سامسونگ شارژر‌ و کابل‌ USB را از بسته‌بندی گوشی‌های خود حذف می‎کند


سامسونگ شارژر‌ و کابل‌ USB را از بسته‌بندی گوشی‌های خود حذف می‎کند

سامسونگ اعلام کرد شارژر‌ها و کابل‌های USB را در همراه با گوشی‌های هوشمند خود عرضه نمی‎کند.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ تصمیم گرفته است در آینده نزدیک کابل‌های USB و شارژر‌ها را از فروش گوشی‌های هوشمند گلکسی خود حذف کند. به گفته منابع کره جنوبی، این غول فناوری به دنبال ابتکار Galaxy for Planet خود برای ایجاد آینده‌ای سبزتر با حذف کامل پلاستیک از بسته بندی تا سال ۲۰۲۵ و همچنین کاهش مصرف برق از شارژر‌ها و زباله‌های دفن زباله در محل کار خود است.

این شرکت در همین راستا، به زودی کابل‌ها و شارژر‌های USB را نیز به طور کامل از فروش گوشی‌های هوشمند گلکسی خود با شروع S۲۱ حذف کرده و تاکید دارد که این امر سبب کاهش هزینه تولید و به دنبال آن فروش محصولاتش برای مشتریان است.

سامسونگ اولین شرکت بزرگ فناوری نیست که کابل‌ها و شارژر‌ها را از بسته‌های گوشی‌های هوشمند خود حذف می‌کند. اپل، تولیدکننده آیفون، اولین بار این کار را در سال ۲۰۲۰ شروع کرد، زمانی که تصمیم گرفت آن موارد را از فروش مدل‌های آیفون ۱۲ خود حذف کند، اما در حالی که این شرکت تلاش کرد این حرکت را با اهداف پایداری توجیه کند، با واکنش‌های متفاوتی از سوی مصرف کنندگان مواجه شد و بسیاری ادعا کردند که این شرکت صرفا در تلاش است تا با مجبور کردن کاربران به خرید شارژر‌های بیشتر روی تلفن‌ها، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و در عین حال درآمد بیشتری کسب کند. این موضوع حتی زمانی به دادگاه برزیل رفت که دولت سائوپائولو تصمیم گرفت که حذف شارژر‌ها توسط اپل به منزله نقض حقوق مصرف‌کننده است که در نهایت منجر به جریمه ۲ میلیون دلاری و الزام گنجاندن شارژر برای فروش آیفون در این کشور شد.

بیشتر بخوانید

منبع: hypebeast

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟