پشت پرده نقص عملکرد برف پاکن خودرو آریا سایپا


پشت پرده نقص عملکرد برف پاکن خودرو آریا سایپا

در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدئوی در شبکه اجتماعی در ارتباط با طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا منتشر شد، این در حالی است که شخص منتشر کننده ویدیو احتمالا هیچ اطلاعاتی در خصوص موضوع ، هدف برگزاری و نوع خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه ندارد و یا تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.

در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدئوی در شبکه اجتماعی در ارتباط با طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا منتشر شد، این در حالی است که شخص منتشر کننده ویدیو احتمالا هیچ اطلاعاتی در خصوص موضوع ، هدف برگزاری و نوع خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه ندارد و یا تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از برنا، نمایشگاه تحول صنعت خودروی تهران با هدف به نمایش گذاشتن دستاوردهای جدید صنعت خودرو با حضور بیش از ۱۰ شرکت خودروساز و زنجیره تأمین آن‌ها و بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی، دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو و معرفی برنامه‌های تدوین شده برای تحول بنیادی صنعت خودرو در زمینه افزایش تولید، کیفیت، کاهش هزینه‌های تمام شده، فناوری‌های جدید و ارتقاء رقابت ­پذیری محصولات صنعت خودروی کشور برگزار شد.

همچنین پلتفرم و خودروی اقتصادی مشترک ایران‌خودرو و سایپا، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی بومی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری و چند پلتفرم دیگر نیز در این نمایشگاه رونمایی شد.

همان طور که گفته شد در این نمایشگاه شرکت‎‌های خودروسازی فعال و مولد در حوزه تحقیق و توسعه صنعت خودرو با هدف معرفی برنامه های بلند مدت خود در راستای هدف تحول این صنعت با پلتفرم‌‎ها، خودروی‌های پروتوتایپ خود در این نمایشگاه حضور داشتند و هدف معرفی خودروهای نهایی برای عرضه در بازار نبوده است. بیشتر خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه پروتوتایپ (پیش‌نمونه) بوده و در ماه‌های آینده و پس پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی و استاندارد به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و تا زمانی که به فرآیند تولید نهایی با تیراژ بالا برسند تغییرات عمده‌ای خواهند داشت.

اما با این حال در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدیوهایی در شبکه اجتماعی در ارتباط با کیفیت قطعات و مشکلات طراحی برخی خودروهای پروتوتایپ یا نمونه اولیه منتشر شده بود. به عنوان مثال در یک ویدیو منتشر شده از سوی یک بازدید کننده، خودرو پروتوتایپ آریا سایپا را نشان می‌دهد یک قطعه خودرو مشکل طراحی و عملکرد دارد (برف پاکن عقب) این در حالی است که فرد منتشر کننده احتمالا هیچ اطلاعاتی دقیقی در خصوص موضوع و هدف برگزاری این نمایشگاه و نوع خودرویی که از آن ویدیو منتشر کرده، ندارد.

پیگیری‌های انجام گرفته توسط خبرنگار خبرگزاری برنا نیز نشان می دهد نقص عملکرد و طراحی این قطعه در خودرو آریا که در نمایشگاه‌های دیگر معرفی و یا مراحل بالاتر آزمایش و تست نهایی را انجام می‌دهند وجود ندارد و از قطعه طراحی شده اختصاصی در تولید نهایی استفاده خواهد شد.

همچنین ویدیو در مورد طراحی بدنه پروژه‌ ساینا برقی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو منتشر شد که بدون توجه به فن‌آوری جدیدی که در این محصول اولیه بکارگرفته شده است، تنها با هدف سیاه نمایی تولیدات و تلاش مهندسان داخلی از طراحی یک خودرویی انتقاد می‌کنند که تنها یک دستگاه از آن برای آزمایش نحوه عملکرد سیستم پیشرانه برقی ساخته شده و حتی پیش از این نیز در نمایشگاه‌های مختلف خودرو معرفی شده بود.

احتمالاً در بسیاری از فیلم‌ها یا اخبار با خودروهایی مواجه شده‌اید که طراحی جدید و به روز شده‌‌ دارند، در مواقع زمانی که نام خودرو را جستجو می‌کنید با عبارت خودروی پروتوتایپ یا نمونه اولیه روبه‌رو خواهید شده. هدف از ساخت این خودروها نشان‌دادن محصولات جدید و برنامه مهندسان شرکت‌های خودروسازی است. این خودروها در واقع تصویری از آنچه در ذهن مهندسان شرکت است در قالب یک خودروی اولیه و آزمایشی تولید می شود و با توجه به وضعیت صنعت خودرو کشور طبیعی است که ساخت پروژه‌هایی این چنینی نیاز به زمان دارد.

خودروهای پروتوتایپ قابل خرید و فروش نیست و معمولاً چند نسخه از آنها تولید می‌شود و زمانی که این طرح‌ها یه مرحله نهایی و تولید انبوه برسند قطعات آن به صورت سفارشی و بر اساس طرح‌های کارشناسی شده تولید خواهند شد و در این مراحل تغییراتی برای بهبود عملکرد خودرو اعمال می‌شود.

با این حال نقدهای صحیحی هم نمایشگاه‌ها تحول صنعت خودرو وارد است به عقیده کارشناسان، برخی خودروسازان به‌جای تمرکز بر تولید محصولات داخلی و ارتقاء توانمندی، نمایشگاه‌های خودرو را به عرصه‌ای برای نمایش محصولات مونتاژی چینی درجه چندم خود تبدیل کرده‌اند و وزارت صمت نیز بهتر است به‌جای ایجاد بستر برای برگزاری پی در پی نمایشگاه‌‎های صنعت خودرو، یک برنامه دقیق و کارشناسی و به دور از سیاست‌زدگی برای سازوکار تولید و بهبود وضعیت صنعت خودرو ارائه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا