اعضای بیمار 45 ساله مرگ مغزی در اردبیل اهدا شد


اعضای بیمار 45 ساله مرگ مغزی در اردبیل اهدا شد

اردبیل-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: اعضای فرد مرگ مغزی در اردبیل برای اهدا به بیماران نیازمند به تهران اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان‌اردی پیش‌از ظهر شنبه در حاشیه اعزام این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان فاطمی اردبیل اظهار کرد: اعضای بدن این فرد ۴۵ ساله اهل و ساکن روستای حور از توابع شهرستان نمین که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ والای اهدای عضو در جامعه از دانشگاه شروع شده و در تمامی نهادها، ارگان‌ها و … باید تسریع یابد، خاطرنشان کرد: کادر درمان و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نهادینه شدن این فرهنگ را در جامعه جزو وظایف ذاتی خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر در اردبیل کارت اهدای عضو دارند، تصریح کرد: با همکاری انجمن اهدای عضو ایرانیان، معتمدین، روحانیون سرشناس و فعالان اجتماعی در بحث تبلیغات و باورسازی در بین مردم در بحث ثواب اهدای عضو خوشبختانه استان اردبیل در چهار سال اخیر رتبه ممتاز را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل با تقدیر از خانواده زنده یاد طریقی حور بیان کرد: این فرد مرگ مغزی شده به دنبال تشنج و افت هوشیاری از نمین به بیمارستان علوی اعزام و به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان فاطمی تحت عمل اورژانسی جراحی مغز قرار گرفته و در بخش آی. سی.یو نروسرجری بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود که دچار مرگ مغزی شد.

محمدیان‌اردی اضافه کرد: زنده‌یاد طریقی حور به رغم مراقبت‌های درمانی، با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تأیید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، بامداد امروز برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی گفت: زنده‌یاد طریقی حور ششمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ است که اعضای وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

محمدیان‌اردی افزود: به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی