آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب و اختلال در سامانه برخی ایرلاین‌ها


آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب و اختلال در سامانه برخی ایرلاین‌ها

فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب از امروز آغاز شد. با این وجود، به دلیل برخی مشکلات و بالا بودن تقاضا، سامانه فروش بلیت برخی از شرکت‌های هواپیمایی از دسترس خارج شده است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب از امروز صبح آغاز شد و بر اساس تصمیم ستاد اربعین بلیت پرواز اربعین از ۱۵ تا ۳۰ شهریورماه با قیمت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان عرضه می‌شود و هیچ پروازی در این ایام چارتر نشده است.

البته در فروش بلیت پرواز اربعین با قیمت مصوب فقط شرکت‌های هواپیمایی امکان فروش بلیت دارند و این بلیت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده واسطه‌ها، از طریق سایت‌های فروش بلیت یا دفاتر عرضه نمی‌شود.

بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌ها ۶۰ هزار ظرفیت برای پروازهای اربعین پیش‌بینی شده و از صبح امروز ۱۲ شهریورماه عرضه بلیت پرواز اربعین با قیمت مصوب آغاز شده است. با این وجود، به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها و البته تقاضای بالا برای خرید بلیت پرواز در فرصتی محدود، سایت فروش بلیت برخی از شرکت‌های هواپیمایی از دسترس خارج شده است و زائران امکان خرید بلیت ندارند.

با این وجود، مسؤولان ستاد مرکزی اربعین از زائران می‌خواهند که برای خرید بلیت پرواز اربعین عجله نکنند. چرا که با مراجعه هم‌زمان به شرکت‌های هواپیمایی، سایت‌های فروش از دسترس خارج شده و امکان عرضه بلیت نخواهد بود.

البته با تصمیم شرکت هواپیمایی کشوری و هماهنگی با ستاد اربعین قرار است بخشی از ظرفیت پروازهای اربعین باز شود و پس از گذشت چند روز مجدد ظرفیت‌های جدید اعلام شود.

امسال ۱۴ شرکت هواپیمایی برای انتقال زائران اربعین با پروازها به قیمت مصوب اعلام آمادگی کرده‌اند. البته قرار بود بلیت پرواز اربعین در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ شهریورماه عرضه شود که با درخواست زائران و هماهنگی انجام شده، این زمان افزایش یافت و بلیت پرواز اربعین با قیمت مصوب از ۱۵ تا ۳۰ شهریورماه از طریق سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی فروخته می‌شود و در این زمان هیچ شرکت هواپیمایی امکان فروش بیش از مبلغ تعیین شده را ندارد.

به گزارش فارس، هزینه بلیت رفت و برگشت به عراق از تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ۶ میلیون تومان است، اما قیمت بلیت پرواز اربعین از شهرهای مشهد، کرمان، یزد و زاهدان به نجف و بغداد و بالعکس به صورت یک طرفه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و به صورت دو طرفه ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس