رد کردن قبر خانوادگی در حرم امام رضا(ع) از سوی خانواده شهید کاوه +سند


رد کردن قبر خانوادگی در حرم امام رضا(ع) از سوی خانواده شهید کاوه +سند

در تشییع‌ جنازه شهید کاوه، حجت‌الاسلام طبسی ۱۰ مرتبه از پدر ایشان (شهید کاوه) اجازه خواست تا آن شهید را در حرم و صحن مطهر حضرت رضا (ع) دفن کنند، ولی پدر شهید اجازه نداد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سردار شهید محمود کاوه در سال ۱۳۴۰ در مشهد مقدس به دنیا آمد و در روز یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ در پیرانشهر قله ۲۵۱۹ حاج عمران حین عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید. او از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در جنگ ایران و عراق بود. شهید کاوه در بدو تشکیل سپاه به عضویت سپاه مشهد درآمد و در ۲۲ سالگی به فرماندهی تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا در غرب کشور که بعدها به لشکر ارتقا یافت منصوب شد.

او بارها در عملیات‌های مختلف مجروح شده بود: اصابت گلوله به ناحیه شکم در اسفندماه سال ۱۳۶۱ در پاکسازی روستای محمدشاه از توابع مهاباد، اصابت گلوله به ناحیه شانه چپ در مردادماه سال ۱۳۶۳ در پاکسازی منطقه عمومی دارلک از توابع مهاباد، اصابت ترکش به ناحیه دست راست و سر در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۳ منطقه عملیاتی بدر، اصابت ترکش به صورت در اسفندماه سال ۱۳۶۴ منطقه عملیاتی والفجر و اصابت ۱۲ ترکش نارنجک به ناحیه سر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ منطقه عمومی حاج عمران عراق، موسوم به تک حاج عمران.

سرانجام شهید محمود کاوه در ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عمومی حاج عمران روی قله ۲۵۱۹ حاج‌عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره و در سن ۲۵ سالگی شهید شد. مزار مطهر این شهید در گلزار شهدای آرامستان بهشت رضا (ع) در بلوک ۳۰، ردیف ۴۶ شماره ۱۲ قرار دارد.

به مناسبت سی‌ و هفتمین سالروز شهادت این سردار سپاه اسلام به بازخوانی سند مرحوم اسدالله احمدی، راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از مراسم تشییع شهید محمود کاوه می‌پردازیم:

رد کردن قبر خانوادگی در حرم رضوی!

در صحبت‌هایی که دیشب بین برادران شمخانی، قالیباف، احمدپور، سلیمانی و غمخوار در رابطه با شهید کاوه بود برادر قالیباف گفت: در تشییع‌ جنازه شهید کاوه، حجت‌الاسلام طبسی شاید ۱۰ مرتبه از پدر ایشان (شهید کاوه) اجازه خواست تا آن شهید را در حرم و صحن مطهر حضرت رضا (ع) دفن کنند، ولی ایشان (پدر شهید) اجازه ندادند.

رد کردن قبر خانوادگی در حرم امام رضا(ع) از سوی خانواده شهید کاوه +سند

حتی حاج‌ آقا طبسی گفت: یکی از خانه‌های مخصوص در حرم را برای خانوادگی می‌دهم (دفن خانوادگی)، ولی ایشان نپذیرفت و گفت: پسرم از ابتدا با بسیجی‌ها بوده، حالا بگذار با بسیجی‌ها باشد. در برابر درخواست آقای طبسی مبنی بر استخاره گفت: استخاره دل آدم است که می‌گوید از ابتدا با بسیجی‌ها بوده است.

پیش از این خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «آخرین صحبت‌های رزمنده‌ای که کلکسیون مجروحیت بود» به زندگی سردار شهید محمود کاوه از فرماندهان سپاه خطه خراسان رضوی پرداخته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید