سرگردانی 130 هزار مسافر در فرودگاه‌های آلمان


سرگردانی 130 هزار مسافر در فرودگاه‌های آلمان

لغو چند صد پرواز به خاطر اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان باعث شده تا 130 هزار مسافر در فرودگاه‌های این کشور و سراسر جهان سرگردان شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان اخیرا دست به اعتصاب زده‌اند.

این اقدام باعث شده تا این شرکت هواپیمایی مجبور شود 800 پرواز خود را لغو کرده و 130 هزار مسافر که راهی سفر برای تعطیلات تابستانی بودند سرگردان شوند.

اتحادیه خلبانان لوفت‌هانزا به نام VC از 5 هزار خلبان این شرکت خواسته تا به مدت 24 ساعت دست از کار بکشند. این اتحادیه گفته که مذاکرات اخیر با مقامات لوفت‌هانزا برای افزایش حقوق شکست خورده است.

اعتصاب کارمندان و خلبانان از یک سو و کمبود نیروی کار از سوی دیگر باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا مجبور شوند هزاران پرواز خود را در تابستان جاری لغو کنند.

لیام دیکسون یک مسافر است که به دنبال سفر از ژوهاسنبورگ به آمستردام از مسیر فرودگاه فرانکفورت است و پیش از ترک آفریقای جنوبی متوجه شده که پرواز دومش لغو شده است.

وی می‌گوید: 16 ساعت گذشته و هنوز هیچ اطلاعیه‌ای درباره علت این لغو و اینکه در قدم بعد باید چه اقدامی انجام شود دریافت نکرده است.

اتحادیه VC خواستار افزایش 5.5 درصدی حقوق‌ها شده اما لوفت‌هانزا می‌گوید با این کار طی 2 سال‌ آینده هزینه نیروی انسانی این شرکت 900 میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی