فیلم پرواز سومین قلب اهدایی از یزد در سال 1401 / جوان 28 ساله ناجی بیماران نیازمند شد


فیلم پرواز سومین قلب اهدایی از یزد در سال 1401 / جوان 28 ساله ناجی بیماران نیازمند شد

رکنا: رئیس اداره فرآهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی یزد از انتقال هوایی قلب یک جوان ۲۸ سالهاز یزد به تهران خبر داد. این سومین قلب اهدایی از شهرستان یزد در سال جاری است که با استفاده از اورژانس هوایی به مناطق مختلف کشور پرواز می کند.

به گزارش رکنا به نقل از فارس، دکتر پورشمسی رئیس اداره فرآهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت ترویج امر اهدای عضو اظهار کرد:‌ مرحوم علیرضا زارع رشکوییه ۲۸ ساله اهل و ساکن یزد که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضایش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با اشاره به این‌که اورژانس هوایی کشور برای سومین بار به منظور انتقال قلب به صورت هوایی در سال جاری راهی یزد شد، افزود:‌ قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی به تهران منتقل شد تا به بیمار نیازمند پیوند زده شود.

رئیس اداره فرآهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: قلب این ایثارگر در بیمارستان شهید رجایی تهران، کبد و کلیه‌ها در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

پورشمسی خاطرنشان کرد: با فداکاری خانواده مرحوم علیرضا زارع رشکوییه، بیست و چهارمین اهدا عضو سال جاری در یزد به ثبت رسید.


حجم ویدیو: 7.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...