هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شد


هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شد

تصاویر منتشره از سوی رسانه ها نشان می دهند که هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگانی از آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اکنون وارد نیروگاه هسته ای «زاپروژیا» شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد محدوده روس ها در اطراف نیروگاه زاپروژیا شدند.

نیروگاه هسته ای «زاپروژیا» به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه وارد پایتخت اوکراین شده بود، از آغاز حرکت بازرسان آژانس به سمت نیروگاه هسته‌ای جنجالی زاپروژیا در جنوب اوکراین، خبر داد.

گروسی که با تیمی ۱۳ نفره وارد اوکراین شده بود، گفت: سرانجام راه افتادیم. چند روزی در نیروگاه (زاپروژیا) می مانیم و سپس گزارش خواهیم داد.

نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می شود، در خط مقدم جبهه درگیری های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی ها درباره وقوع فاجعه‌ ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

به گفته مقامات روسیه، گرچه در بیشتر موارد، حملات توسط سامانه‌های پدافند هوایی دفع می شود، اما برخی از گلوله ها به زیرساخت‌ ها و محوطه مخزن زباله‌ های هسته‌ ای این نیروگاه هسته‌ ای اصابت می‌ کند که همین موضوع خطر نشت مواد سمی و هسته‌ای از این نیروگاه را دوچندان کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین