تشریح اقدامات بانک ایران زمین درعرصه بانکداری نوین 


بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران زمین و ارائه خدمات بانکی متنوع به شرکت‌های دانش بنیان و فین تک‌ها گام‌های موثری را در عرصه بانکداری نوین برداشته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و ظهور تجارت الکترونیک و نیز ورود هوش مصنوعی به عرصه فناوری‌های نوین فرآیند‌های صنعتی در سراسر جهان دچار تغییر شده و این مهم باعث شده که صنعت صنعت بانکداری در دنیا به ویژه در کشور ما متحول شود. برهمین اساس امروزه مبادلات کالا، دادوستد و عرصه تجارت از طریق اینترنت با وجود پیچیدگی طرفداران زیادی پیدا کرده است و تمام فعالان عرصه اقتصادی در حوزه کسب و کار از خدمات نوین بانکی استفاده می‌کنند.
بی شک در این رقابت تنگاتنگ در کشور، بانک ایران زمین با فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم و توسعه خدمات دیجیتال خود به مشتریان، گام محکمی را در این عرصه برداشته است.
می‌توان گفت بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران زمین و مشارکت فعالانه و ارائه خدمات بانکی متنوع به فین تک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان همواره در این مسیر پر رقیب موفق گام برداشته است.
در مجموع نرم افزار‌های بانکی شرایط را برای دیجیتالی شدن بانکداری به شدت تسهیل می‌کنند. نرم افزار‌های بانکی بدون هیچ بروکراسی اداری و رفت و آمد‌های متعدد، باعث ارتباط راحت مشتریان با سیستم مرکزی می‌شوند. البته مسئله امنیت اطلاعات کاربران در فضای اینترنتی و موارد این چنینی برای نرم افزار‌های بانکی در دسترس مردم بسیار حائز اهمیت است.
براساس این گزارش با مراجعه مشتریان به سایت بانک ایران زمین و انتخاب گزینه بانکداری مدرن لیست پیوند‌های این خدمات را مشاهده کنند.
خدمات اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستم‌های بانکداری مدرن این بانک است که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم می‌سازد که در هر زمان به کلیه خدمات بانکی مورد نیاز دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد کند.
نرم افزار دستور پرداخت گروهی یا ثبت گروهی پایا این امکان را برای مشتریان بانک فراهم می‌آورد تا بتوانند با استفاده از این قابلیت دستور‌های پرداخت گروهی خود را در قالب یک فایل به بانک ارائه دهند.
در درگاه پرداخت اینترنتی خدمت فروشندگان می‌توانند از طریق این درگاه نسبت به فروش محصولات یا خدمات خود توسط کارت‌های شتابی در وب سایت اختصاصی خود اقدام کنند. دارندگان کارت‌های شتابی پس از انتخاب کالا‌ها یا خدمات مورد نظر خود در سایت فروشنده، از طریق لوگوی بانک ایران زمین به درگاه پرداخت این بانک منتقل شده و تراکنش‌های مالی مربوط به خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت بانک انجام خواهد پذیرفت.
نرم افزاررمزسازایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS است.
در راستای ارائه خدمات امن بانکداری مجازی، مشتریان بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی درخدمات بانکداری مدرن بانک اقدام کنند.
عمده مزایای بانکداری نوین برای مشتریان عبارت راحتی فرآیندها، ریسک کمتر، بدون محدودیت زمانی است و برای بانک‌ها حذف کار‌های تکراری، گسترش صنعت بانکداری، صرفه جویی در مصرف کاغذ، مستند سازی، نظارت است.
به گفته عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین؛ نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است.
به طور کلی در بانکداری نوین، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاع‌رسانی به هنگام، از کاربران حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی بشمار آیند؛ چراکه با توجه به گسترش و همه گیری رسانه‌های اجتماعی در سراسر کشور، این رسانه ها، عاملی مؤثر در موفقیت بانک‌های امروزی خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس