گوگل: اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند


گوگل: اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

در یک خبر خوب گوگل تأیید کرده اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. این اتفاق می‌تواند دسترسی به خدمات ماهواره‌ای بر روی گوشی‌های موبایل را تسهیل کنید. جزئیات جالب از پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای را در شهر سخت افزار...

در یک خبر خوب گوگل تأیید کرده اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. این اتفاق می‌تواند دسترسی به خدمات ماهواره‌ای بر روی گوشی‌های موبایل را تسهیل کنید. جزئیات جالب از پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای را در شهر سخت افزار بخوانید.

ارتباط ماهواره ای مستقیم بر روی گوشی با اندروید 14

احتمالاً می دانید هفته قبل اسپیس ایکس و تی موبایل خبر از همکاری خود برای آوردن ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های هوشمند دادند. دریافت مستقیم خدمات ماهواره‌ای بر روی گوشی با ماهواره‌های آتی Starlink V2 امکان پذیر خواهد شد اما خر خوب اینکه بر روی گوشی‌های کنونی نیز قابل دریافت خواهد بود، زیرا از یک باند فرکانسی فعلی استفاده می‌کند.

گوگل: اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

هم زمان نائب رئیس بخش پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل در توییتر خبر از کار بر روی آوردن پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای به اندروید داده است. به گفته هیروشی لاک هایمر، پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای در نسخه بعدی اندروید پیاده سازی می‌شود که همان اندروید 14 خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید:

- رئیس سازمان فضایی ایران: اینترنت ماهواره ای بومی می‌سازیم
- تحقق رویای دریافت مستقیم اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند

در حالی که سخت افزار دست کم برخی از گوشی‌های کنونی قادر به برقراری اینترنت ماهواره‌ای هستند، اما هنوز روشن نیست که با اندروید 13 نیز امکان پذیر خواهد بود یا باید حتماً به اندروید 14 آپدیت شوند.

قرار است T-Mobile و SpaceX در سال 2023 آزمایش بتای ارتباط ماهواره ای بر روی گوشی هوشمند را آزمایش کنند که احتمالاً با انتشار اندروید 14 هم زمان خواهد شد. در ابتدا قرار است سرویس ارتباط ماهواره ای گوشی موبایل در آمریکا ارائه شود اما در نهایت به مناطق بیشتری راه پیدا خواهد کرد.

در این مقطع به نظر می رسد سرعت ارتباط ماهواره ای قابل دریافت بر روی گوشی های هوشمند به ازای هر ناحیه سلولی بین 2 تا 4 مگابیت باشد که هرچند سرعت بالایی نیست، اما برای انتقال صدها هزار پیام متنی کافی خواهد بود. این سرویس ماهواره ای نه تنها از پیام کوتاه و پیام چند رسانه ای (MMS) پشیبانی می کند، بلکه قرار است پیام رسان های منتخب را هم پشتیبانی کند.

قرار است بعدتر پشتیبانی از تماس صوتی و داده همراه به این سرویس اضافه شود اما هنوز درباره ارائه اینترنت معمولی با قابلیت وبگردی چیزی نمی‌دانیم. این سرویس دارای پهنای باند کافی برای برقراری 1 الی 2000 تماس صوتی است که برای مواقع اضراری و مناطق دور افتاده بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

گوگل: اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

بد نیست اشاره کنیم گوگل تأیید کرده در اندروید 14 بالاخره قابلیت Android Beam کار گذاشته می‌شود. گوگل راهکار Nearby Share اختصاصی خود را جایگزین Android Beam خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام