موکب المجاهدین برای اربعین تشکیل می‌شود/برپایی موکب‌های رسانه‌ای


موکب المجاهدین برای اربعین تشکیل می‌شود/برپایی موکب‌های رسانه‌ای

مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی گفت:حشد الشعبی درخواست داشته از تجربه هیأت رزمندگان اسلام برای راه‌اندازی موکب المجاهدین استفاده کنند که بناست در اربعین مشارکت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سردار علی اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی و مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلامی، پیش از ظهر امروز شنبه ۱۲ شهریورماه در سالن اجتماعات باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علی‌اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی و مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام گفت: این کمیته مأموریت دارد تا تعدادی از سخنرانان و مداحان برجسته را به نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و همچنین مسیر پیاده‌روی در موکب‌هایی که امکان برگزاری مراسم دارند، مجلس عزاداری برپا کنند و ما امسال در این ۴ شهر مراسم خواهیم داشت. در عراق و مرز ایران حدود ٣ هزار موکب داریم که عمدتاً برای اسکان و پذیرایی هستند و مراسم هم برگزار می‌کنند و تعدادی نیز صرفاً برای مراسم هستند. این موکب‌ها برپا شده و بر اساس ظرفیت انتخاب می‌شوند. اگر هر موکبی درخواست دهد امکان برگزاری مراسم است.

وی افزود: از ١٠ تا ٢٠ صفر مصادف با ١۵ و ٢۶ شهریور مراسم در سه نوبت صبح، ظهر و شب مراسم خواهیم داشت و امسال ۴٠ مداح و ٣٠ سخنران برجسته در عراق حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی با اشاره به موکب‌های رسانه‌ای در عراق گفت: موکب رسانه‌ای ما در نجف در مسجد آیت‌الله حکیم و حرم صافی صفا در انتهای صحن حضرت زهرا (س) خواهد بود. برنامه‌های این موکب از رسانه ملی به صورت زنده یا تولیدی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به موکب‌های رسانه‌ای برگزاری مراسم در مسیر نجف به کربلا گفت: در عمود ٢٨۵ موکب امام رضا (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مرثیه‌خوانی سیدرضا نریمانی مراسم خواهیم داشت. همچنین در کربلا دو موکب رسانه‌ای داریم اول موکب احباب الرضا (ع) در صحن عقیله بنی هاشم که ستاد مرکزی کمیته مراسم هم آنجاست و دیگری موکب محبان علی ابن ابیطالب در باب القبله حرم امام حسین (ع) جنب کنسولگری قدیم ایران در عراق خواهد بود. سایر موکب‌ها هم برنامه خواهند داشت اما از این موکب‌ها بناست برنامه‌های رسانه‌ای داشته باشیم و از رسانه ملی برنامه پخش شود و البته در کاظمین هنوز موکبی برای برگزاری مراسم مراجعه نکرده است اما حتماً مراسم خواهیم داشت. در سامرا هم در موکب سازمان اوقاف و امور خیریه مراسم خواهیم داشت.

سردار مداحی گفت: حجج‌اسلام پناهیان، سید مهدی میرباقری، ناصر رفیعی، عابدینی، حاج علی اکبری، میرهاشم حسینی، ابوالحسن مهدوی، حاجت‌مراد حاجتی، محمد برادران، سید حسین آقامیری، کرمی، ابوالقاسمی، موسوی مطلق، حسین کاردان، علی سعیدیان، واضحی، جواد محمدزمانی، علی ثمری، بی‌آزارتهرانی، حسین زاده و.... از سخنرانانی که هستند که در مراسم حضور خواهند داشت. همچنین صادق آهنگران، مرتضی طاهری، کلامی زنجانی، حسین سازور، نریمان پناهی، محمود کریمی، میثم مطیعی، محمدرضا طاهری، مهدی رسولی، عباس حیدرزاده، سید محمود علوی، مجتبی رمضانی، رضا نبوی، حمید رمضانپور، علی مهدوی‌نژاد، محمدجواد احمدی، مهدی مختاری، امیر نعیمی، عباس طهماسب پور، روح‌الله رحیمیان، سیدعلی موسوی، مرتضی خلیلی، حسین موحدی‌نیا، مهدی قربانعلی، سیدمهدی میرداماد، محمدحسین پویانفر، امیر عباسی، ابوذر روحی، مهدی سروری، احمد نیکبختیان، حسن شالبافان، حسین طاهری، سیدرضا نریمانی، امین شادکام، امین قدیم، مهدی سلحشور، یزدان ناصری، مهدی ذاکری و … از جمله مداحان حاضر است.

وی ادامه داد: مراسم دعای ندبه و کمیل هفته آینده با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و سیدرضا نریمانی در مسجد آیت‌الله حکیم خواهد بود. مراسم زیارت اربعین از سه شبکه پخش زنده می‌شود. محمدرضا طاهری و حسین طاهری از صحن عقیله بنی هاشم (س)، محمود کریمی در موکب محبان علی ابن ابیطالب (ع) و سومین مراسم از موکب بوتراب خواهد بود.

مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: دو موکب عرب‌زبان در کربلا خواهیم داشت و در موکب صحن عقیله و موکب محبان حضرت زهرا (س) مجلس روضه عربی به سبک خودشان که جلوی موکب مجلس می‌گیرند، برگزار خواهد شد. همچنین حشد الشعبی درخواست داشته است تا از تجربه هیأت رزمندگان اسلام برای راه‌اندازی موکب المجاهدین استفاده کنند که اولین جلسه هماهنگی برگزار شده است و بناست در اربعین مشارکت داشته باشند.

سردار مداحی در پایان گفت: امسال هیأت رزمندگان اسلام ٢٠٠ موکب در مرز ایران و همچنین داخل عراق خواهد داشت که بنا داریم تا بعد از اربعین هم خدمت‌رسانی داشته باشیم. همچنین زائران برای پیگیری اخبار این مراسم می‌توانند به فضای مجازی هیأت رزمندگان اسلام و صفحه کمیته مراسم اربعین در اینستاگرام مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم