کنسرت همایون شجریان در تخت جمشید مجوز می گیرد؟


کنسرت همایون شجریان در تخت جمشید مجوز می گیرد؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس درباره اجرای کنسرت همایون شجریان در تخت جمشید ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز ابلاغیه و مجوزی به استان فارس نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس درباره اجرای کنسرت همایون شجریان در تخت جمشید ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز ابلاغیه و مجوزی به استان فارس نرسیده است.

به گزارش «دنیای سفر» سیدموید محسن نژاد در گفت و گو با ایسنا درباره خبر منتشر شده در ارتباط با اجرای کنسرت همایون شجریان در میراث جهانی تخت جمشید، اظهار کرد: نسبت به این موضوع کلا بی اطلاع هستم. از طرفی، افرادی که تمایل دارند در محوطه ها و بناهای تاریخی در سطح استان ها برنامه فرهنگی اجرا کنند، ملزم هستند از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز دریافت کنند.

وی افزود: تا کنون مجوز و یا ابلاغیه ای درباره اجرای کنسرت در تخت جمشید از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان فارس نرسیده است.

ایسنا همچنین کسب اطلاع کرد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعلا مجوزی برای اجرای کنسرت همایون شجریان در میراث جهانی تخت جمشید صادر نکرده است، اما بحث آن در برخی رسانه ها با این مضمون که استان فارس و مجموعه تاریخی تخت جمشید از نخستین انتخاب های همایون شجریان برای اجرای برنامه در سال آینده است و برنامه ریزی برای دریافت مجوزها آغاز شده، مطرح شده است. همایون شجریان نیز در تایید و یا رد انتخاب تخت جمشید به عنوان محل برگزاری کنسرت، تا کنون اظهارنظری نداشته است.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس اما در این باره اظهار کرده است: با توجه به مکاتبات و تعاملات انجام شده با سازمان های مرتبط، این موضوع در دست پیگیری جدی است و در زمان پیشنهادی، میراث جهانی تخت جمشید میزبان همایون شجریان و علاقه مندان خواهد بود.

اجرای کنسرت و پروژه های فیلم سازی در محوطه ها و بناهای تاریخی، به دلیل آسیبی که وارد می کنند، همواره محل بحث و اعتراض فعالان و دوستداران میراث فرهنگی بوده است. از همین رو، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که مسؤولیت حفاظت و نگهداری میراث تاریخی را به عهده دارد، در سال ۱۳۹۸ در پی تکرار خسارت هایی که به برخی از این بناها در جریان اجرای پروژه های فرهنگی وارد شد، ضوابطی را تنظیم کرد تا تحت شرایطی خاص، مجوز اجرای برنامه در اماکن فرهنگی را صادر کند. هرچند در این سال ها به رغم وجود چنین دستورالعمل و ضوابطی، برخی اماکن تاریخی با شرایط ابهام آمیزی در اختیار برخی فیلم سازان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید