پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان در بندرعباس به مرحله بهره‌برداری رسمی نزدیک شد


پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان در بندرعباس به مرحله بهره‌برداری رسمی نزدیک شد

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت سپاهان، پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان در زمینی به مساحت حدود ۱۹ هزار متر مربع ساخته شده است و یکی از بزرگترین پایانه‌های صادراتی در سواحل جنوبی کشور به شمار می‌آید. پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان در...

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت سپاهان، پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان در زمینی به مساحت حدود ۱۹ هزار متر مربع ساخته شده است و یکی از بزرگترین پایانه‌های صادراتی در سواحل جنوبی کشور به شمار می‌آید.

پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان در مجموع دارای ۱۲ مخزن به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب است که امکان ذخیره‌سازی انواع روغن پایه گروه ۱، روغن‌های گروه ۲ و گروه ۳، مواد افزودنی، اکسترکت و وکس را فراهم می‌کند و قرار است پس از تأمین نیاز داخل طبق تعهدها، مازاد فرآورده‌های تولیدی این شرکت روانه بازارهای جهانی شود.

این پایانه بزرگ صادراتی که از سوی نیروهای بومی و با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی شده است، زمینه اشتغال مستقیم ۴۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر را در منطقه فراهم کرده است.

با راه‌اندازی پایانه صادراتی شرکت نفت سپاهان، رتبه نخست امکان ذخیره‌سازی انواع روغن در استان هرمزگان و بندرعباس به شرکت نفت سپاهان تعلق می‌گیرد، این طرح با اعتباری ۱۸۰ میلیارد تومانی در آستانه مرحله بهره‌برداری رسمی قرار دارد.

شرکت نفت سپاهان بزرگترین تولید کننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مربوطه مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و ... از پایانه صادراتی کنونی این شرکت در بندر بوشهر صادر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403