ورزش های مفید در دوران کرونا


ورزش های مفید در دوران کرونا

رکنا: برخی از ورزش‌ها از شدت کرونا کم می‌کند که به آن می پردازیم.

به گزارش رکنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بازیکنان فوتبال تیم های مدارس و دانشجویی که مبتلا به کووید هستند، سریع ‌تر به تمرین بازگشتند و علائم خفیف تری نسبت به بیماران معمولی تجربه کردند.

محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا با مطالعه و نمونه ‌برداری از بزاق بازیکنان فوتبال دانش‌آموز و ورزشکار در سال ۲۰۲۰ دریافتند کردند که هیچ یک از بازیکنان فوتبال پس از ابتلا به کرونا، عفونت ثانویه را تجربه نکردند.

این تحقیقات نشان داد که ورزشکاران جوان سالم برخلاف میلیون‌ ها فرد مسن یا افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه ای مانند دیابت می ‌توانند از علائم شدید کووید-19 قفرار کنند.

مصونیت بزاقی برای اطمینان از عدم ابتلای افراد به عفونت‌ های ثانویه بسیار مهم است، بنابراین وقتی ورزشکاران به شرایط عادی برمی‌ گردند، باید مطمئن شویم که آنها تا حد ممکن سالم هستند.

دوره قرنطینه 14 روزه

گیوم اسپیلمن، دانشیار دانشکده حرکت شناسی دانشگاه لوئیزیانا ، در این رابطه می گوید: ما دریافتیم که دوره قرنطینه ۱۴ روزه برای بازگرداندن ایمنی بزاقی ورزشکاران به سطحی که در بازیکنان غیر آلوده دیده می شود، کافی بود. از سوی دیگر علائم کرونا در این افراد بسیار خفیف بوده و بیشتر دانشجویان ورزشکار حتی نمی دانستند که بیمار هستند.

در مجموع، نمونه‌ های بزاق که محققان برای بررسی شرایط کرونا آزمایش کردند، از ۲۹ بازیکن فوتبال در سال ۲۰۲۰ جمع ‌آوری شد، یعنی ماه‌ها قبل از معرفی اولین واکسن‌ های کرونا در سطح جهانی و در این میان فقط ۱۴ نفر از جوانان ورزشکار به ویروس مبتلا شدند و ۱۵ نفر از آنها هیچ اثری از کووید ۱۹ نداشتند. در میان ۱۴ نفری که آزمایششان مثبت بود، تنها ۶ نفر از آنها علائم خفیف را در طول دوره دو هفته ای قرنطینه خود گزارش داده و ۸ نفر دیگر، کاملا بدون علامت بودند.

فعالیت دانش ‌آموزان ورزشکار بدون خطر عفونت ثانویه

محققان دانشکده حرکت شناسی و مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون تاکید کردند که دانش ‌آموزان ورزشکار بدون خطر عفونت ثانویه می ‌توانند با خیال راحت به ورزش ‌های تماسی مانند فوتبال بازگردند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که سیستم ایمنی بدن آن ‌ها حتی پس از بازگشت به تمرین تنها ۱۴ روز بعد، مقاومت کافی را برای اجتناب از ابتلای دوباره به دست آورده است.

این مساله در حالی است که برخلاف دانش ‌آموزان ورزشکار در این آزمایش، صدها هزار نفر از افراد مبتلا به دیابت یا سایر بیماری‌های زمینه ای و چاقی پس از ابتلای اولیه به ویروس در طول همه‌ گیری، دچار بیماری جدی یا مرگ شدند.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Scientific Reports منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان