وزارت ارشاد باید در حوزه تبلیغ قرآن بهتر کار کند


وزارت ارشاد باید در حوزه تبلیغ قرآن بهتر کار کند

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن در رسانه بهتر کار کند.

علیرضا معاف بیان کرد: وزارت ارشاد تنها وزارتخانه با پسوند اسلامی است و این پسوند دکوری نیست بلکه معنادار، انگیزه بخش و افق‌گشا بوده است. این پسوند اگر بخواهد محقق شود باید به سمت توسعه فرهنگ قرآن و عترت و معارف اهل بیت برویم.

به گفته معاف، کیفیت اداره امر قرآن در کشور ارتقای خوبی پیدا کرده است این خروشیدن‌های دولت و ساختار‌های قرآنی در امر قرآن مغتنم و محترم است، اما خیلی راه داریم. ما ساختار‌های خوب و منابع انسانی خوبی برای مدیریت امر قرآن داریم. من اشکال را در لوایح و قوانین نمی‌بینم، چرا که به اندازه کافی سند و قانون و چشم انداز داریم.

وی اظهار کرد: ما در حوزه تبلیغ و ترویج رسانه ضعف داریم. الان باید مجموعه‌های قرآنی و آن‌هایی که بحث تبلیغ و ترویج را دنبال می‌کنند، اولویت را در حوزه روانخوانی و درست خوانی که از مسائل آموزش عمومی است حل کنیم. مسئله تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن هنوز محقق نشده است، باید به جد پیگیری شود.

دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن با اشاره به اینکه به اندازه کافی در فضای مجازی ورود نداشته‌ایم، بیان کرد: وزارت ارشاد باید در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن در رسانه بهتر کار کند.

وی ادامه داد: وزیر شعار اساسی وزارت ارشاد را نهضت بازگشت به مساجد معرفی کرده است، فرهنگ قرآنی، زیست قرآنی، تفکر قرآنی و اندیشه قرآنی باید روح برنامه‌ها و فعالیت‌ها شود. در حوزه مردمی نیز به کار حرفه‌ای و طراحی حرفه‌ای نیاز داریم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که چرا آن اتفاقی که در حوزه محرم و اربعین رخ می‌دهد در حوزه قرآن شاهد نیستیم، گفت: حالا ۹۰ درصد مردم قرآن را کتاب مقدسی می‌دانند، شور و اشتیاق مردم به معارف اهل بیتی و قرآن رشد و حرکت فزآینده داشته است. همین الان هم اکثریت نوجوانان عاشق قرآن و اهل‌بیت هستند. منتها قرآن باید در همه حوزه‌ها به صورت حداکثری و با کمک مردم به امر قالب و فضای حاکم تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟