توضیحات دستیار وزیر ارشاد درباره آموزش هنری در مناطق محروم


توضیحات دستیار وزیر ارشاد درباره آموزش هنری در مناطق محروم

وزارت ارشاد با توسعه آموزش هنر در مناطق محروم افزون بر رشد و اعتلای فرهنگی و هنری به دنبال تقویت اقتصاد مناطق بومی کشور است تا مانع از مهاجرت به مراکز استان ها و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود شالویی دستیار وزیر ارشاد و مدیرکل حوزه وزارتی، در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی هنری ویژه مناطق محروم با اشاره به آمار امیدوارکننده گسترش و شکوفایی آموزش‌های هنری مناطق محروم در 6 ماهه نخست سال، گفت: مدیران کل فرهنگ استان ها، شعار عدالت فرهنگی را به عنوان اولویت مهم دولت مردمی با جدّیت دنبال کرده و امیدواریم این طرح با سرعت بیشتر استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به اهداف وزارت فرهنگ از آموزش هنری در مناطق محروم گفت: آموزش‌های هنری از یک سو باید کاربردی باشد تا بتواند وضعیت اشتغال و اقتصاد هنرآموزان را متحول کند. از سوی دیگر وزارت فرهنگ به دنبال تقویت اقتصاد مناطق بومی است تا مانع از مهاجرت به مرکز استان‌ها و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

دستیار وزیر ارشاد درباره تعامل بخش دولتی و خصوصی در طرح آموزش‌های هنری مناطق محروم گفت: تعامل اداره کل استان‌های وزارت فرهنگ با آموزشگاه‌های آزاد هنری زمینه هم افزایی بخش دولتی و خصوصی را فراهم می‌کند. بنابراین پیشنهاد وزارت فرهنگ، بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشگاه‌ها در جهت تقویت آموزش‌هاست.

مدیرکل حوزه وزارتی همچنین فعالیت حدود هزار مدرسه شبانه‌روزی در کشور را فرصتی ارزشمند برای توانمندسازی دانش آموزان مستعد دانست و به همیاری وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تولید آثار موفقی در حوزه‌های سرود، موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی می‌تواند در ابعاد گسترده‌تر در این گونه مدارس تولید و ارائه شود. از سوی دیگر موضوع تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از حساسیت خاصی برخوردار است؛ بنابراین معلمان این حوزه باید به موازین تربیتی آشنا و ملتزم باشند.

اهمیت شبکه‌سازی در آموزش‌های هنری، موضوع دیگری بود که شالویی با تأکید بر آن گفت: شبکه سازی قرارگاه محرومیت زدایی، ثمرات فراوانی به همراه دارد که از جمله آن می توان به پیگیری نتایج آموزش‌ها و وضعیت هنرآموزان اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: انتظار داریم نهادهایی چون صندوق اعتباری هنر پشتیبانی از هنرآموختگان قرارگاه محرومیت زدایی را مورد توجه جدّی قرار دهند تا زنجیره فعالیت قرارگاه تکمیل شود.

مدیرکل حوزه وزارتی همچنین به اهمیت تسهیل روال تاسیس موسسات فرهنگی هنری در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با این اتفاق زمینه فعالیت جوانان مستعد مناطق کم برخوردار بیش از گذشته فراهم شود.

شالویی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های دو شهید بزرگوار دولت بود که امروز به طور جدّی در دولت مردمی پیگیری می شود.

گفتنی است در این نشست، احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ در امور محرومیت‌زدایی، یاسر جلالی مشاور وزیر فرهنگ و دبیر شورای آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی، تعدادی از مسئولان ستادی و استانی وزارت فرهنگ و نمایندگانی از سایر وزارتخانه‌ها گزارش‌هایی از اقدامات و برنامه‌های خود برای مشارکت در قرارگاه محرومیت‌زدایی ارائه کردند و درباره موضوعات مشترک بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید