پرسپولیس ١٢4میلیون دلار قیمت‌ خورد


 پرسپولیس ١٢4میلیون دلار قیمت‌ خورد

یک هفته بعد از آغاز معاملات سهام استقلال در بازار سهام دیروز معاملات سهام باشگاه پرسپولیس نیزدرفرابورس آغاز شد. سرمایه‌گذاران، مجموع ارزش سهام این باشگاه را 3هزارو 630میلیارد تومان، معادل 124میلیون دلار، قیمت‌گذاری کردند.

به گزارش بنکر (Banker پس ازپذیره‌نویسی اولیه سهام پرسپولیس و استقلال که اواخر سال قبل انجام شد، معاملات ثانویه سهام باشگاه استقلال از هفته قبل و معاملات سهام پرسپولیس از دیروز در فرابورس آغازشد. به این ترتیب پس از سال‌ها انتظار بالاخره سهام 2باشگاه پرطرفدار فوتبال به‌صورت عملی برای سهامداران و طرفداران این دو باشگاه از طریق بازار سهام قابل معامله شد. در جریان مبادلات روز گذشته 27هزارو 500سهامدار حقیقی که در جریان پذیره نویسی اولیه سهام این شرکت را خریده بودند 28میلیون از سهام این شرکت را فروختند. در مقابل 3هزار و 200سهامدار حقیقی 56میلیون سهم از سهام این باشگاه را خریدند. در پایان مبادلات دیروز قیمت هر سهم این باشگاه به 345تومان به ازای هر سهم رسید.



ارزش کل سهام باشگاه


آمار‌ها نشان می‌دهد با توجه به مبادلات روز گذشته، ارزش کل سهام باشگاه پرسپولیس ‌اکنون رقمی برابر با 3هزارو 630میلیارد تومان است. برخلاف آنکه قیمت پایه سهام پرسپولیس در زمان عرضه اولیه بیشتر از استقلال ارزشگذاری شده بود، اما بازار ارزش سهام پرسپولیس را کمتر از استقلال ارزش‌گذاری کرد. ارزش کل سهام استقلال در نخستین روز معاملات 4هزارو 300میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود، اما سهام پرسپولیس 3هزارو 630میلیارد تومان یعنی 700میلیارد تومان کمتر قیمت‌گذاری شد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تحت‌تأثیر نزول قیمت سهام استقلال در فرابورس در یک هفته گذشته، هم‌اکنون ارزش سهام این باشگاه به 4هزارو 98میلیارد تومان رسیده یعنی در شرایط فعلی فاصله واقعی ارزش سهام پرسپولیس و استقلال 470میلیارد تومان است. برآورد می‌شود با ادامه معاملات سهام این دو باشگاه در روزهای آینده، ارزش سهام این دو باشگاه که بزرگ‌ترین باشگاه‌های ورزشی در ایران هستند، به یکدیگر نزدیک‌تر شود.



مقایسه جهانی پرسپولیس


اطلاعات موجود نشان می‌دهد ارزش کل سهام پرسپولیس با محاسبه هر دلار آمریکا 29هزار تومان، 124میلیون دلار است. مقایسه ارزش دلاری سهام پرسپولیس با سهام باشگاه‌های برتر دنیا نشان می‌دهد ارزش سهام پرسپولیس معادل 3درصد سهام بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا به‌عنوان بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیاست. این محاسبات همچنین نشان می‌دهد ارزش سهام باشگاه پرسپولیس معادل 30درصد سهام باشگاه آژاکس آمستردام هلند است و این باشگاه مشابه باشگاه استقلال نزدیک‌ترین ارزش را به باشگاه پرسپولیس دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...