برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟


برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

مراسم تودیع و معارفه صالحی امیری و خسروی وفا با حضور وزیر ورزش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تکریم و تودیع رضا صالحی‌امیری و معارفه محمود خسروی‌وفا به‌عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک با کمی تاخیر از حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و با حضور بسیاری از مسئولین و روئسای فدراسیون‌های ورزشی صورت گرفت.

سیدحمید سجادی و سیدمحمد پولادگر، وزیر و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز به همراه آرش فرهادیان و مریم کاظمی‌پور در این مراسم حضور یافتند. همچنین نصرالله سجادی و اعضای جدید هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم در این نشست حضور به‌هم رساندند.

در این مراسم غلامرضا نوروزی و مهین فرهادی زاد نواب رئیس جدید کمیته به همراه علیرضا سهرابیان، علیرضا پاکدل، مهدی گودرزی، غلامرضا شعبانی بهار، مهرداد علی‌قارداشی، محمدرضا داورزنی، حمید عزیزی و بهداد سلیمی اعضای جدید هیئت اجرایی حضور داشتند.

برخی از اعضای سابق هیئت اجرایی، فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس سابق کمیته ملی المپیک و پیمان فخری غایب بودند. اگرچه علی دادگر‌، مجید شایسته، محسن رضوانی و مجید کیهانی چند عضو سابق هیئت اجرایی بودند که در مراسم حضور داشتند.

از کمیسیون ورزشکاران نیز بهداد سلیمی، سجاد گنج‌زاده، فرزانه فصیحی و احسان حدادی نیز در مراسم حضور یافته اند.

سجادی: صالحی‌امیری فصل جدیدی از ارتباطات را برای ایران باز کرد

نصرالله سجادی مشاور رئیس سابق کمیته ملی المپیک در این مراسم اظهار داشت: از جمله نادر جلساتی‌ست که نیازی به معارفه نداریم چون نه‌تنها ما، بلکه هر کسی در جامعه ورزش است هر ۲ عزیز را خوب می‌شناسند و طی مدتی که در ورزش بوده‌اند، می‌دانند چه خدماتی داشته‌اند. حضور صالحی‌امیری در ورزش در سال ۱۳۹۲ با سرپرستی وزارت ورزش و جوانان رخ داد. اگر چه دورانی کوتاه داشت اما در همان مدت اقدامات خوبی انجام داد.

وی افزود: جامعه ورزش در سال ۱۳۹۶ توانست این فرصت را پیدا کند که حضور دوباره صالحی‌امیری را ببیند. او از جمله مدیرانی است که به اعتقاد من به چیزی که می‌گوید، عمل می‌کند و در دوره ریاست بر کمیته تعامل بسیاری با همه جامعه ورزش داشت و توانست اثرات بسیار خوبی برجای بگذارد. چند اقدام ماندگار به‌جز اقدامات جاری در دوره وی رخ داده؛ تاسیس موزه ورزش و پیگیری گنجینه عظیم تاریخ شفاهی.

سجادی ادامه داد: تاکنون شاهد حضور در بسیاری از میادین و رویدادهای بین‌المللی ورزشی بوده‌ایم اما از زمان صالحی‌امیری او فصل جدیدی از ارتباطات را برای ایران باز کرده؛ اعم از رئیس و مدیران تصمیم‌گیر کمیته بین‌المللی المپیک که این موضوع باعث عرضه مناسب خودمان و امکانات خوبی برای‌مان شده. خسروی‌وفا هم نزدیک به ۴۰ سال ورزشی بوده و فکر می‌کنم او هم بتواند راه را خیلی خوب ادامه بدهد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

عزیزی: باید رازها و کنایه‌ها را در سینه نگه داریم

حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این مراسم اظهار داشت: جمع حاضر همه از دل‌سوختگان ورزش هستند و در بطن ورزش حضور داشته‌اند. کار مدیریتی از صدر تا ذیل از دشواری‌ها و لذت‌هایی برخوردار است. باید اکثر رازها و کنایه‌ها را در سینه نگه داریم و نتایج مثبت را به نام ورزش ایران نشر بدهیم تا جایی که با محور اخلاق در توکیو حاضر شده و پرافتخارترین کاروان ادوار پارالمپیک و دومین کاروان پرافتخار تاریخ المپیک ایران را رقم بزنیم.

وی افزود: این مسیر میسر نیست مگر با بستر صحیحی اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی. کمیته به پی‌جویی دیپلماسی در راستای کسب کرسی‌ها و حفظ منافع ورزش رسیده و از لاک خودش با موفقیت خارج شده. کمیته فرهنگ‌سازی را از خودش آغاز کرده و با سعه صدر، رویکرد ورزش بدون تنش را پیش گرفته تا با محوریت وزیر ورزش و جوانان، هم‌دلی و وفاق صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: موضع‌گیری و فعالیت سیاسی در کمیته ملی المپیک ندیدیم اما سیاسیون به خدمت کمیته درآمده‌اند. در بخش ورزش بین‌الملل مرجعیت کمیته تقویت و تثبیت شده و اخلاق منجر به رشد ورزش کشور شده. چه بدرقه زیبایی شد امروز. سیدرضا رفت و حاج‌محمود آمد، مکارم اخلاق و معرفت هم‌چنان باقی‌ست.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

خلیلی: انسان در توسعه پایدار مستحق کرامت است

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در این نشست اظهار داشت: افتخاری‌ست که امروز در این مجلس شاهد قدرشناسی از مدیری توانمند و تحول‌گرا بوده و در ادامه شاهد تصدی این کرسی توسط برادری آشنا، اخلاق‌مدار و صرفه‌جو باشیم. رشد اقتصادی ۲ کمیته با قبل قابل مقایسه نیست و ارتقا سطح تعاملات داخلی و خارجی و ارتباط صحیح رسانه‌ای هم در این مدت فزونی یافته. انسان در توسعه پایدار مستحق کرامت است و این نقطه بارز مدیریتی صالحی‌امیری بوده که با خسروی‌وفا هم به همین شکل است.

وی افزود: ارج نهادن به پیشکسوتان، برخورد اخلاق‌مدارانه و پدرانه، ایجاد جو صمیمی بین همکاران و ذهن تحول‌گرای اخلاق‌مدار و آینده‌نگر در کمیته رخ داده و خواهد داد. کمیته ملی المپیک به عنوان بازوی موثر ورزش قهرمانی بیش از پیش می‌درخشد. صالحی‌امیری امروز به منزل رسیده‌ و ایجاد یک سطح جدید مدیریتی داشته است.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

سلیمی: سکان هدایت کمیته به دست اهلش افتاده

بهداد سلیمی عضو کمیسیون ورزشکاران و نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: صالحی‌امیری پس از یک دوره درخشان در مدیریت کمیته ملی المپیک جوری عمل کرده که همه جامعه ورزش از او رضایت دارند که خشنودی خدا را در بر خواهد داشت. وفاق و همدلی، رسیدگی به امور قهرمانان و پیشکسوتان، حمایت‌های مادی و معنوی، موزه ورزش و پروژه تاریخ شفاهی با حمایت از جوانان در ارکان مدیریتی از جمله امور شایسته تقدیر اوست.

وی افزود: درب اتاق رئیس کمیته ملی المپیک همیشه به روی قهرمانان باز بوده. خیر مقدم به خسروی‌وفا هم می‌گویم که خدمات ارزنده‌ای در پارالمپیک داشته و مطمئناً این خدمات برای همه ورزشکاران خواهد بود. سکان هدایت کمیته به دست اهلش افتاده و مدیری لایق را امروز تودیع می‌کنیم که یک مدیر کاربلد دیگر را داشته باشیم. مطمئنم کمیته به بهترین شکل مدیریت خواهد شد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

صالحی امیری: از دریچه سیاست به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی نگاه نکردم

رضا صالحی‌امیری رئیس پیشین کمیته ملی المپیک هم در این مراسم اظهار داشت: ۱۷۰۰ روز خدمت در کنار جامعه ورزش قهرمانی گذشت. ۱۷۰۰ روز عشق و محبت و انسانیت و معرفت از شما آموختم. رضایت قلبی نداشتم که در ساعت کاری اول هفته در این جمع حاضر شوید؛ از تک‌تک‌تان صمیمانه تقدیر می‌کنم. تبریک به محمود خسروی‌وفا و هیات اجرایی جدید. حاج محمود را می‌شناسیم و قریب به یک دهه دوستی با وی دارم؛ از سال ۱۳۹۲ در وزارت ورزش و جوانان تا امروز که سلامت و معرفت و اخلاق را در وی دیده و از ظرفیت او بهره‌مند شده‌ام. آینده کمیته ملی المپیک را او با سرعت و جدیتی بیش از پیش به قله‌های توسعه نزدیک خواهد کرد.

وی افزود: تلاش کردم از مسیر دیانت و انسانیت خارج نشوم اما قطعاً لغزش‌هایی داشته‌ام. هرگز خودم را مصون از اشتباه نمی‌دانم. فرهنگ را عالی‌ترین عنصر تعالی‌بخش می‌دانم که سعی کردم آن را در ورزش گسترش دهم چرا که توسعه‌بخش فرهنگ پهلوانی‌ست. ثمره این پس از یک دهه فعالیت نمایان می‌شود. تلاش کردم به مشکلات عاقلانه بیاندیشم و انعطاف و سازگاری و تعامل را برای حل آن درنظر بگیرم. مصالح ملی را به عنوان شاخص بنیادین در مدار توسعه در نظر گرفته و از حاشیه پرهیز کردم. با نگاه آمرانه، جاه‌طلبانه و دستوری هیچ مدیری به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و بزرگ‌ترین عامل سقوط، خودبینی و تکبر است. بنیان ورزش قهرمانی رفاقت و برادری‌ست و اساس ورزش زورخانه‌ای هم همین است.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک درباره سایر فعالیتهایش در کمیته گفت: مشاوره مستمر با هیات اجرایی، مشاوران، روسای فدراسیون‌ها و وزیر محترم پیشکستوان و قهرمانلن را سرلوحه کارم قرار دادم. هم‌فکری دائمی و مستمر را یک اصل مدیریتی در نظام تصمیم‌گیری معرفی کرده‌ام و هیچ تصمیمی را طی این ۴ سال بدون مشورت اخذ نکردم البته که چند بار بهترین تصمیم را نگرفته‌ام. باور دارم شرط اولیه حفظ آبروی انسان در گرو حفظ منزلت دیگران است. مسائل فنی را به تیمی از همکارانم سپردم و تصمیم را به هیات اجرایی واگذار کردم. در اموری که در آن تخصصی نداشتم، ورود نکردم و از دریچه سیاست به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی نگاه نکردم و هیچ موضع‌گیری سیاسی نداشتم.

صالحی امیری در پایان بیان کرد: طی ۴ سال گذشته هیچ منفعتی در کمیته برای خود تعریف نکرده و از هیچ‌یک از امتیازات برخوردار نشدم. طلب عفو و بخشش دارم نسبت به همه کسانی که بر حقیر حق دارند. یک توصیه دارم؛ حمایت از خسروی‌وفا و هیات اجرایی جدید را به عنوان یک وظیفه دنبال کرده و کنارشان هستم.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

خسروی وفا: من کارگری ورزش را کرده‌ام؛ امیدوارم آبروداری کنم

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در مراسم معارفه‌اش اظهار داشت: از صحبت‌های دوستان وام می‌گیرم؛ تاریخ شفاهی در ورزش کشور ماندگار می‌ماند و نسل‌های جدید متوجه زحمات می‌شوند که سخت‌ترین کار دوره صالحی‌امیری همین بوده. همین که این‌جا نشسته‌ایم یعنی همه‌چیز داریم. اولین رئیس کمیته ملی المپیک به رجایی نامه نوشت و گفت چه شده در دوره جدید در موضع اظهارنظر هستی؟! وارث ۵۰۰۰ شهید ورزشکار و گم‌نام‌ها هستیم. میانگین سنی برخی شهدا ۱۵ سال است و آن‌ها باور داشتنو باید به استقلال کشور و اسلام پای‌بند باشند که همان پای‌بندی باعث شد جوان ایرانی ورزشکار باور کند چشم‌بادامی‌ها را می‌توان در ورزش‌های رزمی کنار زد.

وی با اشاره به دستاوردهای ورزش ایران گفت: ورزش‌های توپی ما احساس حقارت داشتند و الان با افتخار می‌درخشند. باورها را شهدا به ما قبولاندند. وقتی فهمیدند ویروس منحوس داعش در حال به خطر انداختن امنیت ماست، خارج از مرزها افتخار آفریدند. چه کسی فکر می‌کرد در المپیک چنین مدال‌هایی پس از انقلاب بیاوریم؟! امروز وام‌دار هستیم؛ چه ما چه نسل جوان. تا قبل از وزارت ورزش من صالحی‌امیری را نمی‌شناختم، او گفت ژنرال‌های ورزش را به من معرفی کن و من امانت‌داری کردم. من کارگری ورزش را کرده‌ام و او اصرار کرد که معاونت بپذیر. من شرط کردم از رئیس تعریف نمی‌کنم و لباس رسمی نمی‌پوشم. شرط سوم این بود کار در ورزش همگانی خراب شد، ضعف من است.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک در ادامه درباره برنامه هایش گفت: اگر نشد کار را در کمیته ملی المپیک پیش ببریم به رای مجمع و هیات اجرایی شک نکنید، ضعف از من بوده. ۹ دوره در المپیک بوده‌ام و با بدنه ورزش سروکار داشته‌ایم. در این دوره با اجازه سجادی و توصیه صالحی‌امیری شرکت کردم. دوست داشتن رقیب شعار المپیک بوده و من می‌گویم دوست داشتن رفیق. برخی رسانه‌های مجازی بی‌اخلاقی می‌کنند اما صالحی‌امیری اخلاق‌مدار چیزی کم نگذاشت. او تیم خوبی هم داشت. به کار کردن کنار صالحی‌امیری افتخار می‌کنم. آن‌ها به من درس مدیریتی داده‌اند و امیدوارم این دوره آبروداری کنم. روز رای‌گیری مهمان‌مان گفتند هیچ مجمعی را با این رفاقت و این دموکراسی ندیده که این افتخار ماست. در این دوره باید بیش‌تر روی منش پهلوانی کار کنیم.

خسروی وفا ادامه داد: قبل از انقلاب مرا به هیات استانی کوه‌نوردی هم راه نمی‌دادند اما الان کشور در دست ماست و امنیت داریم. در ورزش به شکل خاص با ما دشمنی می‌کنند اما با اتحاد می‌توانیم سکوی ورزش را به شایستگی‌ها برسانیم. از همه ممنونم؛ چه رای دادند و چه نداده‌اند. ذات رقابت همین است و هیچ دوره‌ای شیرین‌تر از این دوره نبوده. علی‌نژاد دوست صمیمی من است و او توان فوق‌العاده‌ای دارد. چرا از او استفاده نکنیم؟ من او را برای معاونت معرفی کردم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به جایگاه صالحی امیری بیان کرد: صالحی‌امیری نمی‌رود و اتاقش را در طبقه ۳ کمیته مشخص کرده‌ایم. او در کنار ماست و من با او کار را پیش می‌برم. او زیر قولش نمی‌زند و مدیر اخلاق‌مداری است. امروز صحبت‌های ۶ ماهم را پیش‌خور کرده‌ام و امیدوارم وقتی ششدانگ وارد کار شده‌ام، با کمک هیات اجرایی و کار تیمی به نتیجه برسیم.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

سجادی: اگر کم و کاستی بوده، همیشه من مقصر هستم

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در خاتمه این مراسم اظهار داشت: همه‌مان با رسوم و آیین این نوع جلسات آشنا هستیم. بخش مهمی از این جلسات اختصاص می‌یابد به مرور زحماتی که مدیران طی دوران خدمت برعهده داشته‌اند. در یک موعد زمانی آن چوب امدادی مدیریت به گروه بعدی و مدیران ازخودگذشته منتقل شده. همین که کسانی برای قبول مسئولیت برای پست جدید اعلام آمادگی کنند، عین شجاعت است. همواره این تفکر یادمان باشد که چه تاریخی را پشت سر گذاشته‌ایم و با چه بهایی این مسئولیت که ارزلن هم نیست به دست‌مان رسیده. شاخص‌ترین اتفاقاتی که رخ داده مربوط به رشادت و ایستادگی شهداست.

وی افزود: به عنوان برادر کوچک خسروی‌وفا از خودم شروع می‌کنم که تذکر او به‌جاست. آرامگاه ابدی شهدا در ورزش کم نیست. ان‌شاالله این‌ها نمادین نباشد و عملی هم پیروی از این عزیزان را نشان بدهیم. به‌رسم جلسات تودیع و معارفه؛ از طرف وزارت ورزش و جوانان صمیمانه از زحمات و تلاش‌های مجدانه و مجاهدانه جدی صالحی‌امیری طی مدت همکاری، حضود و فعالیت در ورزش کشور متشکرم. صالحی‌امیری روزی که سرپرست وزارت بود، مرا دعوت کرد و گفت تغییراتی در دستورکار داریم که من از معاونت رفتم. شوخی کردم اسم سجادی است که در وزارت می‌ماند، فرقی ندارد من یا استاد نصراله سجادی. سپس در کمیته ملی المپیک هم همین رویه پیش گرفته شد و نمی‌شود خوبی‌هایش را یکی یکی گفت.

وزیر ورزش با اشاره به دوران فعالیت صالحی امیری ادامه داد: در همکاری با صالحی‌امیری دست‌گیری و مودت را دیده‌ام. بیش‌ترین توجه فرهنگی به ورزش در دوره آقای غفوری‌فرد رخ داد. خیلی‌ها آمدند در ورزش و زحمت کشیدند و گفتند ورزشی هستیم و اظهارنظر زیادی می‌کردند. هنوز هم برخی آثار انواع تفکر سیاسی وجود دارد ولی از صالحی‌امیری یک کلام نشنیدم که بگوید ورزشی هستم یا بخواهد سهم خواهی داشته باشد. مجدد خسته نباشید می‌گویم و از استمرار حضور صالحی‌امیری در کمیته خوش‌حال هستم. به کیکاووس سعیدی هم خسته‌نباشید می‌گویم که در شرف بازنشستگی هستند. خواهش کردیم ما به دنبال مجوز ادامه به کارش باشیم اگر خسروی‌وفا بخواهد تا کوپن را در نهاد رباست جمهوری استفاده کنیم. در صورت اجازه قانون و تصمیم رئیس کمیته در خدمتش هستیم.

سجادی درباره انتخاب خسروی وفا به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک گفت: انتخاب خسروی‌وفا بهترین اتفاق و انتخاب از سوی مجمع بود چرا که تفکرمان خیلی نزدیک است. اگر در دوره قبلی ۹۹ درصد همکاری و هم‌فکری داشتیم، در دوره جدید ۱۰۰ درصد این برادری و مودت وجود خواهد داشت. فدراسیون‌ها یادشان باشد که همان انسجام و همکاری را باید داشته باشیم. کمیته و وزارت یکی هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. اسم من آمد، یاد خسروی‌وفا بیفتید و برعکس چون هر ۲ ارگان با هم یکی هستیم. با صالحی‌امیری رودربایستی داشتم؛ ۲۵ سال با او آشنا هستم و دوست داشتیم حرمت حفظ شود اما شاید با رفاقت و صمیمیت بیش‌تر با خسروی‌وفا، راحت‌تر انجام وظیفه کنیم. از منابع چندگانه بیش‌تر در این مقطع زمانی حتی از منابع دولتی برای کمیته ملی المپیک استفاده خواهیم کرد. ۲۸۰۰۰ مکان ورزشی در دولت داریم، آیا باید معطل باشیم؟ مدیریت دارایی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به برنامه ها و اهداف پیش روی کمیته گفت: کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک ظرفیت استفاده از متخصصین را خواهد داشت. در دوره جدید این دولت مردمی آقای رئیسی از نظرات متخصصین علاقه‌مند به استفاده بوده‌اند و باید نشست نخبگانی را تقویت کنیم. سایر متخصصین که مسئولیتی در ورزش ندارند را هم باید از آن‌ها استفاده کنیم. دانش و تجربه در دولت عینیت می‌یابد و در حوزه ورزش و جوانان سعی کرده‌ام جلسات کارشناسی بیش‌تر شود. تیم ما می‌خواهد این اتفاق رخ بدهد اما اگر کم و کاستی بوده، همیشه من مقصر هستم. خسروی‌وفا یک‌سری تکالیف دارد، انتخابات‌های مانده یا رسیدگی‌های مدیریتی باید با همان مودت پیش برود. فدراسیون‌های جدیدی در دستورکار داریم که تاسیس شوند. حیدر فرمان در همان جلسه گفت کوراش در ایران فدراسیون شود. ظرفیت ورزش کشور خیلی متفاوت شده، حاصل‌خیز است و جای رشد خواهد داشت.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته ملی المپیک/ سجادی، صالحی امیری و خسروی وفا چه گفتند؟

بیشتر بخوانید:

انتشار بیانیه اعضای جدید هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک خسروی‌وفا: دبیرکل کمیته باید یک چهره شناخته شده باشد؛ تغییرات نخواهیم داشت


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه