بیسوادی ریشه آسیب های اجتماعی است/ لزوم اجرای راهبرد های سند تحول


بیسوادی ریشه آسیب های اجتماعی است/ لزوم اجرای راهبرد های سند تحول

یاسوج_ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها ریشه در بیسوادی و جهل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه باقری نژاد پیش از ظهر شنبه در نشستی مشترک با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان، افزود: ریشه بسیاری از آسیب‌های و ناهنجاری‌های اجتماعی جهل و بی سوادی است.

وی ابراز داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان از تمامی ظرفیت‌های موجود در زمینه تسهیل ارائه خدمات آموزشی به منظور ریشه کنی بیسوادی در زندان‌ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه‌های هدف با اجرای برنامه‌های سوادآموزی همسو با اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین و سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در سال جاری استفاده بهینه می‌کند.

باقری نژاد هدف از ارائه آموزش به مددجویان زندانی را توانمندسازی آنان و بازگشت به زندگی شرافتمند در جامعه برشمرد و گفت: تأسیس و تقویت مراکز یادگیری در زندان منجر به تلفیق سوادآموزی و مهارت زندگی، فرصت‌های یادگیری برای همه، زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر، افزایش اطلاعات و توانمندیهای عمومی، ترویج فرهنگ تعاون و همکاری و توانمند سازی برای راه اندازی کسب و کار در بین مددجویان زندان می‌شود.

باقری نژاد ارائه این آموزش‌ها و مهارت‌ها را لازم و ضروری دانست و گفت: تمامی مصوبات تفاهم‌نامه‌های بین این اداره با اداره کل زندان‌ها در نقاط مختلف استان باید با دقت و حساسیت خاص اجرایی شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیسوادی زندان فکر و اندیشه است و باعث می‌شود که شخص در بند بماند گفت: تلاش خواهیم کرد با شناسایی ظرفیت‌های موجود در ندامتگاه‌های استان و آموزش سواد پایه، مهارت آموزی را نیز عملیاتی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر