امام حسین(ع) با تاسی از پیامبر(ص) و با هدف امر به معروف قیام کردند


عضو شورای روحانیت اهل سنت پیرانشهر، بیان کرد: امام حسین(ع) با تاسی از جدشان هجرت کردند و در این راه شهید شدند، باید ایشان را الگو قرار داده و انشالله مورد شفاعتشان قرار گرفته و در روز قیامت شرمنده آنان نشویم.

امام حسین(ع) با تاسی از پیامبر(ص)  و با هدف امر به معروف قیام کردند
ماموستا رئوف عمری عضو شورای روحانیت اهل سنت پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به هدف امام حسین(ع) از حرکت به سمت کربلا، اظهار داشت: همانطورکه از قرآن کریم برداشت می شود، خداوند متعال دستور به امت اسلامی داده است که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

وی افزود: خداوند متعال در آیه " کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ" می فرماید: شما بهترین امتی هستید که برای اصلاح جوامع انسانی پدیدار شده اید، به کار شایسته و پسندیده فرمان می دهید و از کار ناپسند و زشت بازمی دارید، و از روی تحقیق، معرفت، صدق و اخلاص به خدا ایمان می آورید.

ماموستا عمری ادامه داد: در آیه ای دیگر می فرماید: " وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ"، و باید از میان شما گروهى باشند که مردم را به نیکى فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهى کنند. اینانند که نیکبخت خواهند بود.

وی عنوان کرد: در واقع هر چند کسی مسلمان باشد ولی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد، رستگار نخواهد بود؛ امام حسین(ع) نیز به مانند جد بزرگوارش این مسیر را طی نمودند و نسبت به امت اسلامی بی تفاوت نبوده اند.

ماموستا عمری بیان کرد: امام حسین(ع) به مانند پیامبراکرم(ع) برای امر به معروف قیام و هجرت کردند و و در این راه موفق شدند؛ ایشان می فرمایند: " الحَسَنُ و الحُسَیْنُ سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ"؛ حسن و حسین(ع)، سرور جوانان بهشت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اگرکسی برای امر به معروف هجرت کند و تحت هر شرایطی فوت کند شهید حساب می شود، حال آنکه امام حسین(ع) با تاسی از جدشان هجرت کردند و در این راه شهید شدند، باید آنان را نیز الگو قرار داده و در عمل نسبت به منش و سیر راهشان ثابت قدم باشیم که انشالله مورد شفاعت آنان قرار گرفته و در روز قیامت شرمنده آنان نشویم.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...