هنوز هیچ تیمی روی روند قهرمانی نیست؛/ انتقاد مهاجم سابق پرسپولیس از دفاع تیم برنده


هنوز هیچ تیمی روی روند قهرمانی نیست؛/ انتقاد مهاجم سابق پرسپولیس از دفاع تیم برنده

امیرحسین اصلانیان اگرچه نقدهایی به تیم پرسپولیس دارد اما می‌گوید که این تیم در آینده بهتر و بهتر خواهد شد.

به گزارش ورزش سه، امیرحسین اصلانیان مهاجم سال های نه چندان دور پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره عملکرد پرسپولیس در بازی با صنعت نفت آبادان گفت: این بازی به لحاظ امتیازی برای سرخپوشان خوب بود و از طرفی پای بازیکنان به گلزنی باز شد و یک روحیه مضاعفی به تیم داد اما اینکه تیم مدعی قهرمانی به تیم یازدهم جدول چهار موقعیت گل بدهد نگران‌کننده است و باید بیشتر در این زمینه کار کرد.

او تصریح کرد: البته این مشکل مختص پرسپولیس نیست و تیم های مدعی دیگر مثل سپاهان هم اشتباهات فاحشی در خط دفاع دارند که فاجعه‌بار است. در حال حاضر دفاع همه تیم های لیگ اشتباهات فاحشی دارند و این مسئله می‌تواند برای تیم ملی هم در جام جهانی زنگ خطری باشد و تیم ها باید روی آن نقطه فوکوس کنند.

اصلانیان با تاکید بر پیشرفت خط دفاعی پرسپولیس نسبت به فصل گذشته گفت: فصل گذشته ما بیشترین امتیازات را با اشتباهات خط دفاعی، حفره بزرگی که در یک سوم دفاعی وجود داشت و همچنین اشتباهات بسیار عجیب در خط دروازه از دست دادیم که البته این هم از بدشانسی یک گلر است که در تیم های سابقش ستاره بوده اما در تیمی مثل پرسپولیس درخشش سابق را ندارد. این ضعف ها امسال به خوبی ترمیم شده است؛ بیرانوند گلر تیم ملی در جام جهانی است و بهترین خرید ممکن برای پرسپولیس بود و در خط دفاع هم مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از ۴۰۰ روز برابر نفت آبادان بازی کرد و گولسیانی هم همچنان جا برای پیشرفت دارد. البته باید در نظر بگیریم که پرسپولیس هنوز گلی دریافت نکرده و شرایط بهتری نسبت به سایر تیم ها دارد اما هنوز هیچ تیمی در لیگ نیست که بتوانیم بگوییم کاملا روی غلتک قهرمانی قرار دارد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عملکرد یورگن لوکادیا در دو بازی اخیر بیان کرد: زمانی که یک بازیکن مدت زیادی در شرایط مسابقه نبوده و پس از آن هم به یک کشور جدید می‌آید و باید با زمین بد و توپ غیراستاندارد ما هماهنگ بشود، حداقل به چهار هفته زمان نیاز دارد. لوکادیا هنوز هم مقداری سنگین است اما نمی‌توانیم خرده بگیریم؛ او باید وارد فاز بدنسازی شود و به لحاظ تاکتیکی هم در پازل تیم قرار بگیرد. با توجه به اینکه فشار زیادی روی این بازیکن بود، گلزنی در بازی با صنعت نفت باعث می‌شود تا در مسابقات آینده راحت تر کار کند و به مرور بهتر شود.

هنوز هیچ تیمی روی روند قهرمانی نیست؛/ انتقاد مهاجم سابق پرسپولیس از دفاع تیم برنده

اصلانیان درباره وضعیت خط حمله و احتمال جذب شیخ دیاباته گفت: من قبلا هم اشاره کردم که پرسپولیس نیاز به مهاجم بلندزن دارد ولی باید در نظر بگیرم یک خرید ناموفق می‌تواند چه مشکلاتی ایجاد کند؛ برای مثال ما یک بازیکن ازبک جذب می‌کنیم و برای اینکه بتوانیم جای او را در لیست خالی کنیم بیش از یک میلیارد خسارت می‌دهیم. ما برای جذب مهاجم دوم باید با اندیشه و تفکر بهتری پیش برویم؛ اگر قرار است دیاباته را جذب کنیم باید ببینیم آماده است یا خیر تا دوباره ۵-۶ هفته منتظر آمادگی او نباشیم. از آقای درویش و کادرفنی خواهش می‌کنیم خرید بعدی طوری باشد که خسارت مالی به باشگاه وارد نشود و حتی‌الامکان هم سرزن باشد تا روی ارسال ها از موقعیت ها استفاده کنیم.

او در مورد عملکرد خط هافبک و موقعیت‌سازی برای مهاجمان گفت: در بازی های گذشته با توجه به اینکه بچه ها استرس داشتند و در شرایط بدنی خوبی هم نبودند بیشتر پاس ها در عرض و رو به عقب بود که اصطلاحا پاس های مرده هستند و ما فقط یک پاس در عمق دادیم و توانستیم یک گل از آن قسمت بزنیم ولی در بازی با صنعت نفت شرایط بهتر بود و همین که سه امتیاز را گرفتیم، شرایط در بازی های آینده بهتر خواهد شد.

اصلانیان در پاسخ به اینکه با توجه به تعطیلی لیگ بعد از هفته ششم، پرسپولیس چه زمانی می‌تواند به فرم ایده‌آل خود برسد گفت: اصولا پس از هفته پنجم تیم ها خودشان را می‌شناسند و این شامل همه تیم ها می‌شود و تنور لیگ داغ تر خواهد شد. البته طبیعتا تعطیلات در همه جای دنیا، تیم ها را از شرایط آرمانی خود خارج می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!