بازداشت شکارچی منتشر کننده فیلم های شکار در ساوه + عکس


بازداشت شکارچی منتشر کننده فیلم های شکار در ساوه + عکس

رکنا: شکارچی پرهیاهوی هفتادقله در ساوه دستگیر شد.

به گزارش رکنا، پلیس استان مرکزی شکارچی غیر مجازی را که یک بزکوهی را در منطقه شکار ممنوع هفتاد قله شکار کرده و با انتشار فیلمی مقابل دوربین اقدام به خوشحالی کرده بود را شناسایی و دستگیر کرده و سلاح شکاری او را توقیف کرد.

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره گفت: در پی کسب خبری مبنی برفعالیت فردی در زمینه شکار غیرمجاز در اطراف یکی از روستا‌های نوبران ساوه، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۲۰ نوبران قرار گرفت.

سرهنگ عیسی آبادی افزود: مأموران انتظامی نوبران، پس از اطمینان از صحت این خبر و هماهنگی با دستگاه قضائی و اداره منابع طبیعی این شهرستان، متهم را پس از شناسایی و در هنگام شکار دستگیر کردند.

او با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری و یک لاشه بزکوهی از شکارچی افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

سرهنگ عیسی آبادی در پایان با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با شکارچیان غیر مجاز محیط زیست، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت غیر مجاز افراد سودجو و منفعت طلب، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

خوشحالی شکارچی از شکار بز کوهی مقابل دوربین

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی در استان مرکزی درحال دست به دست شدن است که در آن یک شکارچی درحالی که یک راس بز کوهی را در منطقه شکارممنوع هفتاد قله اراک که زیستگاه این جانور است شکار کرده، در مقابل دوربین تصویربرداری با خوشحالی به تشریح سلاح شکاری خود می‌پردازد.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در واکنش به انتشار این فیلم به دادستان مرکز استان مرکزی دستور داد موضوع را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: کلیپی از شکار در منطقه هفتادقله که منطقه‌ای شکار ممنوع است منتشر شد که یک شکارچی نسبت به شکار در این منطقه اقدام و پس از آن هم تصاویر ویدئویی آن را منتشر کرد که باعث ناراحتی و نگرانی مردم از زیست بوم این منطقه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟