مجوزهای طلایی؛ خرید و فروش میلیاردی مجتمع‌های بین راهی


مجوزهای طلایی؛ خرید و فروش میلیاردی مجتمع‌های بین راهی

رئیس سازمان راهداری به اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص کم‌کاری‌های این سازمان نسبت به صدور مجوز مجتمع‌های رفاهی بین راهی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی ۳۱ مردادماه در پایان نشست هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، یکی از دستگاه‌هایی که در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و واگذاری فرآیندهای صدور مجوزها به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، کم کاری کرده‌اند را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص صدور مجوز مجتمع‌های بین راهی عنوان کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مجوز مجتمع‌های رفاهی بین راهی با قیمت‌های چند میلیاردی در حال خرید و فروش در بازار است که اگر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تسهیل صدور این مجوزها اقدام کند، بازار سیاهی که در حال حاضر شکل گرفته، از بین خواهد رفت.

برخی وبسایت های تبلیغاتی، قیمت مجوز مجتمع‌های خدماتی بین راهی را در صورت داشتن مجوز جایگاه سوخت ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان و در صورت نبود جایگاه سوخت، ۵ تا ۷ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند.

مجوزهای طلایی؛ خرید و فروش میلیاردی مجتمع‌های بین راهی

رئیس سازمان راهداری: وزیر اقتصاد قانون را ملغی کرده و باید پاسخگو باشد

در همین ارتباط داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پاسخ سازمان راهداری به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر عدم صدور مجوز مجتمع‌های بین راهی از سوی این سازمان تصریح کرد: این موضوع را از آقای خاندوزی باید بپرسید.

وی ادامه داد: آقای خاندوزی باید پاسخ بدهد که چرا قانون را به هیئت مقررات زدایی برده و آن را ملغی کرده است؛ حتی مجلس بابت این اقدام، به وزیر اقتصاد تذکر داده است؛ سازمان بازرسی هم در این زمینه نامه به وزیر اقتصاد ارسال کرده است.

معاون وزیر راه گفت: قانون، مسئول صدور مجوز مجتمع‌های رفاهی بین راهی را سازمان راهداری می‌داند نه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری.

وی افزود: ما موضوع درخواست و صدور مجوز راه اندازی مجتمع‌های بین راهی را به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار منتقل کرده‌ایم و مشکلی در این خصوص نیست.

مجوزهای میلیاردی شرکت‌های حمل و نقل

همچنین برخی کارشناسان در خصوص خرید و فروش میلیاردی مجوز شرکت‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی که سازمان راهداری مسئول صدور آنهاست، هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط رئیس سازمان راهداری درباره خرید و فروش میلیاردی مجوز شرکت‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل را تسهیل کرده‌ایم و برای درخواست راه اندازی شکرت حمل و نقل داخلی، هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

امانی اظهار کرد: همین الان هر فردی می‌تواند با مراجعه به وبسایت سازمان راهداری، بر اساس ضابطه‌های موجود، مجوز راه اندازی شرکت حمل و نقل داخلی را اخذ کند.

وی ادامه داد: برای اخذ مجوز فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌الملل بر اساس مصوبات شورای عالی ترابری، باید آزمون گرفته می‌شد که چند سالی این آزمون‌ها برگزار نمی‌شد و برخی اشکالات هم پیش آمد.

رئیس سازمان راهداری تأکید کرد: با سازمان سنجش تفاهم‌هایی امضا کردیم و قرار شد تا پایان امسال دو بار آزمون مجوز شرکت‌های حمل و نقل بین‌الملل برگزار شود؛ هر فردی هم که شرایط آن را داشته باشد، می‌تواند مجوز فعالیت مربوطه را اخذ کند.

در نشست اسفند ۱۴۰۰ هیئت مقررات زدایی چه گذشت؟

گفتنی است هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در جلسه ۱۵ اسفند سال گذشته به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دستگاه متولی صدور مجوز مجتمع‌های بین راهی را از وزارت راه (سازمان راهداری) به وزارت گردشگری منتقل کرده بود.

مجوزهای طلایی؛ خرید و فروش میلیاردی مجتمع‌های بین راهی

این در حالی است که هیئت مذکور (هیئت مقررات زدایی) در جلسه شهریور ۱۳۹۹ به ریاست فرهاد دژپسند وزیر سابق اقتصاد، مسئولیت صدور مجوز راه اندازی مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین راهی را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرده بود که دولت سیزدهم مصوبه دولت دوازدهم را ملغی کرد.

مجوزهای طلایی؛ خرید و فروش میلیاردی مجتمع‌های بین راهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403