تمایلی برای ورود اتوبوس دست دوم نداریم/ شهرداری بودجه برای نوسازی ناوگان دارد


تمایلی برای ورود اتوبوس دست دوم نداریم/ شهرداری بودجه برای نوسازی ناوگان دارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران موظف است اتوبوس‌ها را بازسازی کند و خرید اتوبوس‌های داخلی را در اولویت قرار دهد.

جعفر تشکری هاشمی درباره علت ورود اتوبوس‌های دست دوم به ایران اظهار کرد: ما هیچ میلی به اینکه اتوبوس دست دوم وارد ناوگان بشود، نداریم؛ مبنا را بر این گذاشتیم که اتوبوس‌هایی با کیفیت داخلی خرید کنیم و به بازسازی اتوبوس‌های موجود بپردازیم، زیرا آن‌ها حتما قابل رقابت خواهند بود.

وی ادامه داد: بسیاری از این اتوبوس‌ها با هزینه‌های کمی می‌توانند به خدمت گرفته شوند اما طبق مصوبات دولت، این اجازه داده شده که اتوبوس و کامیون با حداکثر ۲ سال عمر وارد ناوگان شهری شوند و شهرداری هم به بخش خصوصی اجازه داده که این ناوگان را خریداری کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: البته اتوبوس‌های خریداری شده باید استاندارد‌های محیط زیستی و فناوری را داشته باشند، بنابراین شهرداری تهران خودش به تنهایی قصد ندارد اتوبوس کهنه وارد کند و قرار هم نیست چنین اتوبوس‌هایی جایگزین اتوبوس‌های نو داخلی شوند.

تشکری هاشمی یادآوری کرد: شهرداری تهران موظف است طبق بودجه بندی، اتوبوس‌ها را بازسازی کند و خرید اتوبوس های داخلی هم در اولویت قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی