تردد 129 هزار دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از مرزهای کرمانشاه


تردد 129 هزار دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از تردد ۱۲۹ هزار دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از مرزهای کرمانشاه خبر داد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری ۱۲۹ هزار و ۳۵ دستگاه کامیون انتقال دهنده کالاهای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کالای خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با تردد ۴۱ هزار و ۲۰۳ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیون دلار بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با اشاره به سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی، تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری از گمرکات مرز خسروی میزان ۳۵ هزار و ۳۴۶ دستگاه بوده که ارزش این میزان کالای صادراتی ۳۴۹ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۲۹ دلار بوده است.

رحمانی پور بیان کرد: تعداد کامیون‌های عبوری از مرز سومار، شوشمی و شیخ صله نیز به ترتیب ۲۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه، یازده هزار و ۴۹۹ دستگاه و ۱۷ هزار و ۶۸ دستگاه است.

وی حجم کالای صادراتی توسط تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در پنج ماهه نخست را مطرح کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۳۵ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۹۷۷ تن توسط این کامیون‌ها جا به جا شده است.

رحمانی پور به عمده کالاهای صادراتی کامیون‌های عبوری گمرکات استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری اشاره و خاطر نشان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای حمل شده در کامیون‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد