تب قیمت های جهانی بالا گرفت/رشد 17 دلاری قیمت گندم در یک روز


تب قیمت های جهانی بالا گرفت/رشد 17 دلاری قیمت گندم در یک روز

امروز هم تب قیمت های جهانی بالا گرفت به طوری که قیمت گندم 17 دلار در یک روز رشد قیمت داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز نیز در بازارهای جهانی قیمت انواع محصولات اساسی به رشد روزهای گذشته ادامه دادند به طوری که گندم رشد 17 دلار در یک روز را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، امروز قیمت گندم با 16.75 دلار در هر بوشل رشد قیمت داشت و ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود نیز با 7.75 دلار در هر بوشل رشد قیمت را تجربه کرد.

امروز در بازارهای جهانی سایر محصولات اساسی هم رشد قیمت داشتند به طوری که سویا 25.75 دلار افزایش قیمت را ثبت کرد و گیاه روغنی کانولا هم 5 دلار رشد قیمت داشت.

قهوه رشد عجیبی داشت و 48 دلار بالا رفت، شکر هم از قافله افزایش قیمت ها عقب نماند و 16 سنت رشد قیمت داشت.

در گروه دامی نیز دام زنده 1.75 دلار و دام پرواری 60 سنت با رشد قیمت مواجه شد.

افزایش قیمت در بازارهای جهانی با شیوع ویروس کرونا در بهمن 98 سرعت گرفت و پس از جنگ روسیه و اوکراین شتاب رشد قیمت‌ها بیشتر شد.

این دو کشور در مجموع 30 درصد غلات جهان را تامین می کنند و جنگ بین این دو کشور صادرات از بنادر دریای سیاه را مختل کرده است، اگرچه ماه گذشته با توافق بین این دو کشور در حضور نماینده سازمان ملل متحد و نیز میانجیگری ترکیه صادرات تا حدودی ادامه دارد اما هنوز نتوانسته قیمت را در بازار متعادل کند.

جنگ بین روسیه و اوکراین علاوه بر اینکه بر عرضه مواد غذایی تاثیر منفی گذاشته، شوک حاصل از آن کشورها را به ذخیره سازی بیش از اندازه کالاهای اساسی ترغیب کرده است و همین تعادل عرضه و تقاضا را به هم زده و عامل رشد قیمت ها شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق