قربانزاده و تاکید مجدد به تیمهای صنعتی/ این هفت باشگاه شفاف نیستند، افشا کنید!


قربانزاده و تاکید مجدد به تیمهای صنعتی/ این هفت باشگاه شفاف نیستند، افشا کنید!

رییس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که ۸ باشگاه دیگر نیز باید اطلاعات خود را در کدال افشا کنند.

به گزارش "ورزش سه"، حسین قربان‌زاده رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگوی جدید خود وضعیت پرسپولیس و استقلال را به این شکل توصیف کرده است: اگر بخواهم مثالی بزنم، شبیه فردی است که عمرش را به سبک زندگی گذرانده که الان فهمیده چقدر برای سلامتی‌اش مضر است. مثل خود ماها که می‌بینیم اطرافیانمان، کسی که از خودش مراقبت می‌کند، مسیری را دنبال می‌کند که نتیجه‌اش را می‌بیند. وقتی برای فردی، رژیمی تعیین می‌کنید که هم رژیم تغذیه است و هم ورزش سخت دارد، عملا سنگ‌کوب می‌‌کند. عملا این فرد از ورزش و سلامتی متنفر می‌شود اما تدریج است که تاثیر می‌آورد. باید فرایندی اتفاق بیفتد که او به سبک زندگی مطلوبی برگردد.

وی افزود: این دو باشگاه قبلا معاملاتی را روی کاغذ انجام می‌دادند که جایی ثبت نمی‌شد. در حساب شخصی تراکنش داشتند که در حساب باشگاه نمی‌آمد. قراردادهایی می‌بستند که عضو هیئت مدیره آن سمت شرکتی داشته و اصلا تعارض منافع وجود داشته. بازیکنان می‌رفتند در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بازی کنند، برای پرداخت هزینه هتل مشکلاتی پیش آمد و یک پولداری را پیدا می‌کردند و می‌گفتند تو بده ما بعدا پرداخت می‌کنیم. اصلا یک فجایع اتفاق افتاده اما الان انضباط و شفافیت مالی باید برای آنها تدریجی باشد.

او با اشاره به وضعیت پرسپولیس و استقلال توضیح داد: آنها رفتند فرا بورس و نرفتند بورس، در بازار نارنجی هم هستند. اینجا یک استخر کوچک‌تر است و در اینجا، بازار اول و دوم و پایه وجود دارد. در همین بازار پایه، آنها در بازار نارنجی هستند. یعنی سهامدار آمده یک حداقل ریسکی را پذیرفته که انضباط مالی این دو شرکت مثل سایر شرکتها نیست.

قربانزاده همچنین درباره این شفافیت اظهار داشت: باید شفافیت آنها گام به گام شود. الان تمام قراردادی که با بازیکنان بستند را یک نسخه به ما دادند و بعد مجموع را گذاشتند و تطبیق‌پذیری انجام شد. از همه مهم‌تر هزینه ریسک فسخ را ذکر کردند تا اگر قرارداد فسخ یا ابطال شد، چقدر باشگاه هزینه متحمل می‌شود. این را در ابتدای فصل اعلام کردند.

رییس خصوصی سازی در مورد افشای قرارداد سایر تیم‌ها عنوان کرد: آنها در رقابت با تیم‌هایی هستند که هیچ شفافیتی ندارند. باشگاه‌های صنعتی، معدنی و سایر باشگاه‌ها. این‌ها شرکت بالا سری بورسی دارند؛ فولاد مبارکه، سپاهان، آلومینیوم، مس، گل‌گهر و ایران‌خودرو. ۷ شرکت بزرگ بورسی که ۸ تیم دارند اما کسی مجموع قرارداد آنها را نمی‌داند. آنها باید قراردادشان باید در کدال افشا شوند و ما در حال بررسی هستیم.

او در پایان گفت: ما فرایندی برای شفافیت آغاز کردیم و تدریجی است. هرچه جلوتر می‌روند باید افشای اطلاعات آنها بیشتر شود. کمیته مصارف برای آنها تشکیل شده و ریال به ریال منابع حاصل از افزایش سرمایه را که از منافع آن استفاده می‌کنند و حق دست زدن به اصل آن را ندارند، بررسی می‌شود. از منافع آن باید بدهی خود را پرداخت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی