تعیین سقف قیمتی نفت برای روسیه توسط گروه هفت


تعیین سقف قیمتی نفت برای روسیه توسط گروه هفت

گروه هفت قرار است سقف قیمتی را به منظور کنترل خرید نفت از روسیه وضع کند و از کشورهای خریدار نفت روسیه خواسته است تا این سقف قیمتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه هفت اعلام کرد که سقفی برای قیمت نفت روسیه وضع خواهد کرد و از " اعضای این ائتلاف خواست تا به این اقدام بپیوندند و فراتر از قیمت تعیین شده نفت روسیه را خریداری نکنند.

وزرای دارایی هفت کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند که سقف قیمت‌ها بر اساس یک سری داده‌های فنی تعیین می‌شود و اتحاد قبل از اجرای آن به طور کامل تصمیم خواهد گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا از تصمیم گروه هفت برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه استقبال کرد و آن را مهم توصیف کرد.

کرملین روز جمعه اعلام کرد که روسیه فروش نفت به کشورهایی را که سقفی بر قیمت منابع انرژی روسیه اعمال می‌کنند، متوقف می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری با حمایت از اظهارات الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه گفت: «شرکت‌هایی که سقف قیمتی اعمال می‌کنند جزو دریافت‌کنندگان نفت روسیه نخواهند بود.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت: زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا محدودیتی مشابه برای خرید گاز روسیه اعمال کند.

پسکوف خاطرنشان کرد: این شهروندان اروپایی هستند که بهای چنین اقداماتی را می‌پردازند.

پسکوف گفت: که روسیه در حال مطالعه است که چگونه تعیین سقف قیمت برای صادرات نفت این کشور می‌تواند بر اقتصاد این کشور تأثیر بگذارد.

وی افزود: یک چیز را می‌توان با اطمینان گفت: چنین اقدامی بازارهای نفت را به شدت بی ثبات می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج