معرفی جامع 6 بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو در سال 2023


اگر برای تحلیل تکنیکال در جستجوی ابزاری تسهیل‌کننده هستید، بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو که اندیکاتور رمزارز نام دارد را به شما معرفی می کنیم. این ابزار در آینده ای کوتاه مدت اطلاعات مهم و دقیقی از نحوه‌ی رفتار دارایی رمزارز را به کمک...

معرفی جامع 6 بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو در سال 2023

اگر برای تحلیل تکنیکال در جستجوی ابزاری تسهیل‌کننده هستید، بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو که اندیکاتور رمزارز نام دارد را به شما معرفی می کنیم. این ابزار در آینده ای کوتاه مدت اطلاعات مهم و دقیقی از نحوه‌ی رفتار دارایی رمزارز را به کمک محاسبات ریاضی در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از روش های موفقیت در این حوزه، آشنایی کامل با اندیکاتورهای مختلف و عملکرد آن هاست. در مقاله پیشرو در خصوص بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو و نکات مربوط به آن صحبت کرده ایم. دقت کنید که برای پی‌ریزی استراتژی ترید، شناخت کلی شاخص ها در بازار به کمک نمودار مربوط به قیمت بسیار حیاتی و مهم است.

برای نمونه، نمودار شمعی یا Candlestick chart در خصوص روند بازار و دارایی های دیجیتالی اطلاعات را به صورت بلادرنگی یا real time آماده می کند. این موضوع باعث شده تا تریدرهای کریپتو برای اجرای تحلیل تکنیکال خود از این ابزار رایج جهت پیش بینی های لازم بهره ببرند. اکثر اوقات تریدرها ترسیم خطوط مقاومت و حمایت را طبق قیمت دارایی کریپتو جهت تشخیص مناسب ترین سطح ورود انجام می دهند.

مقدمه‌ای بر بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

خوب است بدانید که در بین تریدرها، شاخص تحلیل تکنیکال یا اندیکاتور رمزارز یکی از ابزارهای پرطرفدار است. شناخت مناسب‌ترین اندیکاتور ترید و نحوه عملکرد آن جهت انجام معامله‌ای بهتر لازم و ضروری است. جهت تایید تصمیم از ابزار های ذکر شده در کنار تحلیل تکنیکال نیز می توانید استفاده کنید.

اگرچه در سایت Tradingview و دیگر پلتفرم‌های معاملاتی شاهد وجود اسیلاتورها و اندیکاتورهای متنوعی هستیم، اما در مقاله پیشرو، هدف معرفی و بررسی مناسب ترین و بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو است.

توجه کنید که جمع آوری شاخص‌های قیمت توسط هر اندیکاتور به کمک پارامترهای مختلفی انجام می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید جهت بهبود پیش ‌بینی‌های خود از روند قیمت، الگوی متداول را به عنوان مناسب‌ترین استراتژی ترسیم نمایید. برای این کار بایستی اخطارهای مربوط به راه حل‌های متنوع را با یکدیگر مقایسه کرده و آن‌‌ها را ترکیب کنید.

اهداف بهره‌مندی از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

سرمایه‌گذاران و تریدرها تصمیم گیری‌های خود را به صورتی انجام می‌دهند که قادر به کنترل کامل پرتفوی سرمایه‌گذاری خود باشند.آن‌ها برای اینکار از فاکتورهای متنوعی در معاملات مانند قیمت‌های تمام شده در گذشته، جنبه و حجم نوسان دارایی و الگوهای بازار استفاده می‌کنند.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یا اندیکاتورهای کریپتو به کلیه‌ی فاکتورهای ذکر شده توجه می‌نمایند. در نهایت نیز دیتای پراهمیتی را در خصوص کیفیت رفتار دارایی از مسیر محاسبه مخصوص ریاضی در آینده‌ای نه چندان دور ارائه می‌دهند.

معرفی C-trade در تریدینگ ویو

C-trade در واقع وظیفه ارائه نمودارهای تریدینگ ویو را برعهده دارد. کاربران به کمک آن قادر هستند نسبت به بررسی و مشاهده نمودار قیمت دیگر دارایی‌ها مانند کریپتوکارنسی اقدام نمایند. همچنین کاربران توانایی به اشتراک گذاشتن و مورد بحث قرار دادن ایده‌های خود در خصوص بازار و معاملات کریپتو را نیز دارند.

از آنجایی که تریدرها به کمک این اندیکاتورها، پیش بینی بازارهای پر نوسان نظیر کریپتو را انجام می‌دهند، می‌توان گفت اندیکاتورهای ذکر شده در تحلیل تکنیکال بسیار مهم و با اهمیت هستند. از طرفی تریدینگ ویو نیز مانند قسمت تجاری C-trade تنها به مرورگرها محدود می‌شود. بنابراین کاربر را به دانلود کردن کلاینت ملزم نمی‌کند.

توجه کنید که بهره‌مندی از تریدینگ ویو برای کلیه‌ی کاربران رایگان است. توصیه می‌شود جهت ترید کردن از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو بهره ببرید. باید بدانید که اشتراک‌های پولی یا premium نیز وجود دارند که در آن‌ها نمایش همزمان شاخص‌ها و نمودارهای بیش‌تری را مشاهده خواهید کرد. بدین منظور تهیه اکانت یک ساله Tradingview پیشنهاد می‌گردد. اما اگر مبتدی هستید، برای شروع کار استفاده از حساب‌های کاربری رایگان دارای نمودار تریدینگ ویو و سه شاخص کلی کافی است.

تقسیم‌بندی اندیکاتورهای کریپتوکارنسی

تقسیم‌بندی کلیه اندیکاتورهای رمزارز را به کمک چهار فاکتور زیر انجام می‌دهند:

1.روند

2.مومنتوم

3.حجم

4.نوسا

نقش فاکتور روند در بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

اگر می خواهید سمت و سوی حرکت بازار را فارغ از وجود خرید یا فروش متوجه شوید، از این نوع اندیکاتور رمزارز که با نام اسیلاتور یا oscillator نیز شناخته می‌شود، استفاده نمایید.

فاکتور مومنتوم در اندیکاتور های تریدینگ ویو

در صورتی که قصد دیدن روند برگشتی یا عدم برگشتی بازار را دارید و می‌خواهید میزان ادامه پیدا کردن احتمالی این روند را متوجه شوید، از اندیکاتور مومنتوم استفاده کنید. غالبا جهت داشتن پیش‌بینی قوی‌تر، از اندیکاتور مومنتوم به عنوان شاخص قدرت نسبی در کنار دیگر اندیکاتورهای روند استفاده می‌کنند.

فاکتور حجم

فاکتور حجم و ارزیابی آن از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در تحلیل تکنیکال مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عبارتی تاثیری که تغییرات مربوط به حجم معاملات بر میزان قیمت دارایی‌های ارز دیجیتال می گذارد را نمی‌توان نادیده گرفت. توجه کنید که اندیکاتور ارز دیجیتال حجمی، نمایش قدرت جابجایی بازار را طبق میزان حجم مربوط به زمان‌های تغییر قیمت نشان می‌دهد. از این اندیکاتورهای کریپتو حجمی، می‌توان به حجم تعادلی یا On-Balance volume اشاره کرد.

فاکتور نوسان در بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

روند کار محاسبه کننده نوسان، طبق بالاترین و پایین‌ترین قیمت تاریخی مربوط به اوراق بهادار می‌باشد. این محاسبه‎گر شما را قادر به پیدا کردن زمان احتمالی مربوط به تغییرات جهت بازار خواهد کرد.

معرفی جامع 6 بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو در سال 2023

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو در سال ۲۰۲۲ برای معاملات ارز دیجیتال

جهت تجارت بهتر کریپتو چند نمونه از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویوی شناخته شده در سال ۲۰۲۲ را در ادامه معرفی می کنیم.

۱- شاخص مربوط به قدرت نسبی یا RSI

این شاخص، نشان‌دهنده‌ی قدرت روند به صورت گاوی یا خرسی است. برای مثال RSI حدود دارایی‌ها را براساس میزان امتیاز آن‌ها تعیین می‌کند. به این صورت که اشباع خرید یا overbought را برای کسب امتیاز بیش از ۷۰ و اشباع فروش یا oversold را برای امتیازهای پایین‌تر از ۳۰ در نظر می‌گیرد. چنان‌چه قصد آشنایی با مومنتوم قیمت کریپتو را دارید، می‌توانید به نتایج RSI اطمینان کنید.

۲- فاکتور MACD

معامله‌گران حرفه‌ای به اسیلاتور MACD یا میانگین متحرک همگرا و واگرا که با نام کامل Moving Average Convergence Divergence معرفی می‌شود، اطمینان کاملی دارند. اندیکاتور ذکر شده میان دو میانگین متحرک، نقطه‌های مقایسه‌ای برای شما آماده می‌کند. ادامه‌دار بودن احساسات بازار یا فروکش کردن آن را می‌توانید با بررسی رابطه میان دو میانگین متحرک نشان داده شده توسط MACD متوجه شوید.

توجه کنید که نمایش پایین آمدن مومنتوم به دلیل همگرایی میانگین‌ها بوده و معنای آن پیدایش احساسات خرسی در دنباله این روند است. حال اگر فاصله میان میانگین‌ها افزایش پیدا کند، به عبارتی واگرایی رخ دهد، شاهد بازاری گاوی خواهیم بود. تریدرها اکثر اوقات جهت اطمینان از پیش بینی خود MACD را با RSI به کار می‌برند.

۳- فاکتور اسیلاتور Stochasticدر بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

بررسی فشار مربوط به خرید و فروش یک دارایی را می‌توان روشی رایج جهت برنامه‌ریزی‌های مربوط به استراتژی خروج و ورود معامله دارایی‌های کریپتو و یا ابزارهای مالی دیگر دانست. نوع دیگری از اندیکاتورهای مومنتوم وجود دارد که وظیفه محاسبه اشباع فروش یا خرید ابزارهای مالی را برعهده دارد. این اندیکاتور، اسیلاتور استوکاستیک یا Stochastic oscillator نام دارد.

این اندیکاتور احساسات بازار را به کمک دو خط و طبق یافته‌های جمع آوری شده نشان می دهد. یکی از این دو خط نشان دهنده ارزش واقعی دارایی و دیگری نشان دهنده میانگین متحرک ساده‌ی قیمت مربوط به دارایی به مدت سه روز می‌باشد. اگر خطوط به صورت موازی باشند، به معنای ادامه‌دار بودن احساس خاصی در بازار است. در مقابل اگر خطوط یکدیگر را قطع کنند، شرایط برعکس خواهد بود.

باید بدانید که مقادیر اسیلاتور استوکاستیک از صفر تا صد متغیر هستند. در صورتی که این مقدار از عدد ۲۰ کم‌تر باشد، به معنای داشتن یک بازار اشباع فروش بوده و احساسات خرسی را نشان می‌دهد. حال اگر این مقدار از عدد ۸۰ بیش‌تر باشد، به معنای داشتن یک بازار اشباع خرید بوده و احساسات گاوی را نشان می‌دهد.

۴- فاکتور حجم تعادلی یا On Balance Volume

فاکتور حجم تعادلی که به اختصار OBV نامیده می‌شود، تعیین کننده قدرت سیگنال قیمت طبق فشار معاملات است. برای مثال و به طور معمول فشار حجم مثبت نشان دهنده افزایش قیمت است. خوب است بدانید که OBV نشان‌دهنده فشارهای حجمی مثبت بدون نیاز به ناحیه مقاومتی (resistance zone) و طبق ماکزیمم اوج یا the highest of highs می‌باشد.

از طرفی OBV فشار حجمی منفی را نیز نشان می‌دهد. در چنین شرایطی شاهد کاهش قیمت بدون منطقه مقاومتی و طبق کم‌ترین سطح یا the lowest of lows هستیم.

۵- جریان پول چایکین یا Chaikin Money Flow

این جریان در بازار رمز ارز، جهت آگاهی از شرایط اشباع فروش و خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص جریان پول چایکین ارزیابی میزان خروجی یا outflow و ورودی یا inflow دارایی‌ها را در مدت زمان مشخصی انجام می‌دهد. به عبارتی محاسبه میزان قدرت شرایط به خصوصی را برعهده می‌گیرد. معمولا تریدرها، ارزیابی داده‌های مربوط به قیمت چهارده روز را پیش از گرفتن تصمیم نهایی انجام می‌دهند.

۶- باند بولینگر یا Bollinger Bands

معرفی جامع 6 بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو در سال 2023

اندیکاتور های تریدینگ ویو

از بهترین اندیکاتورهای tradingview، بولینگر باندها هستند. این اندیکاتورها پیش بینی قیمت را طبق نوسانات دارایی‌ها انجام می‌دهند. نمایش این ایندکس به کمک ۳ باند زیر انجام می‌گیرد:

1.باند پایینی: محاسبه براساس دو برابر انحراف استاندارد مربوط به قیمت به علاوه‎ی میانگین متحرک ساده

2.باند میانی: محاسبه براساس میانگین متحرک ساده به مدت بیش‌تر از 20 روز

3.باند بالایی: مشابه محاسبه باند پایینی

نشانه‌ای که خبر از معکوس شدن روند بازار میدهد، خارج شدن قیمت دارایی‌ها از باندهای بالا و پایین است. به علاوه هر چقدر باندها باریک‌تر و وسیع‌تر باشند، به ترتیب نشان‌دهنده‌ی نوسان محدودتر و افزایش نوسان هستند.

آخرین گفتار درباره بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

از ابزارهای ضروری در استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال می‌توان به اندیکاتور تحلیل تکنیکال کریپتوکارنسی یا اندیکاتور رمزنگاری اشاره کرد. چرا که این دو ابزار نقش کمک کننده‌ای در تایید تصمیم نهایی شما در معاملات دارند. توجه کنید که زمان‌بندی صحیح بدون در نظر گرفتن ابزارهای مالی مورد معامله نظیر قراردادهای دائمی و دارایی‌های پایه (underlying asset) بسیار اهمیت دارد.

اندیکاتور کریپتو در ارزیابی سیگنال های مربوط به بازار نقش کمک کننده‌ای برای شما ایفا می‎کنند. چرا که این اندیکاتور ارزیابی را براساس زمان‌بندی‌های دقیقی انجام می‌دهد و از این نظر پیش‌بینی نهایی دقیق‌تر خواهد بود. جهت رسیدن به نتیجه‌ای دقیق، می‌توانید از نشانه‌ها و نتایج 4 گونه‌ی اندیکاتور کریپتو به اندازه‌ی لازم و به دور از افراط و حداکثر تا 6 نشانگر استفاده کنید. چرا که افراط در این کار به سردرگمی شما منجر می‌شود.

اگر قصد به حداکثر رساندن سود خود را دارید، بایستی از اندیکاتورهای تکنیکی کریپتوکارنسی به صورت استاندارد بهره ببرید. اگر به دنبال گزینه‌ای مطلوب جهت استفاده‌ی تریدرهای حرفه‌ای و مبتدی هستید، C-trade تریدینگ ویو روشی رایگان و مناسب با ابزارهای مطلوب و مفید است.

به طور کلی مقالات بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو به صورت کاملا رایگان جهت یادگیری اصول پایه تجزیه و تحلیل فنی و نمودارها در دسترس است. این سایت به کاربران تازه‌کار جهت تحلیل تکنیکال معاملات کمک می‌کند و پلتفرمی ارزان و آسان است. در نهایت چنان‌چه قصد تست کردن ابزارهای مربوط به نمودارها را دارید، قسمت C-Trade تریدینگ ویو گزینه‌ی مطلوبی خواهد بود.

در پایان برای بهره‌مندی بهتر از اندیکاتورها در تریدینگ ویو می‌توانید به تهیه نسخه پیشرفته تریدینگ ویو از طریق وین ‌برد بپردازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی