در هفته فیلم استرالیا چه گذشت؟


در هفته فیلم استرالیا چه گذشت؟

سفیر استرالیا در ایران در افتتاح هفته فیلم این کشور در موزه سینما گفت: استرالیایی‌ها و ایرانی‌ها عاشق سینما هستند و به آن نه فقط به عنوان سرگرمی بلکه به عنوان شنیده شدن صدای مردمی که بدون صنعت سینما صدایشان به جایی نمی‌رسید، می‌نگرند.

دومین هفته فیلم استرالیا نهم شهریورماه با حضور سفیر استرالیا، نمایندگانی از سفارت این کشور و سینماگران در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

لیندال ساکس - سفیر استرالیا در ایران - با ابراز خوشحالی از برپایی مراسم افتتاحیه در مکانی زیبا گفت: موضوع مهم این است که این برنامه را پس از وقفه طولانی بعد از پاندمی کرونا برگزار می‌کنیم و برخی از فیلم‌های استرالیا را با شما به اشتراک می‌گذاریم. استرالیایی‌ها و ایرانی‌ها عاشق سینما هستند و به آن هم به عنوان سرگرمی و هم به عنوان شنیده شدن صدای مردمی که بدون صنعت سینما صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسید، می‌نگرند.

او ادامه داد: فیلم‌های استرالیایی نماد فرهنگ و خلاقیت و نخبگی ما هستند. بسیار خوشحالم که بنده و همکارانم در سفارت این افتخار را داریم با فیلم‌های محبوبی از کشورمان در خدمت شما باشم. فیلم‌هایی را برای شما انتخاب کردیم که که به روابط خانواده‌های استرالیایی و و مردم استرالیا با مردم جهان دارند.

در ادامه مراسم، آرمین میلادی - مدیر هنری هفته فرهنگی فیلم استرالیا - گفت: سال ۲۰۱۸ اولین هفته فیلم استرالیا را برگزار کردیم و با توجه به اینکه جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا برگزار می‌شود برای من یک آرزو بود که بتوانیم فیلم‌های استرالیایی را نیز در ایران نمایش دهیم و تبادل فرهنگی را بهتر انجام دهیم و امیدوارم زمانی برسد نمایش فیلم‌هایی را داشته باشم که محصول مشترک دو کشور باشد.

وی افزود: اکران اولین فیلم بلند سینمایی در تاریخ استرالیا در ۱۹۰۶ بود که تا به امروز صنعت شکوفایی دارد. سال گذشته ۵۰ فیلم در استرالیا با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار تولید شد که این نشان دهنده این است که صنعت فیلم در استرالیا چقدر مهم است.

به گفته او برای این هفته فیلم پنج فیلم از ژانر‌های مختلف استرالیایی انتخاب شده که یکی از این فیلم‌ها به نام «نیترو» دو سال گذشته در جشنواره کن برنده جایزه شد.

نظام الدین کیایی، امیر اسفندیاری، محمدرضا مصباح، رویا تیموریان، گوهر خیراندیش، عباس یاری و درنا مدنی از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید