بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان برگزار می شود


بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان و بیست و سومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان 16 تا 18 شهریورماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود. به گزارش سیناپرس، دکتر عبدالحسین...

بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان برگزار می شود

بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان و بیست و سومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان 16 تا 18 شهریورماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

به گزارش سیناپرس، دکتر عبدالحسین شاهوردی، عضو هیات علمی و رئیس پژوهشگاه رویان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره و بیست و سومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان گفت: یکی از فعالیت های پژوهشگاه رویان برگزاری کنگره های ملی و بین المللی است. خوشبختانه شاهد اتفاق های خوبی در برگزاری این کنگره های علمی در سطح ملی و بین المللی بوده ایم.

رئیس بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان افزود: طی دو سال اخیر شیوع کووید19 فعالیت های آموزشی ما تحت تاثیر قرار داد از اینرو طی دو سال گذشته کنگره ها را به صورت مجازی برگزار کردیم اما برپایی جشنواره رویان در ابن مدت متوقف شد.

وی اظهارداشت: امسال بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان را برگزار می کنیم. در کنار آن سمپوزیوم پرستاری و مامایی را هم داریم زیرا کادر درمانی مان هرچه همراه تر باشد و نسبت به آخرین دستاوردهای پژوهشی حوزه سلول های بنیادی و تولید مثل اطلاعات و آگاهی کسب کند، بهتر می تواند خدماتش را ارایه دهد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره ها و جشنواره ها بهره گیری هرچه بیشتر از اطلاعات محققان ایرانی و خارجی است. خوشبختانه طی برگزاری چند دوره این جشنواره و نشست های علمی که با محققان خارجی داشتیم، شاهد رخ دادن اتفاق های خوبی بودیم.

شاهوردی تاکید کرد: در حال حاضر 30 تا 40 درصد فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه رویان به صورت مشترک با محققان خارجی و محققان ایرانی مقیم در خارج از کشور انجام می شود.

به گفته وی، حاصل این تعاملات و برپایی این جشنواره این است که دانشجویان، محققان و اساتید بتوانند بخشی از پژوهش های خودشان را در عرصه بین المللی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی چند دوره برگزاری این جشنواره محققان به نام جهان حضور یافته اند. امسال نیز سه نفر از دبیران انجمن های بین المللی به صورت حضوری و غیر حضوری میزبان برگزاری این جشنواره هستند. یکی از برندگان جایزه نوبل نیز سخنرانی خواهد داشت.

21نفر سخنران از کشورهای خارجی هستند

دکتر روح الله فتحی، معاون آموزشی پژوهشگاه رویان نیز در این نشست خبری گفت: امسال از سخنرانی 84 سخنران در سه برنامه کنگره تولید مثل، کنگره سلول های بنیادی و سمینار پرسش و مامایی بهره می گیریم که 21 نفر از این سخنرانان از کشورهای خارجی هستند و در زمینه علمی خودشان افرادی شاخص محسوب می شوند.

وی افزود: امسال حدود 380 طرح دانشجویی و هیات علمی به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری داوران نهایتا 122 مقاله به صورت پوستر و تعدادی مقاله هم به صورت سخنرانی در کنگره تولید مثل ارائه می شود. در کنگره سلول های بنیادی نیز به همین ترتیب پذیریش مقاله به صورت پوستر و سخنرانی داشتیم.

حدود 400 مقاله به دو کنگره ارسال شد

دکتر حامددائمی، عضو هیات علمی گروه مهندسی سلول پژوهشکده زیست فناوری و سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان و دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان نیز در این نشست خبری گفت: امسال حدود 400 مقاله به دو کنگره پزشکی تولید مثل و سلول های بنیادی ارسال شده است. از این میزان 100 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده که ارایه می شوند.

وی افزود: همچنین امسال در برگزاری این کنگره به حوزه علوم پایه، شیمی و مواد توجه کرده ایم زیرا این حوزه ها می توانند در پزشکی و سلول های بنیادی کاربرد داشته باشد.

از محققان خارجی و داخلی برای سخنرانی دعوت به عمل آورده ایم

دکتر بهار موقر، عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشکده علوم تولید مثل و دبیر علمی بیست و سومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل نیز در این نشست خبری گفت: ما امسال در این کنگره بحث های کلینیکال و علمی را نیز داریم و از محققان خارجی و داخلی برای سخنرانی دعوت به عمل آورده ایم.

وی افزود: در این کنگره موضوعاتی مانند حفظ باروری، ژنتیک تولید مثل، سندروم متابولیک و باروری، نقش کووید19 در بارداری و تولید مثل، ناباروری مردان، اندونتریوز پرداخته می شود.

وی یادآور شد: همچنین سه نفر از روسای جهان و آسیا نیز در این کنگره سخنرانی خواهند داشت.

دکتر پروانه افشاریان، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان نیز در این نشست به روند اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان اشاره کرد و گفت: روش انتخاب برندگان به صورت فراخوان و ثبت نام پژوهشگران بود. در این مسیر گروه های علمی جشنواره در هر پژوهشکده نامزدهای مربوطه را در دو سطح ملی و بین المللی به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند که بعد از بررسی های اولیه، مقالات پژوهشی شاخص آنها جهت ارزیابی علمی به داوران ارسال شد.
وی به برگزیدگان این جشنواره اشاره کرد و اظهارداشت: در بخش ملی دکتر مهدی جایمند، دکتر مرضیه و دکتر ایمان شعبانی و در بخش متخصصان برگزیده ایرانی مقیم خارج از کشور، پروفسور علی هنرآموز و دکتر امید ماشینچیان برندگان این جشنواره هستند.

گفتنی است، بیست و یکمین جشنواره بین المللی رویان و بیست و سومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان 16 تا 18 شهریورماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

گزارش: فرزانه صدقی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان