تاریخ روابط ایران و آفریقا زمینه‌ساز توسعه تجارت بین دو کشور است


تاریخ روابط ایران و آفریقا زمینه‌ساز توسعه تجارت بین دو کشور است

سفیر ایران در کنیا گفت: با توجه به تاریخچه هزاران ساله ایران با شرق آفریقا، فرصت‌ها و زمینه‌های بسیاری برای توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

تاریخ روابط ایران و آفریقا زمینه‌ساز توسعه تجارت بین دو کشور است

به گزارش ایران اکونومیست، «جعفر برمکی» در کارگاه بین‌المللی گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با بیان اینکه روابط خوبی میان دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: ساکنان استان‌های سیستان و بلوچستان و شیراز روابط تاریخی با آفریقا دارند که حتی به دو هزار سال می‌رسد که این شرایط زمینه‌ساز مناسبی برای توسعه روابط محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود این شرایط، شرکت‌های دانش بنیان فرصت مناسبی برای حضور در این قاره دارند، خاطرنشان کرد: این گروه از فعالان اقتصادی با حمایت‌های موجود می‌توانند محصولات خود را در بازار عرضه و فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

برمکی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات ایرانی در کنیا، تصریح کرد: معرفی محصولات به بازارهای هدف در این بخش از جهان، با برگزاری نمایشگاه‌های دائمی تسهیل شده است و در حال حاضر هر شرکتی که قصد صادرات کالاهای خود را به آفریقا داشته باشد، می‌تواند با ارائه محصول خود در این نمایشگاه، تجار آفریقایی و دیگر کشورهای ثالث را با تولیدات ایرانی آشنا کند.

وی با تاکید بر اینکه برای تولیدکنندگان فرصت‌های خوبی در این کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته هیات‌های تجاری مختلفی به کنیا سفر کرده‌اند که موجب به وجود آمدن شناخت کافی از این بازار است.

سفیر ایران در کنیا با تاکید بر اینکه هر بازاری در جهان شرایط ویژه خود را دارد، گفت: باید بازارهای هدف را با موقعیت مناسب خودشان ارزیابی کنیم تا بتوانیم محصولات را به درستی انتخاب و عرضه کنیم، در این صورت می‌توانیم به نتایج بهتری دست یافته و صادرات خود را افزایش دهیم.

وی افزود: بارش باران در کنیا بسیار قابل توجه است که می‌توانیم بخشی از محصولات کشاورزی که به آب بیشتری نیاز دارند را با فراهم کردن کشت فراسرزمینی تولید کنیم تا هم صادرات افزایش پیدا کند و هم تامین مواد غذایی به سهولت برای کشور انجام شود.

همچنین در این همایش «جاشوا ایگوتا گاتیمو» سفیر کنیا در ایران نیز با تاکید بر اینکه زمینه‌های بسیاری برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ایران و کنیا در بخش فرهنگی شباهت‌هایی به یکدیگر دارند که نشان‌دهنده تعاملات گسترده تاریخی است و می‌تواند شرایط را برای توسعه اقتصادی فعلی نیز فراهم کند.

وی با اشاره به سهولت دریافت ویزا برای سفر به کنیا، ‌تاکید کرد: با شرکت هواپیمایی ایرانی برای توسعه سفرها بین نایروبی و تهران مذاکرات به نتیجه رسیده و مقرر شده تا سه روز در هفته تردد انجام شود.

سفیر کنیا در ایران با اشاره به اینکه سه گام برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دستور اصلی فعالیت میان ایران و کنیا تولیدات مشترک است که با توجه به دسترسی کنیا به بازارهای اروپایی می‌توان تولید را گسترش داد.

وی با تاکید بر اینکه کشت فراسرزمینی از دیگر نکاتی است که موجب توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران از نظر تجهیزات پزشکی و دارویی دارای توانمندی‌های عظیمی است که می‌تواند، در این بخش صادرات خود را افزایش دهد و در کنیا مورد استقبال قرار بگیرد.

سفیر کنیا تاکید کرد: به دنبال پیشبرد و گسترش روابط میان دو کشور هستیم و بر همین اساس فرصت‌هایی نیز فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد