عصبانیت روزنامه صهیونیستی از تصمیم کشورهای عربی برای ترمیم روابط با ایران


عصبانیت روزنامه صهیونیستی از تصمیم کشورهای عربی برای ترمیم روابط با ایران

یک روزنامه چاپ تل‌آویو نوشت: مذاکره و توافق احتمالی هسته‌ای گروه ۱+۴ با ایران، این سیگنال را به کشورهای عربی می‌دهد که در حقیقت، چقدر متحد اصلی شان در جهان غرب، یعنی آمریکا ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی درباره پیچیدگی روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت: در شرایطی که مقامات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در مورد خطر احیای توافق هسته ای فریاد می‌زنند، ملت‌های عرب خلیج (فارس) در خفا در این باره صحبت می‌کنند.

این رسانه صهیونیستی می افزاید: در حالی که تل‌آویو با برنامه هسته‌ای ایران به عنوان یک بازی حاصل جمع صفر برخورد می‌کند، رویکرد اعراب نسبت به ایران با دوگانگی همراه است.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، بیشتر دولت‌های عربی می‌دانند که به تنهایی توان مقابله با ایران را ندارند، بنابراین از درگیری با ایران پرهیز می‌کنند و دنبال حفظ روابط با جمهوری اسلامی هستند.

این روزنامه چاپ تل‌آویو، مصر و اردن را نیز نگران افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران ارزیابی کرد و نوشت: حتی این کشورها هم که از ایران به لحاظ جغرافیایی فاصله دارند به صورت علنی علیه ایران موضع نمی‌گیرند.

نویسنده مقاله مزبور، کشورهای عربی را برای رویارویی با جمهوری اسلامی ضعیف ارزیابی کرد و نوشت: شخصا از زبان یک مقام کشورهای حاشیه خلیج فارس شنیدم که گفت ما نمی توانیم جلوی ایران بایستیم.

این رسانه صهیونیست تصریح کرده که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچنین به برداشته شدن تحریم‌های ایران نیز علاقه نشان می دهند و کشورهایی مثل امارات متحده عربی از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می کنند، زیرا موجب گسترش تجارت آنها با جمهوری اسلامی می‌شود.

یدیعوت آحارونوت نوشت: امضای توافق با ایران، این سیگنال را به کشورهای عربی می‌دهد که در حقیقت، چقدر متحد اصلی شان در جهان غرب یعنی آمریکا ضعیف است.

این رسانه صهیونیست، امضای توافق هسته‌ای را موجب مشروعیت‌بخشی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و در عین حال به معنای باز گذاشتن دست جمهوری اسلامی برای افزایش نفوذ منطقه‌ای ارزیابی کرد.

یدیعوت آحارونوت با اشاره به دشمنی آشکار رژیم صهیونیستی با ایران، به کشورهای عرب منطقه توصیه کرد به عنوان یک عامل بازدارنده، به روابط پنهان با تل آویو ادامه دهند.

این رسانه صهیونیست، قدرت فزاینده ایران در منطقه را عامل تعیین کننده در پنهان ماندن روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، مقاله مزبور در روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت در حقیقت، دلایل شکست تلاش‌ رژیم صهیونیستی برای همراه کردن جهان عرب با خود علیه ایران را تبیین کرده است.

هم‌زمان با رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها به مراحل سرنوشت‌ساز، تحرکات عناصر رژیم صهیونیستی نیز برای اخلال در روند گفت‌ وگوها افزایش یافته است و در یک مورد، شمار زیادی از مقام امنیتی و نظامی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی در نامه سرگشاده‌ای به "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا خواستار خودداری وی از امضای توافق هسته‌ای با ایران شدند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب