اعتراض اتحادیه علمای شیعه و اهل سنت هامبورگ به اخراج «موسوی فر»


اعتراض اتحادیه علمای شیعه و اهل سنت هامبورگ به اخراج «موسوی فر»

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه و اهل سنت هامبورگ در اعتراض به حکم اخراج آقای موسوی فر از آلمان بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبری مبنی بر اخراج حجت الاسلام سید سلیمان موسوی فر معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان منتشر شد.روزنامه آلمانی «هامبورگر مورگن پست» مدعی شد که «سید سلیمان موسوی فر» معاون مرکز اسلامی هامبورگ از سازمان‌های تروریستی و شیعه حمایت می‌کرده و ویدئوهای تبلیغاتی را در فیسبوک به اشتراک می‌گذاشت در حالی که این ادعا صحت ندارد.

برهمین اساس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در اعتراض به حکم اخراج آقای موسوی از آلمان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

«باسمه تعالی

قال الله تعالی:
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَی اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ / فصلت ۳۳

چه کسی خوش گفتارتر است از آن کس که به سوی خدا دعوت می‌کند و عمل صالح انجام می‌دهد و می‌گوید: «که تسلیم خدا هستم»

اطلاع یافتیم که بر اساس حکمی از سوی اداره اقامت کشور آلمان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید سلیمان موسوی به اخراج از این کشور محکوم گردیده اند. اگر چه بررسی اموری که منجر به صدور چنین حکمی شده است می باید از راه‌های قانونی دنبال شود اما به هر روی صدور چنین حکمی موجب تعجب و تأسف است.

جناب آقای موسوی که از اعضای فعال این اتحادیه است در طول زمان اقامت و فعالیت در آلمان و اروپا همواره شخصیتی اعتدال گرا و مقید به رعایت قوانین بوده که کارنامه روشنی در نفی هر گونه افراطی گری دارد. ایشان ضمن تلاش در جهت نزدیک ساختن مذاهب اسلامی و توسعه گفتگو میان ادیان الهی در کشور آلمان، همواره از رفتارهای غیر قانونی اجتناب کرده و به تبع رهنمودهای مراجع معظم تقلید شیعه و مطابق با سیاست‌های اصولی اتحادیه، سعی بلیغی در فراخواندن مخاطبان مراکز اسلامی به همزیستی و تعامل و احترام به قوانین کشورها نموده اند. چنین انتظار می‌رفت که مسئولین محترم کشور آلمان چنین نقاط قوتی را نادیده نمی‌انگاشتند و در صدور چنین حکم اعجاب آوری عجله به خرج نمی‌دادند.

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه ضمن آنکه اتهامات وارده به آقای موسوی را ناروا می‌داند و اعتراض قانونی خویش را نسبت به آن اظهار کرده و از مراجع قانونی انتظار دارد با بررسی دقیق اتهامات مذکور، نادرستی آنها را تأیید و حکم صادره را منتفی اعلام کنند.»

همچنین در نامه و پیامی مهمترین مسجد اهل سنت هامبورگ نیز به حکم اخراج حجت الاسلام موسوی فر اعتراض کردند.

اعتراض اتحادیه علمای شیعه و اهل سنت هامبورگ به اخراج «موسوی فر»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا