فکر بکر نخست‌وزیر انگلیس برای کاهش هزینه برق!


فکر بکر نخست‌وزیر انگلیس برای کاهش هزینه برق!

بوریس جانسون به مردم انگلیس پیشنهاد داده تا با خرید یک «کتری» برقی ۲۰ پوندی، سالانه ۱۰ پوند در هزینه‌های برق خود صرفه‌جویی کنند! این اظهارات واکنش کاربران شبکه‌های مجازی را برانگیخته است.

بوریس جانسون ، نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس گفت: اگر یک کتری برقی قدیمی دارید که چند قرن طول می‌کشد آب را به جوش آورد، شاید جایگزین کردن آن برایتان ۲۰ پوند هزینه داشته باشد، اما سالانه ۱۰ پوند در قبوض برق خود صرفه‌جویی خواهید کرد!

انگلیس در حال حاضر با بحران هزینه‌های زندگی مواجه است و با افزایش سقف قیمت از ۳۵۰۰ پوند در ماه اکتبر، انتظار می‌رود شرایط بدتر شود.

یکی از کاربران توییتر در واکنش به این اظهارات جانسون نوشت: حالا او که از سفر پر زرق و برق اروپایش بازگشته، کسانی را مسخره می‌کند که دارند زیر فشار هزینه‌های زندگی غرق می‌شوند.

یک کاربر دیگر نوشت: بوریس جانشون می‌گوید باید ۲۰ پوند برای یک کتری جدید هزینه کنیم تا ۱۰ پوند از قبوض انرژی‌مان کاسته شود، آن‌ هم در حالی که (به دلیل عملکرد حزب جانسون) انگلیس متزلزل است و مردم برای زنده ماندن گدایی می‌کنند، دزدی می‌کنند و پول قرض می‌گیرند. این جوک است!

کاربر دیگری هم در توییتر نوشت: ۲۰ دلار بدهیم تا ۱۰ دلار ذخیره کنیم؟ اصلا کاری با این حقیقت هم نداریم که به جوش آوردن آب یک مقدار مشخصی انرژی می‌خواهد، چه سریع به جوش بیاید و چه آهسته.

برخی دیگر هم اظهار کردند که کلامی برای توصیف این وضعیت ندارند و گفتند که این پیشنهاد جانسون ارتباطی با واقعیت ندارد.

فکر بکر نخست‌وزیر انگلیس برای کاهش هزینه برق!

یک کاربر توییتر پرسید: این واقعا بهترین راهکاری است که به ذهن نخست‌وزیر این کشور می‌رسد!؟

دیگری نوشت: جانسون در آخرین سخنرانی مهم خود به عنوان نخست‌وزیر انگلیس، به مردم می‌گوید کتری ۲۰ پوندی بخرند تا سالانه ۱۰ پوند صرفه‌جویی کنند. واضح است که او قصد دارد قبوض برق را از ۳۵۴۹ پوند به ۳۵۳۹ پوند کاهش دهد!

قرار است جانسون در روز دوشنبه (پنجم سپتامبر) رسما از قدرت کناره‌گیری کند و لیز تراس (وزیر خارجه) یا ریشی سوناک (رئیس خزانه) جایگزین او شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !