پیش‌بینی بورس امروز / 2 عرضه اولیه جدید در بازار سرمایه


پیش‌بینی بورس امروز / 2 عرضه اولیه جدید در بازار سرمایه

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی رسید و افت کمتر ۰٫۲۱ درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۲۲۸ میلیون سهم معدل ۶ درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا۱» با روش حراج عرضه خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم خواهد بود و قیمت مبنا ( کف قیمت) ۴۵۰ تومان تعیین شده است.(فرابورس)

روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۶۰ میلیون سهم معادل ۶ درصد از کل شرکت پخش رازی با نماد «درازی۱» به روش ثبت سفارش به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با ۳ میلیون سهم با قیمت مبنای یک هزار ۶۶۸ تومان خواهد بود. دامنه قیمت در ثبت سفارش از ۱۴٬۳۴۵ ریال تا ۱۹٬۰۱۵ ریال خواهد بود.(بازار سرمایه)

این دو عرضه اولیه می‌تواند نقدینگی و اعتماد جدید وارد بورس کند.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و توسعه بخش‌های تولیدی، شرکت‌هایی که تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران پذیرفته شده باشند. در صورتی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان همان سال، سود تقسیم نشده سال مالی قبل آنان به حساب سرمایه منتقل شود، افزایش سرمایه صورت پذیرفته مشمول نرخ صفر مالیاتی است.(سنا)

این موضوع می‌تواند بازدهی شرکت‌های بورسی را افزایش دهد و گردش پول نیز در بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا