خودرو لادا پریورا 2023 ، تارا ایران خودرو دومین محصول ایرانی لادا


خودرو لادا پریورا 2023 ، تارا ایران خودرو دومین محصول ایرانی لادا

گمانه زنی ها در خصوص حضور خودروهای ایرانی در بازار روسیه ادامه دارد، رسانه‌های روسی به این موضوع پرداخته ‌اند. شرکت ایران خودرو قصد دارد با...

گمانه زنی ها در خصوص حضور خودروهای ایرانی در بازار روسیه ادامه دارد، رسانه‌های روسی به این موضوع پرداخته ‌اند. شرکت ایران خودرو قصد دارد با خودروهای خود وارد بازار روسیه شود. اما مدل‌های آن برای آب‌و‌هوای کشور ما آماده نشده است. علاوه بر این، برند ایرانی در تولید محصولات مقرون به صرفه تخصص دارد و عوارض واردات می‌تواند بی جهت قیمت تمام شده خودرو را افزایش دهد. بنابراین، این شرکت باید به فکر بومی سازی تولید در روسیه باشد.

همکاری ایران خودرو با یکی از شرکت های روسی آسان تر از خرید کارخانه یکی از برندهایی است که از فدراسیون روسیه خارج شده است، مثل فولکس واگن. محتمل‌ترین نامزد همکاری AvtoVAZ است. و از آنجایی که افراد کمی ایران خودرو را در کشور روسیه می‌شناسند، احتمالاً در ابتدا این برند خودروهایی را با نام دیگری تولید خواهد کرد. دومین مدلی که به روسیه خواهد آمد سدان تارا است. و در این صورت تارا ایران خودرو ممکن است با نام لادا پریورا 2022-2023 (Lada Priora) وارد بازار شود.

خودرو لادا پریورا 2023 ، تارا ایران خودرو دومین محصول ایرانی لاداخودرو لادا پریورا 2023 ، تارا ایران خودرو دومین محصول ایرانی لادا

با توجه به تصاویر منتشر شده، این مدل عملاً تفاوتی با تارای ایرانی نخواهد داشت. در عین حال در زیر کاپوت به احتمال زیاد موتورهایی با حجم 1.6 و 1.8 لیتر را در خود جای خواهد داد. اولی 106 اسب بخار و دومی 122 اسب بخار تولید می کند. موتور خودرو به یک گیربکس 6 سرعته دستی مجهز خواهد بود قیمت تخمینی لادا پریورا 2022 -2023 در نسخه اولیه حدود 1 میلیون روبل یا 497 میلیون تومان خواهد بود. این سدان بر اساس پلتفرم پژو-سیتروئن ساخته خواهد شد. یکی از ویژگی های اصلی این پلتفرم تمرکز آن بر سیستم تعلیق بسیار راحت است. این خودرو در ایران با نام تارا دستی V3 شناخته می‌شود و ایران خودرو برای عرضه آن در ایران نیز برنامه ریزی کرده است.

علاوه بر این، تارا ایران خودرو با شرایط عملیاتی روسیه سازگار خواهد شد. به طور خاص، با افزایش فاصله از زمین، گرمکن صندلی های جلو، فرمان، شیشه جلو و آینه های بیرونی را دریافت خواهد کرد. فضای داخلی سدان دارای یک قربیلک جمع و جور، تهویه مطبوع و مجموعه‌ای استاندارد از سیستم های امنیتی است. در لیست محصولات AvtoVAZ، این تارا ایران خودرو با لادا پریورا 2023 در جایگاهی بین Granta و Vesta قرار خواهد گرفت. به گزارش ایران خودرو، سدان تارا باید در سال 2023 در روسیه عرضه شود. در صورت اجرای پروژه توصیف شده، Priora تقریباً همزمان احیا خواهد شد.

شرکت ایران خودرو به تازگی سطح فعالیت‌های خود را در کشور روسیه افزایش داده است و خودرو سدان دنا نیز به زودی با عنوان لادا گرانتا در روسیه عرضه خواهد شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر