انجمن خیرین میراث‌فرهنگی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند


انجمن خیرین میراث‌فرهنگی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند

علی دارابی با بیان این‌که حفظ میراث‌فرهنگی به نهضت مردمی نیاز دارد،گفت: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علی دارابی امروز چهارشنبه نهم شهریور در حاشیه بازدید از بافت تاریخی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دولت تعدادی از پروژه‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بازدید از عملیات مرمت و احیای بازار تاریخی فرش و بازار سرشور مشهد اظهار کرد: بازار فرش مشهد که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و سایر نهادها از جمله شهرداری، و فرمانداری بازسازی، مرمت و حفظ و احیا می‌شود.
دارابی ادامه داد: تعدادی از آثار تاریخی کشف‌شده در این محدوده، در آب انبار موجود از عهد ناصری در قالب موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی با بیان این‌که این بازار محیط کسب و کار و زندگی مردم است، افزود: بخشی از بازار سرشور که مرمت شده بسیار زیبا و دلنشین شده و شرایط محیطی مناسبی پیدا کرده است.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: آنچه در دولت سیزدهم و مدیریت آقای مهندس ضرغامی اهمیت دارد، این است که هم از میراث‌فرهنگی صیانت کنیم و هم از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.
دارابی تاکید کرد: میراث‌فرهنگی با توسعه همراه است و مزاحم توسعه نیست و ما این را در عمل می‌خواهیم انجام دهیم.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی با بیان این که در خراسان رضوی آثار تاریخی فراوان و بزرگی وجود دارد، افزود: حرم مطهر رضوی در صدر همه آثار تاریخی قرار دارد و امیدواریم با همکاری تولیت
آستان‌قدس رضوی، استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.
دارابی در پاسخ به سوالی درباره نقش حفظ و احیای بازار تاریخی فرش مشهد در حفظ و احیای بناها و بافت تاریخی مشهد گفت: آثار تاریخی ما را خطر جدی ریزش تهدید می‌کند، در حالی که طی سال‌های گذشته با کمبود بودجه و امکانات مواجه بوده است.
وی افزود: علاوه بر این‌که خطر، زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه آثار تاریخی را تهدید می‌کند، اگر به آثار تاریخی رسیدگی نکنیم، تغییر کاربری غیرقانونی و غیراصولی به بافت تاریخی به صورت جدی آسیب می‌رساند.
معاون میراث‌فرهنگی کشور بر ضرورت اجرای مسئولیت اجتماعی توسط نهادها تاکید و اظهار کرد: در حوزه حفظ میراث‌فرهنگی به نهضت مردمی نیاز است، چون مردم در بافت‌های تاریخی زندگی و کار می‌کنند، باید این دو را به ‌هم پیوند داده و یک نهضت بزرگ مردمی را راه‌اندازی کنیم.
دارابی گفت: در این راستا به زودی انجمن میراث‌فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که امیدواریم با کمک خیران داخل و خارج کشور حمایت‌های مادی و معنوی گسترده‌ای را برای صیانت از میراث‌فرهنگی همراه داشته باشیم.
وی با بیان این‌که اکنون در دوران پساکرونا، گردشگری یکی از پیشران‌های رشد و توسعه کشورها از جمله ایران خواهد بود، اظهار کرد: گردشگری ایران بر مدار میراث‌فرهنگی است و بناها و ابنیه تاریخی مورد بازدید گردشگران قرار می‎گیرد، تلاش همکاران ما بر این است که این مهم محقق شود.
علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای افتتاح ۱۸ طرح گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به مشهد سفر کرده است.
پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی