علم، 1+5 را پای میز مذاکره نشاند


علم، 1+5 را پای میز مذاکره نشاند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان را خروجی وزارت علوم دانست و افزود: در بحث برجام، ریشه ایران در آموزش عالی است؛ یعنی علم باعث شده است ۱+۵ پای میز مذاکره بنشیند.

علم، 1+5 را پای میز مذاکره نشاند

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، روز جمعه در روز دوم اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور گفت: حوزه خانواده در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید خانواده را بسیار مورد توجه قرار دهند؛ در واقع باید علاوه بر آموزش به دانشجویان، مبحث خانواده هم مدنظر قرار داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون نظام آموزش عالی ناقص است و باید تقویت شود، افزود: اگر رؤسای دانشگاه هم پیشنهادی دارند، می‌توانند برای ما بفرستند. خروجی وزارت علوم، شرکت‌های دانش‌بنیان است، قانونش را نیز نوشته‌ایم و لازم است رؤسای دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال آن را چندبار بخوانند.

دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را با وجود ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه اجرایی کرد

منادی سفیدان با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: از صد سال پیش تاکنون معلم ما جایگاهی ندارد و حقوق سی سال پیش یک معلم با دریافتی امروز او تفاوتی نکرده است. در دولت سیزدهم این قانون به معلمان جایگاه داد و برای دولت ۵۰ هزار میلیارد هزینه داشت که شایسته تقدیر است. با اجرای این طرح، آموزش و پرورش ما هم نظام‌مند شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برای اینکه دانشجویان خوبی در دانشگاه‌ها داشته باشیم، باید وزیر علوم دانش آموزان خوبی را تحویل بگیرد؛ بنابراین نظام‌مند شدن آموزش‌وپرورش هم برای دانشگاه‌ها بسیار مهم است، با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، کیفیت آموزش افزایش می‌یابد و هر پنج سال، یک‌بار معلمان ارزشیابی می‌شوند و این رتبه‌ها بر حقوق آن‌ها نیز تأثیر دارد.

طرح همسان سازی حقوق اساتید در دستور کار دولت

منادی سفیدان با بیان اینکه فضای دولت برای اعضای هیات علمی‌ دانشگاه‌ها بسیار خوب است، گفت: قبلاً فضا علیه اعضای هیات علمی بود. طرح همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه نیز در دستور کار است. رئیس‌جمهور در جلسه بنیاد ملی نخبگان نیز حضور یافت و به طور کلی رویکرد دولت به سمت دانشگاه‌ها است.

فروش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته

وی گفت: کارهای مهم وزارت علوم بسیار خوب بوده است. فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، بهره‌ورترین نهاد کشور وزارت علوم است. قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان هم به رشد این شرکت‌ها کمک می‌کند چرا که ما تمام موانع را رفع کرده‌ایم.

منادی سفیدان تاکید کرد: در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای دیگر بودجه ما بسیار پایین است اما با همین بودجه کارهای بزرگی انجام داده‌ایم به طوری‌که در برخی رشته‌ها در دنیا مقام نخست را داریم.

دانشگاهیان برای پیشبرد امور پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی وزارت علوم برای کشور بسیار مهم است، خطاب به دست اندرکاران وزارت علوم گفت: ما در مجلس هوادار دانشگاهیان هستیم. کمترین ایراد به وزیر علوم وارد می‌شود. از شما می‌خواهیم که با ما همکاری کنید و اگر پیشنهادی برای رفع مشکلات دارید مطرح کنید.

اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با موضوع بازگشایی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی؛ لوازم، راهکارها، پیامدها روز گذشته با حضور وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

در این اجلاس پنل هایی آموزشی، پژوهشی و فناوری با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برگزار می شود که قرار است لوازم، راهکارها و پیامدهای بازگشایی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در این پنل‌ها بررسی شوند. این اجلاس دوازدهم شهریور ماه پایان می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج