عجیب‌ترین روش‌های روان درمانی مدرن


عجیب‌ترین روش‌های روان درمانی مدرن

روانشناس و روانپزشکان اخیرا برای درمان بیماران خود روش‌های جدید و در عین حال عجیب را ابداع کرده اند.

برخی از روانپزشکان برای درمان فشار‌های روانی بیماران و موارد افسردگی، روش‌های مختلفی را به دور از دارو‌ها یا جلسات گفت و گو ابداع کرده و از روش‌های درمانی عجیب استفاده می‌کنند.

نور درمانی برای یک رابطه جدید با دنیای بیرون

نور درمانی یکی از تایید شده‌ترین انواع درمان توسط روانپزشکان برای کمک به بیماران برای رهایی از حالت افسردگی زمستانی است که علائم آن معمولاً در پایان فصل پاییز در بیمار ظاهر می‌شود و با شروع بهار به پایان می‌رسد.

روش درمان به این شکل است که با تابش نوع خاصی از نور شبیه به نور طبیعی به بیمار در داخل یک فضای بسته، به او کمک می‌شود تا از وضعیت روانی خود خارج شود.

قرار گرفتن در موقعیت‌های ترسناک برای درمان فوبیا

در صورتی که بیمار از نوعی فوبیا مانند فوبیا از ارتفاع، فوبیا از حشرات یا فوبیا از حیوانات رنج می‌برد، پزشکان در این مورد روش «مقابله درمانی» را اتخاذ می‌کنند و بیمار را در معرض ترس و وحشت و موقعیت‌های فوبیایی او قرار می‌دهند.

ایستادن روی میخ برای درمان درد با درد

اخیراً ویدئو‌هایی از یک روانپزشک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اند که در آن از یک روش درمانی عجیب استفاده می‌کند. او از بیمار خود می‌خواهد تا روی صفحه میخی بایستد.

این درمان مبتنی بر ایده درمان درد داخلی با عادت کردن به نوع دیگری از درد، درد فیزیکی، ایستادن روی میخ و عادت کردن به درد ناشی از آن است.

شروع درمان برای بیمار بسیار سخت است و او از شدت درد شروع به داد زدن و گریه می‌کند که این روش به او کمک می‌کند تا احساسات خود را به طور کامل تخلیه کند.

در طول دقایقی که برای این روان درمانی اختصاص داده شده اند، بیمار چندین مرحله را پشت سر می‌گذارد که اولین مرحله دشواری در ایستادن، گریه کردن و تلاش برای سازگاری با درد و سپس عادت کردن و قطع گریه است.

عینک واقعیت مجازی برای سفر به دنیایی آرام‌تر

روان درمانی از طریق عینک واقعیت مجازی یکی از جدیدترین انواع درمان‌هایی است که برخی از مراکز درمانی و روان درمانگران شروع به اتخاذ آن کرده اند. از این روش به منظور ارائه خدمات مختلف به افرادی که از برخی مشکلات روانی یا برخی از انواع فوبیا یا فوبیا‌های اجتماعی رنج می‌برند، استفاده می‌شود.

این فناوری بر جدا کردن بیمار از زندگی واقعی پر از استرس و سفر با او به دنیایی پر از آرامش، بدون نیاز به سفر واقعی مبتنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟