هند میزبان «نشست چهارجانبه کواد» شد


هند میزبان «نشست چهارجانبه کواد» شد

رسانه‌ها اعلام کردند پیش از برگزاری نشست شانگ‌های هند میزبان نشست کواد با حضور آمریکا، استرالیا و ژاپن خواهد بود.

قبل از نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های با حضور روسیه و چین، هند میزبان نشست رسمی گروه چهارگانه (کواد) با حضور آمریکا، ژاپن و استرالیا خواهد بود.

به گزارش روزنامه هیندو، دهلی نو هفته آینده اولین «جلسه افسران ارشد» (SOM) نشست کواد از زمان افزایش تنش‌ها با چین بر سر تایوان را میزبانی خواهد کرد.

نشست جلسه افسران ارشد چهارگانه (Quad SOM) که قرار است از ۵ تا ۶ سپتامبر (۱۵ تا ۱۷ شهریور) برگزار شود، یکی از جلساتی است که بین هند و شرکای این کشور در اقیانوس آرام، آینده برگزار و به عنوان بخشی از اقدامات دولت هند، برای ایجاد تعادل سیاسی پیش از اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در ازبکستان تلقی می‌شود.

در اواسط سپتامبر نخست وزیر هند، نارندرا مودی، به همراه رهبران روسیه، چین، پاکستان، آسیای مرکزی و ایران در اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های شرکت خواهد کرد که اولین اجلاس حضوری از زمان همه گیری کووید و آغاز جنگ اوکراین است.

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند و راجنات سینگ، وزیر دفاع هند نیز در پایان هفته جاری برای نشست وزیران هند و ژاپن «۲+۲» به توکیو سفر خواهند کرد. در همین راستا «پیوش گویال»، وزیر بازرگانی این کشور برای گفتگو‌های تجاری دوجانبه از ۵ تا ۱۰ سپتامبر و همچنین برای شرکت در سومین نشست وزیران مجمع اقتصادی هند و اقیانوس آرام (IPEF) در لس آنجلس که به صورت حضوری برگزار می‌شود، به آمرکیا سفر خواهد کرد.

پیش از این در دور قبلی نشست کواد روسای آمریکا، استرالیا و هند به توکیو، پایتخت ژاپن سفر کرده و در خصوص تغییرات اقلیمی، تکنولوژی، تجسس دریایی و حمله روسیه به اوکراین، که احتمال ایجاد تفرقه میان اعضای این پیمان را افزایش داده است، به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403