گاز روسیه به آلمان قطع شد


بحران انرژی در اروپا رفته رفته وارد فاز جدید و خطرناکی شده و در پی قطع گاز فرانسه از سوی روسیه در هفته گذشته، به تازگی گاز آلمان نیز بسته شد. در این میان روسیه دلیل این امر را مشکلات فنی عنوان کرده و آلمان آن را...

گاز روسیه به آلمان قطع شد

بحران انرژی در اروپا رفته رفته وارد فاز جدید و خطرناکی شده و در پی قطع گاز فرانسه از سوی روسیه در هفته گذشته، به تازگی گاز آلمان نیز بسته شد. در این میان روسیه دلیل این امر را مشکلات فنی عنوان کرده و آلمان آن را سیاسی می داند.

به گزارش سیناپرس، در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، شاهد وضع تحریم هایی گسترده علیه روسیه از سوی اروپا و آمریکا بودیم و در این میان موضوع تامین انرژی اروپا توسط روسیه به پاشنه آشیل این قاره تبدیل شده و روسیه از این اهرم در استانه زمستان به خوبی استفاده می کند.

هفته پیش شاهد قطع گاز روسیه به سمت فرانسه به دلیل بدهی بودیم و در این راستا شرکت گاز روسیه روز جمعه اعلام کرد خط لوله گاز صادراتی این کشور به آلمان به دلایل فنی مسدود شده است. شرکت گازپروم در این راستا اعلام کرد:‌خسارات وارده را در جریان فعالیت‌ های آخرین واحد کمپرسور گاز خط لوله نورد استریم شناسایی کرده است و باید پمپاژ آن را تا زمان بهبودی کامل متوقف کند.

این شرکت گفت که گازپروم طی فعالیت در واحد کمپرسور گاز (GCU شماره ۲۴) ایستگاه کمپرسور پورتووایا، که به طور مشترک با نمایندگان زیمنس انجام شد، نشت روغن با ترکیب آب را در امتداد اتصالات ترمینال خطوط کابل سنسورهای سرعت روتور فشار کم و متوسط پیدا کرد. به همین دلیل انتقال گاز به خط لوله گاز نورد استریم تا اقدامات اصلاحی به طور کامل متوقف شده است.

از سوی دیگر سخنگوی شرکت آلمانی زیمنس انرژی AG روز جمعه به رسانه گفت که معتقد است که هیچ دلیل فنی برای توقف عملیات خط لوله گاز نورد استریم وجود ندارد.

به گزارش سیناپرس، اوایل دیروز، گازپروم گزارش داد که برخی از آسیب‌ها در آخرین ایستگاه کمپرسور باقی‌مانده نورد استریم مشاهده شده است، بنابراین باید عرضه گاز از طریق مسیر را تا پایان تعمیرات مورد نیاز متوقف کند.

نماینده آلمان اما این موضوع را سیاسی دانسته و نقص فنی را بهانه ای برای ایجاد فشار بر این کشور می داند. نماینده زیمنس در این رابطه گفت: این گونه نشتی ها معمولاً بر عملکرد یک توربین تأثیر نمی گذارد و می تواند در محل آب بندی شود. این یک روش معمول در محدوده کار تعمیر و نگهداری است. سخنگوی زیمنس انرژی در ادامه توضیحاتش افزود که این یک عملیات معمولی در کار تعمیر و نگهداری است. در گذشته بارها شاهد بروز این مشکلات بودیم ولی هیچگاه مسیر گاز به این دلیل قطع نشده بود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)