رقابت معلولان در آزمون استخدامی با گروه افراد دارای معلولیت


رقابت معلولان در آزمون استخدامی با گروه افراد دارای معلولیت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی از پذیرش افراد دارای معلولیت براساس کسب ۵۰ درصد نمره نفر اول از گروه معلولان در آزمون استخدامی خبر داد.

مرتضی حسینی، از پذیرش افراد دارای معلولیت بر اساس کسب ۵۰ درصد نمره نفر اول از گروه معلولان در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی خبر داد و گفت: مطابق ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ۳ درصد سهمیه استخدام دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی که از منابع دولتی استفاده می‌کنند، باید به افراد دارای معلولیت تخصیص یابد.

وی ادامه داد: در روند اجرای این قانون معلولان باید ۵۰ درصد نمره اولین شخص منتخب را بیاورند که این اجحاف در حق افراد دارای معلولیت بود و جذب آن‌ها با مشکل مواجه می‌شد؛ لذا با پیگیری سازمان بهزیستی کشور مقرر شد برای تحقق سهمیه ۳ درصدی استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی، حد نصاب قبولی بر اساس ۵۰ درصد نمره اولین فرد منتخب دارای معلولیت در هر دستگاه اعمال شود.

به گفته حسینی، بر اساس گفته مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای قانون پیش از این کمتر از ۴۰ درصد افراد دارای معلولیت جذب می‌شدند، اما با ابلاغ این بخشنامه همه سهمیه‌ها تخصیص‌یافته به این افراد جذب خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی