طلا دوباره نزولی شد/ روند متعادل بورس ادامه دارد


طلا دوباره نزولی شد/ روند متعادل بورس ادامه دارد

در دومین هفته شهریور شاهد کاهش نرخ سکه و طلا بودیم و بازار سرمایه با نوسان محدود همراه بود.


در این هفته نرخ‌ها در بازار‌های مالی روند کاهشی داشت. سکه از کانال ۱۳ میلیون تومانی فراتر نرفته و بورس هم با نوسان محدود همراه بوده است.

شاخص کل بورس در این هفته با افت ۱۱ واحدی از عدد یک میلیون و۴۵۰ هزار واحدی روی پله یک میلیون و۴۳۹ هزار واحد ایستاد.

محمد خبری‌زاده کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بورس چشم انتظار تغییرات در قیمت‌های جهانی، نرخ دلار و اخبار نهایی از نتیجه مذاکرات بین‌المللی است. اگر تغییری در این حوزه‌ها ایجاد نشود پیش‌بینی این است که بازار روندی متعادل و مشابه هفته قبل را پیش بگیرد و شاخص‌ها تغییر چندانی نداشته باشند.

در هفته گذشته شاخص کل با کاهش ۰.۲۱ درصدی به تراز یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد و شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۰.۸۹ درصدی به ارتفاع ۴۱۱ هزار و ۸۹۷ واحد افزایش یافت.

او گفت: با توجه به شرایط فعلی و ابهامات موجود به نظر می‌آید مانند هفته‌های قبل، بازار شاهد پیشتازی صنعت خاصی نباشد اما در کل نقدینگی در صنایع مختلف دلاری و ریالی در حال گردش است.

در هفته گذشته صنعت کوچک انتشارات و چاپ با رشد ۱۰.۶۸ درصد بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشته است.

او می‌گوید: اخبار سیاسی، عرضه‌های خودرویی در بورس کالا، اخبار مربوط به تغییرات در اساسنامه پالایش یکم و دارایکم، نرخ دلار و نرخ‌های جهانی از جمله موارد اثرگذار بر روند بازار در هفته آینده خواهند بود.

سکه ۲۹۰ هزار تومان ارزان شد

نرخ سکه طرح جدید در این هفته حدود ۲۹۰ هزار تومان کاهش یافت همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با افزایش ۵۰ هزار تومان و ۴۰ هزار تومان همراه بودند.

سکه‌های یک گرمی و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ترتیب ۹۰ هزار تومان و ۸۴ هزار تومان کاهش نرخ داشتند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی گفت: علت کاهش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر، اخبار مثبتی بود که از مذاکرات وین منتشر می‌شد. اما هرچقدر که زمان بگذرد و این اخبار صرفا به صورت خبر باقی بماند و عملی نشود، قیمت سکه و طلا به سمت کانال‌های بالاتر صعودی می‌شود.

او می‌گوید: در حال حاضر نیز بازار طلا و سکه بلاتکلیف و منتظر اخبار نتیجه نهایی مذاکرات است. اگر نتیجه برجام مثبت باشد، سیاست‌گذاران سعی می‌کنند که قیمت‌ها را کنترل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!