آغاز صادرات دام زنده طی 2 هفته آینده


آغاز صادرات دام زنده طی 2 هفته آینده

یک ماه پس از آزادسازی صادرات دام از سوی شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک معاون وزیر جهاد کشاورزی از شروع صادرات دام به خارج از کشور طی یکی دو هفته آینده خبر داد.

آغاز صادرات دام زنده طی 2 هفته آینده
حدودا یک ماه پیش دولت به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس صادرات دام زنده را آزاد کرد. این طرح در راستای شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولید کنندگان دام در مقابله با شرایط خشکسالی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، با وجود اینکه جزییات این طرح نیز اعلام شد؛ اما تاکنون خبری از اجرایی شدن این طرح نبود و صادرکنندگان با وجود آزاد شدن صادرات منتظر اجرایی شدن آن بودند. حال پس از گذشت یکماه عباس پاپی زاده اعلام کرده که صادرات دام ظرف یکی دو هفته آینده آغاز خواهد شد. به گفته رئیس سازمان امور عشایر ایران هر کیلوگرم گوشت صادراتی ما با دو برابر قیمت جهانی به فروش خواهد رسید و با همین ارزآوری می‌توانیم دوبرابر گوشت صادراتی وارد کشور کنیم و با فراوانی گوشت به کاهش قیمت آن در داخل کشور کمک کنیم.

در ادامه با اشاره به خرید حمایتی دام عشایر توسط دولت سیزدهم گفت: خرید حمایتی ۱۲۲ هزار دام عشایر در شرایط بحرانی کشور و صادرات دام از اقدامات خوبی بود که توسط این دولت انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان