10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر


شـما بـه وضوح می توانید انچه در پیش اسـت را ببینید. امسال سالی اسـت کـه باید رویای خودرا زندگی کنید: شغل روزانه خودرا رها کنید و بـه یک کشور خارجی بروید کـه در ان هزینه آن قدر کم اسـت کـه ممکن اسـت هرگز وادار نشوید یک روز دیگر در زندگی خود کار...

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

شـما بـه وضوح می توانید انچه در پیش اسـت را ببینید. امسال سالی اسـت کـه باید رویای خودرا زندگی کنید: شغل روزانه خودرا رها کنید و بـه یک کشور خارجی بروید کـه در ان هزینه آن قدر کم اسـت کـه ممکن اسـت هرگز وادار نشوید یک روز دیگر در زندگی خود کار کنید. اما فکر نکنید این فهرست ها محدود بـه بازنشستگان اسـت: انها همچنین برای افرادی هستند کـه میخواهند بـه آنجا نقل مکان کنند. جایی کـه هزینه زندگی در ان بسیار ارزان تر از کشور های دیگر اسـت ودر واقع آن قدر ارزان اسـت کـه ممکن اسـت وادار نباشید کار کنید.

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی

برنده بهترین مکان برای زندگی پرتغال اسـت. استیونز میگوید: «امروز این بهترین مقصد در اروپای غربی اسـت. “مکانی کـه نه تنها دلار واقعاً گسترش می یابد، بلکه در ان کیفیت زندگی بالا اسـت، مراقبت های‌ بهداشتی عالی و کم هزینه اسـت، سرعت ان کند و دلپذیر اسـت و مردم بی نهایت استقبال می کنند.”

1. پرتغال

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: یکی از دوستانه‌ترین، آسان‌ترین و امن‌ترین کشور های جهان، پرتغال اسـت. مردم مهربان، سواحل جذاب، آفتاب درخشان و فرهنگ غنی ان بر جذابیت پرتغال افزوده اسـت. تریشیا پیمنتال، خبرنگار اینترنشنال لیوینگ پرتغال می گوید: «پس از بیش از هفت سال زندگی در این جا، بارها از من پرسیده شده اسـت کـه چرا پرتغال؟ – آب و هوای معتدل، رتبه ایمنی بالا و غذا و شراب عالی.

اما پیمنتال میگوید کـه دلیل واقعی حتی زودگذرتر اسـت. پیمنتال می گوید: «این حس فراگیر رفاهی اسـت کـه ما در این جا تجربه می کنیم.» زیبایی جغرافیایی طبیعی کشور با معماری دوره‌های‌ مختلف، قدمت هزاره‌ها پیش، ترکیب میشود تا حسی را برانگیزد. با ماندگاری و سنت جاودانه. وقتی مهربانی مردم پرتغال را بـه ان اضافه کنید، ترکیبی برنده اسـت.”

کجا حرکت کنیم: چه بـه دنبال موزه‌های‌ خوب، مسیرهای پیاده‌گردی، سواحل موج‌سواری، خرابه‌های‌ باستانی یا مکان‌هایی برای جلا دادن بازی گلف خود باشید، یافتن ان در پرتغال آسان اسـت. در اکثر مناطق پرتغال، آب و هوای مطبوعی در تمام طول سال وجوددارد. سبک زندگی شهری می‌خواهید؟

لیسبون – قدیمی ترین شهر اروپای غربی – یا پورتو، دومین منطقه بزرگ شهری را ببینید. برای زندگی آرام‌تر، بـه شهر های تپه‌ای مخفی مانند Marvão – مرتفع‌ترین روستای پرتغال – و Castelo de Vide کـه فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و منظره‌های‌ کوهستانی بسیار زیادی دارد، نگاه کنید. بریتانیایی ها و دیگر مهاجران اروپایی سال‌ها در الگاروه مستقر شده اند.

هزینه: پرتغال یکی از مقرون بـه صرفه ترین کشور های اروپای غربی اسـت و مهاجران طبق معمولً متوجه می شوند کـه هزینه های‌ انها تقریبا یک سوم هزینه های‌ آن ها در ایالات متحده اسـت. در پایتخت لیسبون، یک زن و شوهر می توانند با حدود 2200 دلار در ماه بـه اسانی زندگی کنند و این برای یک فرد مجرد بسیار کمتر اسـت.

در شهر های کوچک تر ودر داخل کشور، بودجه یک زوج حدود 1700 دلار در ماه خواهد بود. و مناطقی وجوددارد کـه پول شـما حتی فراتر میرود، مانند Peniche در ساحل نقره ای پرتغال، جایی کـه می توانید با کمتر از 1400 دلار در ماه زندگی کنید. مثال دیگر Marvão اسـت، جایی کـه شـما می توانید یک خانه تاریخی دریک پارک ملی کوهستانی با تنها 403 دلار در ماه داشته باشید. در فاصله 20 دقیقه ای با ماشین در Castelo de Vide، می توانید خانه هایی را بیابید کـه نیاز بـه بازسازی دارند و فقط با 10000 یورو «11068 دلار» نیاز دارند.

2. پاناما

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: پاناما گرم و استوایی اسـت. واحد پول دلار ایالات امریکا اسـت. بار مالیاتی کم اسـت. جمعیت زیادی انگلیسی زبان وجوددارد و از جمله پزشکان عالی. کاملاً خارج از کمربند طوفان قرار دارد. اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه و کیفیت برق، هوا و آب قابل توجه اسـت. و Pensionado مشهور این کشور – کـه اقامت آسان را برای مهاجران فراهم می کند – یکی از بهترین برنامه های‌ بازنشستگی در جهان امروز اسـت و برای همه ی باز اسـت. جسیکا رامش، سردبیر اینترنشنال لاوینگ پاناما، میگوید:

«هیچوقت کارهایی کـه باید انجام دهید در این جا تمام نمیشود. «چیزی کـه تعداد کمی از مردم میدانند این اسـت کـه این یک سرمایه فرهنگی نیز هست. پاناما سیتی خانه جوامع فعال و پر جنب و جوش از سراسر جهان اسـت و هر نوع هنری در این جا جشن گرفته می شود.

کجا حرکت کنیم: پاناما تقریبا بـه اندازه کارولینای جنوبی اسـت و دارای کوه‌ها، سواحل و شهرها دریک فاصله قابل توجه آسان اسـت، مهم نیست کجا بروید. بیشتر مردم جذب پایتخت جهانی پاناما سیتی می شوند، اما بزرگراه پان آمریکایی کـه بـه خوبی نگه‌داری می شود، طول کشور را طی می کند و معاشرت را آسان می کند. یک ساعت از پاناما سیتی، کورونادو اسـت، جایی کـه تعداد زیادی از پانامایی ها خانه های‌ ساحلی دارند. ال واله منطقه‌ای آرام اسـت کـه حدود دو ساعت با ماشین از شهر پاناما فاصله دارد و بـه‌خاطر سواحل اقیانوسی و جذابیت شهر های کوچکش مشهور اسـت. و سپس Pedasí، در نوک شبه جزیره Azuero در استان لس سانتوس در اقیانوس آرام وجوددارد.

هزینه: در پاناما سیتی، یک زن و شوهر می توانند با بودجه ماهانه 1700 دلار زندگی کنند. یک تک می‌تواند حدود 20 تا 30 درصد از این اعداد را کاهش دهد. پاناما سیتی را ترک کنید و هزینه ها حتی مقرون بـه صرفه تر اسـت. در آتشفشان، یک زن و شوهر می توانند با بودجه ماهانه 1514 دلار بـه یک زندگی لذت بخش و آرام فرار کنند. مزیت دیگر پاناما: اگر در کشور های دیگر درآمد کسب کنید، مالیات بر درآمد صفر اسـت.

بیشتر بخوانید: 5 روش برای مهاجرت کردن به کشور دیگر

3. کاستاریکا

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: کاتلین ایوانز، خبرنگار International Living در کاستاریکا، می گوید: «کاستاریکا سال بـه سال در فهرست کشور های شاخص بازنشستگی زندگی بین‌ المللی بـه عنوان یکی از مدعیان برتر ادامه میدهد». دلایل زیادی برای دوست داشتن این جواهر خیره کننده زیبای آمریکای مرکزی وجوددارد. مراقبت‌های‌ دکتری مقرون‌بـه‌صرفه، ده‌ها آب و هوای کوچک، طبیعت فراوان، مردم محلی گرم، فرآیند اقامت ساده، بـه‌علاوه پیشگامانی کـه قبلاً راه را هموار کرده‌اند، وجوددارد.

کاستاریکا همچنین دارای تجمل رشک برانگیز صلح و ثبات اسـت کـه برای تعداد زیادی از کشور های منطقه غیر معمول اسـت. امسال، این کشور 71 سال از لغو ارتش را جشن می‌گیرد و ان را بـه بزرگ ترین دموکراسی بدون نیروی نظامی تبدیل می کند.

کجا حرکت کنیم: کاستاریکا تقریبا بـه اندازه ویرجینیای غربی اسـت، اما مناظر و آب و هوای بسیار متنوعی دارد. از میان جنگل های‌ بارانی، دهکده های‌ ساحلی و شهر های کوهستانی انتخاب کنید. در پایتخت سن خوزه، پایتخت، و دره مرکزی اطراف، آب و هوای معتدل «بهاری ابدی» را خواهید دید. گواناکاست بـه خاطر سواحل خشک و گرمش مشهور اسـت. در اطراف دریاچه بکر آرنال، مهاجران در تپه‌هایی با چشم ‌انداز دریاچه زندگی می کنند.

هزینه: در دره مرکزی – محل زندگی حدود دو سوم جمعیت کاستاریکا – یک فرد مجرد میتواند با ماهی بین 1500 تا 1800 دلار زندگی کند. بسته بـه این کـه کجا زندگی می کنید و بودجه خودرا چگونه خرج می کنید، بـه 1585 دلار کاهش دهید. شـما می توانید تنها با 4 یا 5 دلار دریک رستوران محلی غذا بخورید و مراجعه بـه دکتر 50 دلار یا کمتر از شـما را جبران می کند.

4. مکزیک

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: زندگی در کشور مکزیک ساده اسـت. مراقبت های‌ بهداشتی باکیفیت بالا، سواحل خیره کننده، صحنه های‌ فرهنگی پر جنب و جوش و هزینه کم زندگی وجوددارد. دان موری، خبرنگار International Living’s Riviera Maya می گوید: «من و همسرم، دایان، درسال 2014 بـه کانکون نقل مکان کردیم. این کشور چیزی برای همه ی دارد: اقیانوس‌های‌ زیبا و گرم، دریاچه‌های‌ استوایی شفاف، زمین‌های‌ کشاورزی حاصلخیز، کوه‌های‌ معتدل اما باشکوه، بیابان‌های‌ بسیار زیبا، شهر های کوچک یا شهر های پیچیده. و جا افتادن ان بسیار آسان اسـت.”

کجا: بـه دلیل تنوع جغرافیایی ان؛ هر آب و هوایی را خواهید یافت: از گرم و خشک گرفته تا گرم و گرم گرفته تا دمای بهاری مانند در تمام طول سال در ارتفاعات استعماری. نقاط پرطرفدار شامل منطقه دریاچه چاپالا و سان میگل دی آلنده اسـت کـه مملو از مهاجرانی اسـت کـه میتوانند بـه تازه‌واردها احساس خوش‌آمدگویی کنند.

از دیگر مکان‌های‌ دیدنی میتوان بـه شهر ساحلی Bucerías در ساحل اقیانوس آرام اشاره کرد کـه رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و نانوایی‌های‌ عالی دارد، و Toluca کـه بیشترین موزه‌ها را در کشور مکزیک در خارج از مکزیکوسیتی دارد و تنها یک ساعت با اتوبوس با مکزیکو سیتی فاصله دارد.

هزینه: موری می گوید: «هزینه زندگی بسیار پایین اسـت. در واقع، مکان‌های‌ زیادی در کشور وجوددارد کـه می توان با پرداخت یک چک ماهانه تامین اجتماعی، زندگی شگفت‌انگیزی داشت و وقتی نرخ ارز بـه طور معمول مطلوب از دلار بـه پزو را ارزیابی می کنید، بیشتر التیام مییابد. یک زن و شوهر می توانند با حداقل 1500 دلار در ماه در کشور مکزیک زندگی کنند، بسته بـه موقعیت مکانی – از جمله اجاره و مراقبت های‌ بهداشتی. بـه عنوان مثال، در تولوکا، خانه ای با حیاط جلویی و حیاط خلوت، کمتر از 500 دلار در ماه هزینه دارد، یک رستوران مجلل برای دو نفر 20 دلار هزینه دارد و سواری اوبر در هر کجا کـه می‌روید حدود 1 تا 2 دلار اسـت.

5. کلمبیا

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

نانسی کیرنان، خبرنگار International Living در کلمبیا، می گوید: «کلمبیا ستاره در حال ظهور آمریکای جنوبی اسـت. “در چند سال گذشته بـه دلیل هزینه کمتر زندگی، مناظر خیره کننده، مراقبت های‌ بهداشتی در سطح جهانی، نزدیکی بـه ایالات متحده و مردم خونگرم و خوش برخورد کلمبیا، رتبه بالایی دراین شاخص کسب کرده اسـت.” یک عبارت محلی وجوددارد: شـما فقط با یک کلمبیایی ملاقات نمیکنید، بلکه با کل خانواده ملاقات می کنید.

کجا: “یکی از جاذبه های‌ اصلی این کشور زیبا، آب و هوای ان اسـت.” کلمبیا دومین کشور از نظر تنوع زیستی در جهان اسـت، بـه این معنی کـه شـما می توانید هر آب و هوایی را کـه می‌خواهید پیدا کنید. در سواحل کارائیب گرم و گرمسیری اسـت. یک چشمه ابدی در کوه های‌ پایین آند وجوددارد. ودر کوه های‌ بالا خنک تر اسـت. بـه علاوه، از آنجایی کـه کلمبیا درست بالای خط استوا قرار دارد، آب و هوای کلمبیا در تمام طول سال ثابت اسـت.

هزینه: همه ی چیز در این جا بسیار ارزان تر از ایالات متحده اسـت. شـما می توانید بیرون بروید و صبحانه یا ناهار رابا 4 دلار یا یک شام خوب با 8 دلار صرف کنید. گرفتن ویزای بازنشستگی برای زندگی در کلمبیا نیز بسیار آسان اسـت. ویلیام ادواردز، مهاجری کـه در شهر کوهستانی مدلین زندگی می کند، می گوید کـه هزینه زندگی 60 درصد کمتر از زندگی دریک شهر کوچک در مین اسـت. بین 1394 تا 1994 دلار در ماه برای یک زوج فکر کنید، حتی برای یک فرد مجرد کمتر.

6. اکوادور

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

دونا استیتلر، خبرنگار International Living در کوئنکا، اکوادور، می گوید: «من یک لانه امن در اکوادور پیدا کرده‌ام. “آب و هوا شبیه بهار اسـت، نیازی بـه ماشین نیست و کرایه 500 دلار مقرون بـه صرفه برای یک آپارتمان زیبا مشرف بـه مرکز شهر تاریخی اسـت.” امسال، اکوادور در مقوله‌های‌ مزایا/تخفیف‌ها و هزینه‌های‌ زندگی امتیاز خوبی کسب کرده اسـت. استیتلر میگوید: «جامعه‌ای فشرده و فعال مهاجران و فعالیت‌های‌ زیادی برای شرکت در ان‌ها وجوددارد – سفر های یک روزه بـه شهر های اطراف، بازی‌های‌ کارتی، کلوپ‌های‌ شام، چیزهای بی اهمیت، کلاس‌های‌ هنری، پیاده‌روی در خانه‌ها و ناهارهای طولانی با دوستان».

کجا: هر چیزی کـه بخواهید – زندگی روستایی کوچک، امکانات رفاهی در شهر های بزرگ – ان را در اکوادور پیدا خواهید کرد. تپه های‌ سرسبز و دره های‌ حاصلخیز عادی هستند. سواحلی وجود دارند کـه گرم هستند اما بـه ندرت گل آلود هستند «و بدون طوفان یا طوفان استوایی». آب و هوای معتدلی در آند وجوددارد کـه نیازی بـه سیستم گرمایش یا سرمایش ندارید. کیتو «پایتخت کشور»؛ لوژا «جایی کـه اکوادوری‌ها بـه اسانی از ان استقبال می کنند» و کوئنکا «محبوب‌ترین مقصد مهاجرت اکوادور» را درنظر بگیرید.

هزینه: اکوادور برای جیب شـما خوب اسـت. بـه عنوان مثال، در کوئنکا، یک فرد مجرد مقتصد میتواند با کمتر از 1000 دلار در ماه زندگی کند. از آنجایی کـه زمین غذای عالی تولید می کند، عمدتاً با فصول رشد در تمام طول سال، قیمت ها در مرکادوهای محلی پایین اسـت.

کمک های‌ خانگی با 10 تا 20 دلار در روز در معرض اسـت و خدماتی مانند پدیکور و کوتاه کردن مو فقط چند دلار اسـت. در بیشتر نقاط کشور نیازی بـه قبض گرمایش و سرمایش نیست و میتوانید در بیشتر مکان‌ها بدون ماشین زندگی کنید، با پرداخت 30 سنت یا کمتر برای اتوبوس، و 2 تا 5 دلار برای تاکسی سواری. اجاره ها فراوان و مقرون بـه صرفه هستند: یک آپارتمان دو خوابه و دو حمام را در مرکز شهر کوئنکا با فقط 500 دلار در ماه تصور کنید.

بیشتر بخوانید: 3 کشور پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان

7. مالزی

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: مالزی – یک مقصد محبوب مهاجران از اواخر دهه 1960 – بـه خاطر سواحل ایده‌آل، جزایر فریبنده و عده ای از بکرترین جنگل‌های‌ بارانی باستانی در جنوب شرقی آسیا شناخته شده اسـت. مهاجران می توانند مالکیت آزاد داشته باشند، مالیات بر ارث وجود ندارد و مالزی هیچ مالیاتی بر درآمد کسب شده در بیرون از کشور اعمال نمی‌کند.

کیت هاکتون، خبرنگار اینترنشنال لاوینگ مالزی می گوید: «قانون مالزی مبتنی بر سیستم بریتانیا اسـت و همه ی علائم جاده‌ای بـه دو زبان انگلیسی و مالایی هستند، کـه رانندگی در اطراف را آسان میکند. او و همسرش لیزا در اوایل سال 2010 بـه پنانگ نقل مکان کردند. «زبان اول غیر رسمی کشور انگلیسی اسـت، بنابر این اگر نمیخواهید وادار نیستید زبان دیگری را در این جا یاد بگیرید. و نکته جذاب دیگر برای ما سبک زندگی در فضای باز اسـت.

کجا: «اگر سواحل با ماسه سفید رویای شماست، بیش از 878 جزیره برای انتخاب دارید. هم من و هم همسرم زیاد پیاده روی می کنیم، بنابر این زندگی در نزدیکی باغ های‌ گیاه شناسی پنانگ یک امتیاز اسـت. بزرگ‌ترین شهر پنانگ، جورج تاون، کـه بـه عنوان پناهگاه غذاخوری‌ها شناخته میشود، دارای معماری متنوع، صحنه‌های‌ هنری پرجنب‌وجوش و بهترین غذا های خیابانی در جهان اسـت.

هزینه: در پنانگ، یک زن و شوهر می توانند با 1455 دلار در ماه بـه اسانی زندگی کنند. جایی کـه مردم محلی غذا میخورند غذا بخورید و با یک وعده غذایی کمتر از 5 دلار اشتباه نکنید. هاکتون می گوید: «در مورد مراقبت های‌ بهداشتی، وقتی قیمت های‌ جراحی را بین ایالات متحده و مالزی مقایسه می کنید، مزایای ان آشکار اسـت.

8. اسپانیا

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: اسپانیا بالاترین استانداردهای زندگی را دارد و بسیار کمتر از ایالات متحده اسـت. مارشا اسکاربرو، خبرنگار اینترنشنال لاوینگ در اسپانیا، میگوید: در واقع، چیزهای زیادی بـه دست خواهید آورد. «خارج از مناطق توریستی، ممکن اسـت لازم باشد کمی اسپانیایی بدانید، اما مناطق ساحلی زیادی با جوامع بزرگ و انگلیسی زبان مهاجر وجوددارد. در تجربه من، مردم اسپانیا دوستانه، مفید و کنجکاو در مورد فرهنگ های‌ دیگر هستند.

مکان: اسپانیا دارای طیف شگفت انگیزی از آب و هوا اسـت: گرم و خشک در جنوب و خنک و معتدل در شمال. ناوارا، کانتابریا، آستوریاس، گالیسیا و کشور باسک دارای جنگل‌ها، کوه‌ها، خط ساحلی خیره‌کننده و غذا هستند. حتی در Pyrenees ودر کوه های‌ جنوب اسکی وجوددارد. میشل کوهن معتقد اسـت زمانی کـه بـه همراه همسرش استانتون بـه خیرونا نقل مکان کرد، بـه طلای سبک زندگی دست یافت. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای، سبک زندگی آرام و موقعیت عالی، نزدیک بـه فرودگاه بین المللی بارسلون اسـت. بـه علاوه، ارزان اسـت. کوهن می گوید: «تصور کنید برای یک وعده غذایی سه وعده بیرون بروید و کمتر از 30 دلار بپردازید.

هزینه: اسپانیا یکی از کمترین هزینه های‌ زندگی در اروپای غربی را دارد. حتی در مادرید، یکی از گران‌ترین مکان‌ها، می توانید با 2000 دلار در ماه زندگی متوسطی داشته باشید. اجاره ارزان تر از ایالات متحده اسـت و زندگی در شهری کـه نیازی بـه ماشین ندارید. کـه صرفه جویی زیادی دارد. بـه دلیل آب و هوای گرم، تعداد زیادی از مواد غذایی اولیه در اسپانیا نیز ارزان هستند.

9. فرانسه

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: «فرانسه تمام مواد مورد نیاز ما در زندگی بین‌ المللی را دارد: غذای خوب، شراب خوب، مد لباس بالا، آب و هوای خوب، حومه شهر دست نخورده، فرهنگ پر زرق و برق، مراقبت‌های‌ بهداشتی عالی، سنت‌ها و تاریخ رنگارنگ و بـه عنوان امتیاز، زرق و برق و زیبایی تولا رامپونت. پیچیدگی پاریس – کـه مسلماً شگفت‌انگیزترین پایتخت جهان اسـت. و فرانسه مقرون بـه صرفه تر از ان چیزی اسـت کـه شـما فکر می کنید.

کجا: در منطقه Languedoc-Rousillon، آب و هوای گرم در طول سال، دهکده های‌ قرون وسطایی لذت بخش، سواحل شن سفید و قیمت هایی کـه هنوز هم معقول هستند را خواهید دید. اگر آب و هوای خنک‌تری را ترجیح میدهید، بـه نرماندی جذاب نگاه کنید کـه تنها دو ساعت با پاریس فاصله دارد. برای دوستداران کوهستان، منطقه Rhône-Alpes فرانسه رویایی اسـت کـه بـه حقیقت پیوسته اسـت. درسال 2016؛ کارول ژان لونزدیل یک زندگی سریع در ایالات متحده رابا یک زندگی بسیار کندتر در بریتانی عوض کرد. لونزدیل میگوید:

«ما میخواستیم فرهنگ بیشتری داشته باشیم و بـه بقیه اروپا دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم در چند ساعت سوار ماشین شویم ودر جایی کاملاً متفاوت باشیم. علاوه بر این، مسکن در این جا مقرون بـه صرفه تر اسـت و مراقبت های‌ بهداشتی نیز.

هزینه: یکی از بهترین چیزها در مورد زندگی در فرانسه، سیستم مراقبت های‌ بهداشتی عالی اسـت: پوشش همگانی برای همه ی ساکنان «اتباع خارجی و غیره» پس از سه ماه تضمین می شود و قیمت مراقبت های‌ بهداشتی پایین تر اسـت. این کـه چقدر برای هزینه های‌ زندگی در فرانسه خرج می کنید بـه سبک زندگی شـما بستگی دارد:

انتخاب تفریح ​​در پاریس باعث ایجاد حفره بزرگ تری در بودجه شـما می شود تا زندگی در گوشه ای آرام مانند Charentes یا Auvergne. یک زوج می توانند با بودجه 2083 تا 2483 دلار زندگی کنند و اگر مجرد باشید کمتر می شود.

10. ویتنام

10 مکان ارزان و شگفت انگیز برای زندگی + کشورهای مهاجر پذیر

چرا: شهر های مدرن، مکان‌های‌ تاریخی باستانی، سواحل شلوغ، عده ای از خوش‌ آوازه‌ ترین مردم جهان و یکی از قوی ترین اقتصادهای آسیا – این ویتنام اسـت. هزینه زندگی بسیار پایین ویتنام یک انگیزه اصلی اسـت و بیشتر اقلام کمتر از نیمی از هزینه ای اسـت کـه در خانه میپردازید. همچنین مکانی آسان برای زندگی اسـت، با زبان انگلیسی بـه طور گسترده.

در مناطق شهری، آسمان‌خراش‌ها مانند قاصدک‌ها ظاهر می شوند، و تعداد موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها از سیکلوها و دوچرخه‌ها بیشتر اسـت. با این حال، معابد 1000 ساله، آرامگاه‌های‌ امپراتور باستانی و عمارت‌های‌ مزین بـه قدمت صدساله بـه جا مانده از اشغال طولانی ویتنام توسط فرانسوی‌ها، همواره یادآور کشوری غنی از تاریخ و سنت هستند.

گرانترین شهر ویتنام، شهر هوشی مین اسـت و پس از ان هانوی، پایتخت تاریخی تحت تأثیر فرانسه قرار دارد. اگر خارج از دو شهر بزرگ ویتنام در مکان هایی مانند دا نانگ، هوی ان؛ نها ترانگ و ونگ تاو زندگی می کنید، قیمت ها بسیار کمتر خواهد بود.

هزینه: حتی در شهر هوشی مین و هانوی، یک زن و شوهر می توانند با کمتر از 1100 دلار در ماه از یک سبک زندگی آسان لذت ببرند، اما تعداد زیادی از غربی ها حدود 500 دلار در ماه برای یک سبک زندگی بدون زرق و برق درآمد دارند.

اگر خارج از دو شهر بزرگ ویتنام زندگی می کنید، بودجه ای درحدود 800 تا 1000 دلار در ماه یک خانه یا آپارتمان دوست داشتنی، همه ی امکانات، نظافت خانه، خواربار، غذاخوری هرروز درصورت تمایل و حتی ماساژ گاه بـه گاه را فراهم می کند. اگر بودجه بیشتری دارید، با کسری از هزینه ای کـه در غرب می‌پردازید، زندگی لوکسی خواهید داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی