بحران انرژی در اروپا؛ ایتالیایی‌ها قبوض انرژی را آتش زدند


بحران انرژی در اروپا؛ ایتالیایی‌ها قبوض انرژی را آتش زدند

صدها نفر در شهر ناپل ایتالیا در اعتراض به افزایش ناگهانی هزینه‌های زندگی و شرایط بیکاری، به خیابان‌ها آمدند و قبوض انرژی را به آتش کشیدند.

بحران انرژی در اروپا؛ ایتالیایی‌ها قبوض انرژی را آتش زدند

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، معترضان در مقابل دفتر پست مرکزی این شهر تجمع و اعلام کردند که دیگر زمانی برای وعده دادن نیست و در شرایط بیکاری پرداخت قبوض سه برابر شده انرژی ممکن نخواهد بود.

بحران انرژی در کشورهای اروپایی به جهش قیمت انرژی منجر شده و شرایط زندگی را برای مردم این کشورها دشوار کرده‌ است.

رهبران کشورهای اروپایی که پس از آغاز جنگ اوکراین در راستای حمایت‌ از کی‌یف به دنبال توقف کامل واردات نفت‌و گاز از مسکو هستند و اکنون خود را برای زمستانی سرد و سخت آماده می‌کنند.

موج اعتراض‌ها به افزایش هزینه‌ها و چند برابر شدن قبوض انرژی، اروپا را فرا گرفته‌است.

خلبانان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتانزا روز جمعه به دلیل اختلاف بر سر افزایش دستمزد با این شرکت دست به اعتصابی ۲۴ ساعته زدند که به لغو اکثر پروازهای این شرکت انجامید.

در انگلیس از کارکنان اداره پست و وکلای دادگستری گرفته تا افراد شاغل در خطوط هواپیمایی و فرودگاه‌ها نسبت به شرایط کاری خود معترض بوده و اعتصاب را تنها راه انتقال پیام اعتراض خود به مسئولین می‌دانند.

بحران انرژی در اروپا؛ ایتالیایی‌ها قبوض انرژی را آتش زدند اعتصاب پاکبانان اسکاتلند بر سر افزایش دستمزد در پی افزایش هزینه‌های زندگی

وضعیت بحرانی اقتصاد در انگلیس به حدی است که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به تازگی درباره نرخ بالای تورم و رشد سریع هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در این کشور گفت: ماه‌های آتی شرایط سخت و شاید بسیار دشوار خواهد بود. قبوض انرژی «اشک در می‌آورد».

از طرفی دیگر آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان به تازگی در اظهاراتی گفت که اهمیتی ندارد که رای دهندگان آلمانی چه فکری می‌کنند یا چقدر زندگی آن‌ها سخت می‌شود، من اوکراین را در اولویت قرار می‌دهم. حتی اگر اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌ انرژی، زیاد شود برلین تحریم‌ها علیه روسیه را رفع نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود. این تحریم‌ها تاکنون با افزایش بهای انرژی به افزایش بی‌سابقه تورم در قاره اروپا منجر شده است و حال باید دید که رهبران این کشورها تا کجا حاضرند اقتصاد و معیشت مردم خود را قربانی حمایت‌های بی‌قید و شرط از جنگ در اوکراین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو