کمیل قاسمی: شاهد تلاش‌های فدراسیون کشتی بودم


کمیل قاسمی: شاهد تلاش‌های فدراسیون کشتی بودم

سنگین وزن سابق کشتی آزاد ایران با اشاره به پیگیری‌های فدراسیون کشتی و کمیته المپیک برای دریافت مدال طلای المپیک، گفت: صحبت‌هایی برای حضور در کادر فنی تیم ملی داشته‌ایم.

به گزارش "ورزش سه" کمیل قاسمی در گفتگو با ایسنا، درباره احساس خود از دریافت مدال طلای المپیک لندن پس از ۹ سال، اظهار کرد: قطعا لذتی که یک ورزشکار در کوران مسابقات از رسیدن به مدال طلای المپیک دارد خیلی بیشتر است اما از دریافت مدال طلای المپیک هر چند که پس از گذشت چند سال رخ داد خوشحالم. مدال طلای المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و با وجودی که سال های زیادی از المپیک لندن گذشته اما لذت خودش را داشت.

دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و نقره جهان در سنگین وزن کشتی آزاد، درباره برخی حواشی مبنی بر اینکه فدراسیون کشتی پیگیر رسیدن مدال طلای المپیک به او نبوده است، گفت: اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون کشتی روسیه بخاطر شرایطی که بود ممانعت می کردند و در کنار آن این شائبه هم بوجود آمده بود که شاید از داخل نیز سهل انگاری می شود. اما نه اینطور نبود، هم کمیته المپیک و هم فدراسیون کشتی با جدیت پیگیر این موضوع بودند و خود من شاهد این تلاش ها بودم. در نهایت نیز بعد از ۳ سال دعوا با طرف های خارجی توانستیم مدال را بگیریم.
وی درباره اهدای همین مدال به کشتی گیر سنگین روسیه نیز گفت: طبق قانونی که خودشان داشتند باید مدال طلای المپیک لندن فقط به من می رسید اما نفوذ روس ها در اتحادیه جهانی کشتی و IOC باعث شد این مدال طلا به کشتی گیر روسیه هم برسد. قطعا اگر در این دوره با شرایط فعلی بود نفوذ روس ها کمتر بود و شاید این مدال طلا فقط به من می رسید.
قاسمی درباره پیش بینی خود از نتایج آزادکاران ایران در رقابت های قهرمانی جهان، گفت: طی صحبتی که با بچه های تیم ملی داشتم، بچه ها شرایط خوبی دارند و خوشبختانه آسیب دیدگی هم ندارند. به نظر من شرایط خوبی دارند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، حتی بهتر از سال قبل هم می توانند نتیجه بگیرند.
وی درباره شرایط کشتی گیران ایران در سنگین وزن، گفت: در این سال ها خدا را شکر سنگین وزن ما چه در زمان خودم یا بعد از ما خالی نبوده و جوانانی با انگیزه در این وزن حضور داشته اند. زارع که خودش را ثابت کرده و عنوان قهرمانی جهان را هم بدست آورده است. نفرات دیگری هم هستند که کشتی گیران خوبی هستند. در مجموع شرایط خوبی در سنگین وزن داریم و امسال هم می توانیم روی طلای سنگین وزن در رقابت های قهرمانی جهان حساب کنیم.
قاسمی درباره رقابت زارع با طاها آکگل ترک و پتریاشویلی گرجستانی برای کسب مدال طلای جهان، گفت: شرایط امیرحسین بهتر از طاها و پتریاشویلی است. به نظر من او هر چه رو به جلو می رود شرایطش بهتر می شود. طاها و پتریاشویلی هر چه جلوتر می روند پا به سن می گذارند و فرصت خوبی برای زارع است تا با نیروی جوانی و کسب تجربه بیشتر به افتخارات خوبی دست پیدا کند.
سرمربی تیم کشتی کامبوج، با اشاره به حضور این تیم در جویبار برای برگزاری اردو، خاطرنشان کرد: فعلا در کامبوج هستم و در حال حاضر نیز تیم را برای برگزاری اردو به جویبار آورده ام. قراردادم با کامبوج تا سال آینده است.
وی درباره پیشنهاد فدراسیون کشتی برای حضور در کادر فنی تیم ملی، گفت: صحبت هایی در اینباره انجام شده است. فعلا باید مسابقات جهانی به اتمام برسد. شرایط تیم از نظر کادر فنی خوب است و امیدوارم نتیجه زحماتشان را بگیرند. صحبت هایی شده باید ببینیم چه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...