دام شیطانی مرد جوان برای زنان بیکار مشهد / او حتی به مردان هم رحم نمی‌کرد!


دام شیطانی مرد جوان برای زنان بیکار مشهد / او حتی به مردان هم رحم نمی‌کرد!

رکنا: دستگیری جوان کلاهبردار که با حساب مردم در فضای مجازی پول‌شویی می‌کرد.

مرد پلید در مشهد که زنان بیکاری را نشانه گرفته بود از آنها به خاطر بیکاری سوء استفاده می کرد این مرد پلید حتی به مردان بیکار هم رحم نکرده بود.

سرنخ هر پرونده ای را که می گرفتی انتهایش ختم می شد به یک زن یا مرد فریب خورده ای که آه نداشتند تا با ناله سودا کنند و از بخت بد روزگار جذب آگهی استخدامی شده بودند که قرار بود قوتشان را از راه نظافت خانه های مردم بگذرانند.

یکی از شاکیان به ظاهر متهم که فریب خورده است زمانی که به مرکز فرماندهی پلیس فتای استان خراسان رضوی احضار و متوجه شد که به اتهام کلاهبرداری از او شکایت شده، داشت از تعجب شاخ در می آورد.

زن جوان روحش هم از ماجرای کلاهبرداری خبر نداشت. او که تا همین چند لحظه قبل 10 میلیون تومان را هم یکجا ندیده بود چگونه می توانست کالایی را با پول سرقتی خریداری کرده باشد.

30 زن و مرد مشهدی فریب این مرد پلید را خوردند

بررسی کارشناسان هم درباره پرونده این زن فریب خورده درست از آب درآمد و مشخص شد که او چندی قبل مدارک هویتی خود را برای استخدام در اختیار مسئول یک شرکت نظافتی قرار داده است. حال اینکه چگونه این مدارک اسباب پول شویی و کلاهبرداری مجازی شده بودند، پاسخی بود که مأموران به دنبال آن می گشتند.

تحقیقات بعدی این پرونده حساب دیگری را برای مجریان قانون روکرد. از قضا این فرد هم بازی خورده بود. مردی که برای امرار معاش خود و از طریق آگهی استخدامی یک شرکت خصوصی جذب آن شده و مدارک هویتی خود را برای شروع به کار در اختیار این شرکت خدماتی قرار داده بود. اما بعد از چند روز متوجه ماجرا می شود و تا بخواهد به پلیس مراجعه کند، مأموران او را به عنوان متهم یک پرونده کلاهبرداری احضار می کنند.

مرد جوان در اظهاراتش مدعی شد که فرد رابط شرکت نظافتی علاوه بر مدارک هویتی، از او خواسته تا یک حساب جدید در یکی از بانک ها باز کند و اطلاعات آن را در اختیار شرکت قرار دهد. او گفت که قرار بوده حقوقش به این حساب واریز شود و چون مبالغ باید از طریق اینترنت واریز گردد نیاز بوده که حسابداری شرکت همه اطلاعات حساب تازه را داشته باشد. طرح نقشه ای شوم برای پول شویی به همین راحتی که می توانست این فرد را به عنوان متهم یک پرونده کلاهبرداری گرفتار کند.

تحقیقات پرونده هرچه جلوتر می رفت تعداد شاکیان هم بیشتر می شد. ابتدا 10نفر بودند اما هرچه بررسی ها پیش تر رفت این رقم به 20 هم رسید و در نهایت در عدد 30متوقف شد. 30مال باخته ای که قربانی پول شویی فردی ناشناس قرار گرفته بودند. شاکیان به ظاهر متهمی که جویای کار بوده و به قصد اشتغال در شرکت نظافتی، حالا در جایگاه متهم قرار گرفته و ده ها نفر علیه آن ها شکایت کرده بودند.

برای مأموران محرز شده بود متهمان این پرونده اگرچه اتهامی بر آن ها وارد است اما خود قربانی شیادی فرد یا افرادی دیگر قرار گرفته اند، ماموران تحقیقات خود را ادامه دادند تا مهره اصلی این شبکه پول شویی را به دام بیندازند.

مأموران از روی سرنخ هایی که شکات پرونده در اختیارشان قرار داده سرنخ هایی نه چندان مهم را به دست آوردند. در نگاه اول اگرچه این موارد نمی توانست خیلی زود دست مأموران را به متهم یا متهمان اصلی برساند اما همین مستندات موجب می شد تا مجریان قانون موفق به ردزنی گرداننده این شبکه کلاهبرداری در فضای مجازی شوند.

دستگیری متهم اصلی در شمال کشور

فکرش را هم نمی کرد که مأموران پلیس فتا به این زودی دستش را رو کنند. ابتدا از باب انکار برآمد و مدعی شد که هیچ نقشی در این پرونده نداشته است اما همان سرنخ های به ظاهر ضعیف حالا به مستندات متقنی بدل شده بود که نشان می داد جوان دستگیر شده نه تنها از اعتماد مردم سوء استفاده کرده بلکه با حساب های بانکی آن ها پول شویی انجام داده است.

اطلاعاتی که خیلی زود قفل دهان متهم 26 ساله سابقه دار را شکست و این فرد را وادار به اعتراف کرد. مأموران اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتای استان خراسان رضوی رد این مرد جوان را از طریق سرنخ های مجازی، در یکی از شهرهای شمالی کشور زدند و بلافاصله به سراغ او رفتند.

متهم که دیگر چیزی برای کتمان نداشت در اظهاراتش گفت که تنها در 20روز گذشته به مبلغ 150 میلیون تومان اقدام به کلاهبرداری و پول شویی کرده است. او با 30 حسابی که در اختیارش بوده از طریق فریب کاربران فضای مجازی در سایت های واسطه گر کالایی را خریداری کرده و مبلغ آن را با آگهی های غیر واقعی تأمین می کرده است.

شگردی که رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی به آن اشاره کرد و گفت: متهم این پرونده ابتدا با درج آگهی فریبنده استخدام در یک شرکت نظافتی افرادی را جذب می کرده و بعد هم با وعده سود بالا و کارهای خدماتی آن ها را فریب می داده است. در مرحله دوم متهم وقتی اطلاعات حساب قربانیان خود را دریافت می کرده با درج آگهی های تقلبی از جمله فروش کالاهای غیر واقعی در سایت های واسطه گر با قیمت های وسوسه کننده افرادی را به سمت خود می کشانده و مبالغی را به عنوان بیعانه از آن ها دریافت می کرده است. در مرحله سوم این فرد با مبالغ دریافتی که همگی در حساب افراد جویای کار نشسته بوده، اقدام به خرید رمزارز های دیجیتالی و یا کالاهایی دیگر می کرده و با این شگرد به ظاهر ردی از خود باقی نمی گذاشته است.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، این فرد از سوی پلیس فتای استان یزد هم تحت پیگرد قانونی بوده است. علاوه بر این احتمال افزایش تعداد شکات و نیز رقم کلاهبرداری در این پرونده متصور است. با این حال متهم برای سیر مراحل قضایی و تحقیقات دقیق تر به دادسرا منتقل شده است.

این خبر قدیمی بوده و بیشتر جهت عبرت آموزی در خروجی سایت منیبان بارگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس