مشکل فنی ایرلاین‌ها برای فروش بلیت اربعین تا پایان امروز رفع می‌شود


مشکل فنی ایرلاین‌ها برای فروش بلیت اربعین تا پایان امروز رفع می‌شود

در حالی که مقرر شده بود امروز فروش بلیت به مقصد عراق برای زائران اربعین آغاز شود، وب‌سایت‌ برخی ایرلاین‌ها با مشکل فنی روبه‌رو شده و این فرآیند را با اختلال مواجه کرد که به گفته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، این مشکلات تا پایان امروز رفع می‌شود.

مشکل فنی ایرلاین‌ها برای فروش بلیت اربعین تا پایان امروز رفع می‌شود

به گزارش ایران اکونومیست، در حالی که مقرر شده بود از صبح امروز شنبه ۱۲ شهریورماه، شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت به مقصد عراق را برای زائران اربعین آغاز کنند، در حال حاضر به نظر می‌رسد وب‌سایت‌ها با مشکل فنی مواجه شدند و امکان فروش بلیت با اختلال مواجه شده است.

از جمله وب‌سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با اختلال مواجه بود و حسام قربانعلی - سخنگوی ایران‌ایر- درباره مشکلات خرید آنلاین بلیت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی به مقصد عتبات عالیات گفت: به دلیل درخواست‌های زیاد کاربران در سایت ایران‌ایر، برخی مشکلات فنی ایجاد شده که در حال رفع این مشکل هستیم و به‌زودی زائران می‌توانند به خرید بلیت اقدام کنند.

همچنین صابر نوروزی، مدیر روابط عمومی هواپیمایی قشم‌ایر به ایران اکونومیست گفت: حجم درخواسـت‌ها بسیار بالاست و به همین خاطر برای فروش بلیت مشکل فنی ایجاد شده است. البته در زمان‌های مختلف از ابتدای صبح، امکان فروش بلیت فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد و زائران در صورت مواجهه با مشکل، می‌توانند در ساعات دیگری از روز برای دریافت بلیت اقدام کنند.

ارائه بلیت‌های اربعین به‌صورت پلکانی در ۱۵ روز

همچنین حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی- در گفت‌وگوی تلویزیونی بیان کرد: با توجه به اعلام قبلی، از ساعت هشت صبح امروز، بلیت‌های اربعین با نرخ تعیین‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی قابل ارائه است و مردم می‌توانند به خرید اقدام کنند. با توجه به حجم تقاضایی که ایجاد شده، برخی از شرکت‌های هواپیمایی به‌لحاظ زیرساخت‌هایشان، نتوانستند در ساعات اولیه، سرویس کامل و خوبی ارائه دهند، اما در حال حاضر چند شرکت هواپیمایی امکان خرید بلیت را دارند و شرکت‌هایی هم که به‌لحاظ زیرساختی با مشکل مواجه شدند، قول دادند تا پایان وقت اداری سیستم‌های خود را اصلاح کرده و بلیت را عرضه کنند.

وی درباره نحوه فروش بلیت‌های اربعین توضیح داد: با توجه به اینکه عرضه به تعداد تقاضا وجود نخواهد داشت، قرار بر این شد که ما تمام دفاتر و آژانس‌هایی که پیش از این اقدام به فروش بلیت می‌کردند، را محدود کرده و ارائه بلیت را صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی مجاز دانستیم، آن هم به این خاطر که همه مردم بتوانند از ظرفیتی که در صنعت هوانوردی ایجاد شده، استفاده کنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجاز هستند تنها از سایت خودشان و دفاتر مستقیم شرکت‌های هواپیمایی که مشخص کرده‌اند، فروش را انجام دهند. البته همه دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مجاز به این کار نیستند، بلکه فروش تنها از طریق دفاتری که خود شرکت هواپیمایی انتخاب و تسهیلات لازم را فراهم کرده، امکان‌پذیر است؛ آدرس این دفاتر فروش هم از سایت شرکت‌های هواپیمایی قابل پیگیری است.

خوشخو خاطرنشان کرد: ما فروش بلیت را به‌صورت پلکانی مدیریت کرده‌ایم تا همه ظرفیتمان امروز یا فردا ارائه نشود و مردم بتوانند در طول این ۱۵ روزی که به‌عنوان بازه اربعین تعیین شده، بلیت‌هایشان را تهیه کنند. بنابراین آنچه که امروز مردم ما مشاهده کردند، تمام ظرفیت صنعت هوانوردی ایران نبود، ما برنامه‌ریزی کردیم که این ظرفیت به‌صورت پلکانی باز شود تا مردم بیشتری بتوانند خرید خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شش شرکت هواپیمایی توانستند امروز بلیت را عرضه کنند، اما دو شرکت، در ساعاتی از دسترس خارج شدند، گفت: تعداد خیلی محدودی از شرکت‌های هواپیمایی امروز نتوانستند خدمت فروش را انجام دهند، اما شرکت‌های هواپیمایی دیگر این کار را کردند. حدود ۳۰ درصد ظرفیت امروز توسط شرکت‌ها ارائه شده است و تا پایان امروز گزارشی از تعداد بلیت‌هایی که فروش رفته ارائه خواهد شد که مردم از این آمار مطلع شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور